رفتن به مطلب

نو آوری در پرداخت الکترونیک


ارسال های توصیه شده

[h=4]فناوری های نمایشگاه تلکام،[/h] [h=1]نو آوری در پرداخت الکترونیک[/h] [h=3]تهران- ایرنا-در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی (ایران تلکام 2014) فناوری های جدید متنوع از جمله در حوزه پرداخت الکترونیک ارائه شده است.[/h]

81342453-6002075.jpg به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار علمی ایرنا معاون اجرایی واحد راهکارهای نوین پرداخت و خدمات ارزش افزوده شرکت فناپ،در حاشیه برگزاری نمایشگاه تلکام با معرفی سیناپس به بادید کنندگان گفت: این نوآوری با توجه به احساس نیاز به یک تحول جدی در سیستم پرداخت کشور به وجود آمده و در نمایشگاه نیز ارائه شده است.

 

فرهنگ فرزان افزود: در حال حاضر اکثر سازمان ها (موسسات و شرکت های خصوصی و دولتی) به دلیل برخی محدودیت های سیستم های پرداخت موجود، فاقد سیستم رهگیری تراکنش های مالی (Money Tracking) هستند و برای دریافت وجوه پرداخت شده توسط مشتریان نهایی خود با مشکلات جدی مواجه هستند. از سویی دیگر، مشتریان این سازمان ها نیز به راحتی نمی توانند نسبت به پرداخت مبالغ در وجه سازمان ها اقدام کنند.

 

وی توضیح داد:به عنوان مثال زمانی که مبلغی به حساب، صاحب حساب واریز می شود به دلیل وجود برخی محدودیت ها، اطلاعاتی به صاحب حساب درباره هویت پرداخت کننده و شرایط پرداخت ارائه نمی شود و این موضوع ناشی از عدم تجهیز سازمان ها توسط بانک ها به یک سیستم رهگیری تراکنش های مالی است. در همین راستا برای ارائه راه حلی برای مشکلات ذکر شده در حوزه پرداخت کشور به ویژه پرداخت های تدریجی مردم به سازمان هایی غیر از بانک ها، سیناپس طراحی و به مرحله اجرا درآمده است.

 

فرهنگ فرزان در توضیح این سیستم که طراحی و اجرای آن از اواخر سال 92 آغاز و از اوایل سال 93 ارائه شده است گفت: در این سیستم برای هر پرداختی که از طریق اشخاص به سازمان ها صورت می گیرد، یک قبض (شامل یک شناسه قبض و پرداخت) تعریف می شود که کاملا منطبق بر پروتکل های کمیسیون هماهنگی انفورماتیک بانک ها و مشابه قبوض خدمات عمومی (آب، برق، گاز، تلفن و ...) بوده و با هر کارت شتاب و درگاه قابل پرداخت است.

 

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی (ایران تلکام 2014) در روزهای 14 تا 17 مهر ماه از ساعت 9 الی 16 در نمایشگاه بین المللی تهران برپاست. در تلکام امسال 210 شرکت داخلی و 68 شرکت خارجی از 14 کشور حضور یافتند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...