رفتن به مطلب

کاهش سن یادگیری زبان های خارجی در ایران


ارسال های توصیه شده

[h=3]تهران - ایرنا - یک مدرس و پژوهشگر با اشاره به کاهش سن یادگیری زبان های خارجی در ایران گفت: آموزش زبان در ایران به طور رسمی از 12 سالگی و به طور غیررسمی از 5 سالگی شروع می شود.[/h]

81344363-6005510.jpg به گزارش جمعه گروه فرهنگی ایرنا، شهین واعظی در نشست تخصصی «نیازهای آموزش زبان های خارجی نگرش زبان آموزان و والدین» اظهار کرد: در خارج از کشور آموزش زبان از مقطع پیش دبستانی آغاز می شود و ایران هم جز کشورهای پیشرو در زمینه زبان آموزی است.

 

وی دو زبانگی را به عنوان نیاز کودکان امروز معرفی کرد و افزود: از خانواده ها می خواهیم کودکان را به فراگیری زبان های خارجی تشویق کنند، چرا امروزه دانستن یک زبان خارجی نیازی است که نمی توان آن را انکار کرد و یادگیری آن می تواند افق های جدیدی در برابر آینده کودکان بگشاید.

 

وی با اشاره به اینکه یادگیری زبان های بین المللی باعث آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ و سنت های نقاط دیگر می شود، ادامه داد: قابلیت تحرک در سطح جهانی برای تحصیل و کار و زندگی از فواید دیگر فراگیری زبان های خارجی علاوه بر زبان مادری است.

 

واعظی در پاسخ به سوالی که معیارهای زبان دوم کودک چگونه باید انتخاب شوند، گفت: شرایط اقتصادی، سیاسی اجتماعی حاکم بر جامعه مردم را به سوی زبان مورد نظر هدایت می کند و با درک از شرایط حاکم بر جامعه زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و اسپانیولی در صدر لیست قرار دارد.

 

براساس گزارش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وی خاطرنشان کرد: خانواده های ایرانی برای یادگیری زبان، کودک خود را تحت فشار نگذارند و با توجه به استعداد کودکان آن ها را راهنمایی کنند.

 

هفته ملی کودک از روز 15 مهر در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری آغاز شده و تا 21 مهر ادامه می یابد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...