رفتن به مطلب

با 8 مرد ثروتمند ایرانی آشنا شوید


ارسال های توصیه شده

[h=1]با 8 مرد ثروتمند ایرانی آشنا شوید[/h]

198233.jpg

می دانید مردان ثروتمند ایرانی چه کسانی هستند؟

 

 

 

غول گردشگری ایران : حسین ثابت

حسین ثابت بکتاش متولد ۱۳۱۳ در مشهد است. از عناوین او، کارآفرین ثروتمند ایرانی، دلال فرش، و صاحب گروه هتل‌های ثابت را گفته‌اند.

ثابت تا پنج سال قبل در جزایر قناری ۵ هتل (۵ هزار تخت) داشته و در ایران نیز هتل بزرگ داریوش را به سبک تخت جمشید در کیش ساخته است.

وی، غیر از این هتل، چهار هتل دیگر نیز در کیش دارد و شرکت تجارت بین‌المللی ثابت و مجموعه پارک دلفین‌های کیش (دلفیناریوم و باغ پرندگان با مساحت بیش از ۶۵ هکتار) متعلق به اوست.

او کلنگ سرمایه گذاری هتل ۷ ستاره کوروش را نیز در جزیره کیش بر زمین زده که سیستم‌های آن با انرژی خورشیدی کار می‌کند (به عنوان نخستین هتل سبز ایران) و ۵۰۰ اتاق خواهد داشت.

سوئیت‌های هتل داریوش او در زمان‌های عادی سال هر شب ۴۰۰ هزار تومان و در ایام عید نوروز و… تا ۷۰۰ – ۸۰۰ هزار تومان هر شب اجاره داده می‌شود.

حسین ثابت چند هتل نیز در جزایر قناری اسپانیا تاسیس کرده و هم‌اکنون نیز بزرگترین شرکت هتل‌داری اسپانیا را صاحب است و خود او نیز در یکی از دو جزیره اختصاصی خود در اسپانیا زندگی می‌کند.

در خرداد ۸۷ رئیس سازمان میراث فرهنگی از فروش هتل‌های لاله تهران، یزد و سرعین با قیمتی معادل ۱۲۰۰ میلیارد ریال خبر داد. اسفندیار رحیم مشایی در مورد خریدار این خرید بزرگ گفته بود: «خریدار این هتل‌ها یکی از سهامداران این مجموعه است که دارای سوابق درخشان و موثری در صنعت گردشگری و هتل داری در داخل و خارج از کشور است.» این خریدار همان ثابت بود.

mi01.jpg

 

 

غول فولادی : محمد جابریان

محمد جابریان مدیرعامل مجتمع فولاد آرین سهند خریدار بلوک فولاد خوزستان بود که حتی افزایش ۸۷ درصدی قیمت عرضه نسبت به قیمت پایه نیز او را از دور رقابت خارج نکرد و سرانجام با اضافه کردن یک ریال سهامدار عمده فولاد خوزستان شد. او به همراه شش برادرش حدود سه دهه است که در بازار فولاد فعالیت می‌کنند. ارزش سهامی که تنها در این معامله خرید ۱۳۶۰ میلیارد تومان بود که حتما تمام ثروت این مرد نبوده است.

جابریان که «بچه کف بازار» است، درحال حاضر یک کارخانه فولاد دارد ودربازار آهن تهران یکی از سرشناس‌ترین‌هاست. یک نفر جدی یا شوخی گفته بود حاضر است سرقفلی موبایل جابریان را ۱۰۰میلیون تومان بخرد. فکرش رابکنید او با این خط موبایل چه می‌کند.

mi02.jpg

 

 

 

غول بازار پول : محمد صدر هاشمی‌نژاد

از مؤسسان اولین بانک خصوصی کشور و رئیس هیأت مدیره بانک اقتصاد نوین، مدیر عامل شرکت توانمند ساختمانی استراتوس، کسی نمی‌داند او چقدر ثروت دارد، اما در زمینه ساختمان‌سازی و بازرگانی از بزرگان به شمار می‌رود.

محمد صدر هاشمی‌نژاد سال گذشته در یکی از نشست‌های هیات نمایندگان اتاق تهران، زمانی که فرهاد فزونی یکی از اعضای هیأت نمایندگان این اتاق با حرارت به انتشار نامش در فهرست ۳۰میلیاردر اعتراض می‌کرد، اعضای هیات نمایندگان را خطاب قرارداد و گفت: «بیش از این گزارش مواظب جریانی باشید که چندین قرن است در ایران ریشه دارد و مدام چنگ می‌زند، ربطی هم به این دولت و دولتهای قبل ندارد.»

mi03.jpg

 

 

 

غول صادرات : اسدالله عسگر اولادی

اسدالله عسگر اولادی، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین است و وضعیت واردات ایران از چین هم معلوم است.

وی از یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار گله کرده بود که چرا از او با عنوان «حاجی ترانسفر» نام برده‌اند. عسگراولادی اهل تهران است و چه کسی است که او را نشناسد.

براساس روایتی معتبر و مستند پیرمرد خوش‌قلب در جریان نگرانی بخش خصوصی از واگذاری نمایشگاه بین‌المللی تهران با آن وسعت در آن نقطه اعیان‌نشین تهران در جمع هیات نمایندگان اتاق چنین گفته بود: «جناب رئیس (آل اسحاق) اگر اجازه می‌دهید، بنده به عنوان یک کاسب جزء همین حالا چک خرید نمایشگاه را بکشم.»

از اعضای به نام مؤتلفه، رئیس اتاق مشترک ایران و چین، دارنده شرکت بزرگ «حساس» که در عرصه صادرات خشکبار و به خصوص پسته ایران در سطح جهان صاحب نام است. تابستان سال گذشته هم گفته شد دو بانک چینی را خریده، البته بعدا متذکر شد که کل بانکها را نخریده، بلکه سهام آنها را خریداری کرده است. چندین سال قبل، مجله آمریکایی فوربس که یک نشریه معتبر اقتصادی و مالی است و همواره وضع مالی شرکتهای بزرگ و افراد ثروتمند جهان را دنبال و در باره آنها گزارش تهیه می‌کند دارایی‌های او را به تخمین یکی از بانکداران ایرانی چهارصد میلیون دلار برآورد کرده بود. والبته فراموش نباید کرد که در یکی از همایشهای صادراتی، یک نفر گفت آقای عسگراولادی ۱۳۰میلیون صادرات دارد که او تکذیب کرد وگفت: «به ۱۰۰میلیون دلار نمی‌رسد.»

mi04.jpg

 

 

غول تکنولوژی : علاءالدین

امکان ندارد موبایل داشته باشید و نام علاءالدین را نشنیده باشید. صاحب پاساژ علاءالدین مردی است به همین نام. همان پاساژ سرخ رنگ حافظ – جمهوری که در کنار ساختمان سازمان بورس واقع شده است.

سرمایه حاجی علاءالدین مشخص نیست. این مرد همیشه در اتاقی کوچکی می‌نشیند که در طبقه همکف پاساژ قرار گرفته است. ظاهر مغازه چیز خاصی ندارد و رنگ و رو رفته هم هست، اما از پله‌های آهنی باریک انتهای مغازه که بالا بروید، حاجی، بزرگ بازار موبایل جمهوری، آنجا نشسته. سرمایه‌دار بازار موبایل جمهوری در دفتری با سقفى کوتاه، عرضى کم و طولى حدود ۲ تا ۲.۵ متر می‌نشیند.

mi05.jpg

 

 

 

غول ورزش : حسین هدایتی

محمدرضا هدایتی ۴۵ ساله و متولد تهران از محله دولاب است. مالک صنایع استیل آذین، مالک کارخانه‌های فولادسازی و ورق، دارنده بزرگترین شرکت پرورش میگوی ایران، برج‌ساز در دبی و دارای ملک و املاک در حاشیه خلیج فارس، مالک زمین‌های کشاورزی، سهامدار بازار مبل ایران، رئیس شرکتهای تجاری در ایران و خاورمیانه و چندین و چند فعالیت تجاری دیگر، عناوینی است که به حسین هدایتی نسبت می‌دهند.

خودش می‌گوید: «۲۲ سال است در کارخانه داری، کشاورزی و ساختمان سازی فعالیت می‌کنم. یک بچه مسلمانم که وجوهات خود را می‌پردازم و یک ریال هم بدهی بیمه‌ای و مالیاتی ندارم.»

عابر بانک پرسپولیسی‌ها (لقب هدایتی) حاضر است ۲۰ میلیارد تومان برای تصاحب این تیم و پر طرفدار بدهد، اما هنوز بحث خصوصی سازی در ورزش ما آنچنان جدی نشده که کسی به پیشنهاد اغوا کننده حسین هدایتی توجه کند.

mi06.jpg

 

 

 

غول بازار مبل : علی انصاری

محله و خانه قدیمی‌اش در مهرآباد جنوبی، ۲۰ متری زاهدی (شمشیری فعلی) و دقیقاً روبه روی مسجد امام جعفر صادق بود اما حالا دیگر آنجا نیست و در شمال شهر تهران باید سراغش را گرفت.

می‌گویند بخش کوچکی از اموال و دارایی‌های علی انصاری، بخش زیادی از زمین‌های یافت آباد است که الان بازار مبل ایران در آن بنا شده است. علی انصاری، اگرچه رئیس گروه سرمایه‌گذاری تات است و رئیس اتحادیه مبل سازان تهران، اما برای چهره شدن، ورود به عرصه فوتبال را انتخاب کرد. علی انصاری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری است، اما با حضور در هیات مدیره باشگاه استقلال تبدیل به چهره خبرساز شد و حالا او را با حسین هدایتی مالک باشگاه استیل آذین، مقایسه می‌کنند. مشکلات مالی استقلال تاحدودی به دست انصاری حل و فصل شد

mi07.jpg

 

 

 

غول نوکیا : احمد ابریشم چی

احمد ابریشم چی، متولد سال ۱۳۱۷ قم از کسانی است که در واردات تلفن همراه و وسایل جانبی و دستگاههای مخابراتی یکی از چهرههای شاخص در ایران به شمار میرود. همه نام او را در کنار ایراتل، نوکیا میشناسند. روزنامه اعتماد ملی از او با عنوان پدرخوانده نوکیا در ایران یاد کرده بود. همان «الف.الف» که در تابستان داغ سال ۸۸ و همزمان با حاشیه‌های انتخابات، گزارشی در روزنامه اعتماد ملی درباره وی منتشر شد و در روزنامه کیهان هم چند باری به وی حمله شد.

mi08.jpg

 

 

ابریشمچی در امور خیریه هم فعالیت‌هایی داشته است. از آن جمله می‌توان به پذیرایی از مهمانان در تمام طول سال در ویلاها و مهمانسراها در شمال و مشهد، اشاره کرد. همان چیزی که یکبار مورد نقد و حمله شدید روزنامه کیهان نسبت به او شد.

کیهان معتقد بود میهمانان خاصی به ویلاهای او سر می‌زنند، از جمله برخی مقامات. در هفته اول اسفندماه سال ۸۵، و در جریان فرار شهرام جزایری، حسین شریعتمداری در یادداشتی به بررسی احتمال دست داشتن برخی از افراد در فرار شهرام جزایری می‌پردازد که به دلایلی از سوی برخی از افراد حمایت می‌شدند.

 

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

منبع : banki.ir

لینک به دیدگاه
البته فکر کنم قدیمی باشه این مطلب الان پولدارا فرق کردن نمونه اش بابک زنجانی نیست :whistle:

 

نمیدونم والا

روز به روز داره به پولدارا اضافه میشه دوباره سرچ میکنم ببینم کسی جانمونده:ws3:

لینک به دیدگاه

[h=2]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h][h=2][/h]تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲

 

 

[h=2]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

 

در ایران امروز، پول که داشته باشی به اندازه کافی توی چشم مردم می‌روی؛ چه رسد به اینکه بخواهی حاشیه‌های دیگری غیر از «پولدار» بودن داشته باشی. این گزارش حکایت 10 پولدار حاشیه دار ایرانی است.

به گزارش گروه سبک زندگی خبرگزاری دانا، فرونشست زمین متعلق به هلدینگ سورینت در صبح روز پنج شنبه خیابان ایران زمین تهران توانست یک بار دیگر نام بابک زنجانی را بر سر زبان‌ها بیاورد. با این حال فقط او نیست که به یک سرمایه‌دار خبرساز تبدیل شده است. در چند سال اخیر چندین نفر دیگر هم چنین وضعیتی داشتند که این فهرست، نام و توضیحی در مورد 10 نفر از آنان است.

39946_848.jpg

ا.م.آ. متهم شماره یک پرونده فساد بانکی موسوم به سه هزار میلیارد تومانی است. لیست بلندبالایی از شرکت‌های تحت مدیریت و مالکیت او منتشر شده و برخی حتی از این می‌گویند که اگر او اعدام نشود (حکم اعدام برای او صادر شده است)؛ او خواهد توانست همه بدهی بانکی و مبلغ اختلاس و جریمه را برگرداند و تازه در قامت یک ثروتمند زندگی کند. اگرچه او به خاطر ابتدای نامش (الف) در اول لیست ما آمده، بی شک او در صدر ثروتمندان خبرساز ایران هم بوده است.

 

 

39944_861.jpg

احمد ابریشم‌چی دیگر ثروتمند خبرساز ایران است. او مدیرعامل شرکت ایراتل، وارد کننده و مهم ترین پشتیبان خدماتی نوکیا در ایران و همچنین رییس یک خیریه به نام امام رضاست. نام ابریشم‌چی چندباری در انتخابات 1388 بر سر زبان‌ها افتاد و پس از آن هم به خاطر یک عروسی که با دخالت پلیس به هم خورده بود. در عین حال توقف فعالیت نوکیا در ایران و فروش آن به مایکروسافت ادامه ثروت آفرینی ابریشم چی از این مسیر را در هاله‌ای از ابهام فرو برد.

39945_505.jpg

علی انصاری را همه با بازار مبل ایران در یافت‌آباد و بازار موبایل در خیابان حافظ می‌شناسند. او مدتی هم در هیات مدیره تیم استقلال تهران حضور داشت و از این تیم حمایت مالی می‌کرد. علی انصاری مدیر شرکت سرمایه‌گذاری تات را هم در کارنامه داشت که بانک تات مهم‌ترین شرکت آن بود اما این بانک اخیرا منحل شده و جای خود را به بانک آینده داده است. در عین حال آتش سوزی در بازار مبل و برخی حواشی ورزشی (مربوط به بازی استقلال) و سیاسی (انتساب او به جریان انحرافی) هم باعث شد که نام علی انصاری در خبرها شنیده شود.

39950_233.jpg

محسن پهلوان رییس شرکت توسعه گردشگری پدیده در مشهد است. شرکتی که چندین و چند رستوران بزرگ در مشهد، تهران و کیش دارد و در حال ساختن یک شهر در کنار پایتخت استان خراسان رضوی است. حجم بالای گردش مالی این شرکت در کنار تبلیغات وسیع آن باعث حرف و حدیث‌هایی در رسانه‌ها شده است. آخرین جنجال، نامه اعتراض آمیز جمعی از کارکنان روزنامه تابناک بود وقتی که دیدند فردای روزی که تیتر یک روزنامه انتقاد از شرکت پدیده بوده؛ این شرکت یک چهارم از صفحه نخست این روزنامه را به آگهی خود اختصاص داده است.

39951_316.jpg

حسین ثابت یک هتلدار بزرگ ایرانی است. او مجموعه هتل‌هایی در جزایر قناری اسپانیا دارد و در جزیره کیش هم هتل داریوش را ساخته و در حال ساختن هتل کوروش هم هست. گفته می‌شود که او مالکیت هتل‌های لاله را هم در اختیار دارد. داشتن هلیکوپتر شخصی و مالکیت پارک دلفین کیش، بخشی دیگر از سرمایه اوست. با این حال سخنرانی چند سال پیش او در حضور محمد باقر قالیباف (همشهریش) و تعریف از یکی از سیاستمداران و چند انتقاد از وضعیت کشور باعث خبرساز شدن او شد.

39949_834.jpg

محمد جابریان مردی است که در سال 1387 توانست با مبلغ 1364 میلیارد تومان 30 درصد از شرکت فولاد خوزستان را بخرد. او گفته بود که این مبلغ را با کمک خانواده خود تامین کرده است. با این حال چند سال بعد، او از دادگاه خواست که به دلیل نقض تعهدات دولت، این معامله را باطل کند. موضوعی که مورد قبول دادگاه هم قرار گرفت. در آن روزها شایعه سکته جابریان از ضرر حاصل شده از این معامله کلان هم به گوش رسید که البته تکذیب شد.

 

 

39953_496.jpg

بابک زنجانی خبرسازترین ثروتمند این روزها ایران است. قرار گرفتن نامش در تحریم، بدهی دو میلیاد دلاری به دولت بابت فروش نفت، چند عکس منتشر شده از او با هنرمند و فوتبالیست و البته عکس‌هایی در جت شخصی و همراه با اسلحه در کنار هلدینگ سورینت و هواپیمایی قشم با این همه تبلیغات در تهران و بعد از آن مالکیت باشگاه راه آهن و سرمایه‌گذاری در فیلم هیچ کجا، هیچ کس و حالا هم ریختن بخشی از خیابان ایران زمین در شهرک غرب به خاطر پروژه عمرانی شرکت زیر نظر او دلایل کافی برای خبرسازی او هستند. البته به این فهرست باید دو مصاحبه مفصل و خبرساز با هفته‌نامه آسمان و خبرگزاری ایسنا را هم اضافه کرد.

39979_752.jpg

علی شفیع زاده مالک باشگاه استقلال اهواز است. برخی به او پدر املاک دبی هم می‌گویند. او در طول مدت دولت قبلی در خارج از کشور به سر می‌برد اما حالا برخی سایت‌های ورزشی خبر از حضور مجدد او می‌دهند. شفیع زاده در مدت مالکیت باشگاه استقلال اهواز، حاشیه‌های زیادی با این تیم داشت.البته برادر او به نام شهرام شفیع زاده هم دست کمی از خبرسازی علی شفیع زاده ندارد.

39947_990.jpg

اسدالله عسگراولادی دیگر ثروتمند خبرساز ایرانی است. سلطان صادرات پسته در ایران، با مصاحبه‌های جذابش و حرف‌های شگفت آوری که در چنته دارد به شهرت خوبی در رسانه‌ها رسیده است. بربری گرفتنش در جلسات صبح اتاق بازرگانی و گفتن اینکه می‌تواند به عنوان یک «کاسب جزء» چک خرید نمایشگاه بین‌المللی تهران را بکشد جزو پرطرفدارترین خبر سایت‌های خبری در ماه‌های اخیر بودند.

39948_783.jpg

حسین هدایتی مالک باشگاه استیل آذین و چند کارخانه صنعتی دیگر است. در عین حال حاشیه‌ و خبرسازی‌های او مربوط به فوتبال بوده است. عضویت در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، تاسیس باشگاه استیل آذین و خریدن باشگاه گهر دورود و ملوان انزلی جزو رزومه فوتبالی اوست. هدایتی البته دست به کمک خوبی دارد تا جایی که به او عابربانک فوتبال می‌گویند. آخرین کمک‌های او به فوتبالی‌ها، کمک به پرسپولیس برای خرید محمدرضا خلعتبری و کمک به ورزش کشتی برای سفر بوداپست تیم‌های ملی بوده است که موضوع خرید خلعتبری حسابی جنجالی شد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...