رفتن به مطلب

بلایی که حسودی بر سر اندام های بدن زنان می آورد


ارسال های توصیه شده

بر اساس تحقیقات جدید، حسادت موجب افزایش خطر ابتلا به آلزایمر می‌شود.

 

در این تحقیق محققان، 800 زن را که در اوایل 46 سالگی بودند مورد بررسی قرار دادند. محققان از شرکت‌کنندگان تقاضا کردند آزمون‌های شخصیتی را کامل کنند تا میزان روان رنجوری، درونگرایی، برونگرایی آنان مشخص شود. همچنین به همراه این موارد آزمون‌های گوناگون حافظه نیز انجام شد. از این افراد در مورد میزان استرس، زودرنجی، ترس، تنش، ناآرامی، اختلالات خواب و دیگر موارد اخلاقی سوال شد و به این افراد نمره صفر تا پنج داده شد. نتایج نشان داد افرادی که بیشترین نمره روان رنجوری را کسب کردند دو برابر افرادی که نمره کمتری داشتند در معرض خطر ابتلا به زوال عقل بودند.

نتایج این تحقیق در نشریه نورولوژی منتشر شده است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
الته با درصد خیلی خیلی کمتر.

تاپیک علمی واسپم ممنوع ولی بی خی من زدم توکار اسپم :ws3:

 

اون مال قدیما بود الان پسرا تو حسادت باخانوما برابری میکنن والا:ws28:

لینک به دیدگاه
اصلا اين تاپيك رو يه خانوم براي خانوماي ديگه گذاشته ... منم اشتباه كردم همدردي كردم . ببخشيد .

 

:a030:الهي////بابا ناراحت نشو علي جان.. :w16:

 

 

اسپم نشه:

 

 

 

اول اينكه اين برميگرده به تالار روانشناسي...ولي خوب ديگه چون بر اعضاي بدن دخالت داره اشكالي نداره:ws3:

 

 

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

هر دوي شما به ميهماني رفته ايد. او مثـل هميشه زيبا و جذاب است. شما هم از اينكه هـمـسـري زيـبـا داريـد، مغرور و هيجان زده هستيد. همه چيز به خوبي در حـال پيش رفته كه ناگهان فرد خود نمايي كه خودش را شبيه هنرپيشه ها در آورده از ميان جمعيت رد شده و سر ميز شما توقف ميكند. همسر شـما نگاهي به بالا كرده و از اينكه نامزد پيشين خودش را مي بينــد، جـا مي خـورد. هنگاميكه او شما را به آن شخص محترم معرفي ميكند، تلاش مي كنيد به لبخند زدنتان در حالي كه با او خـوش و بش مي كنيد، ادامه دهيد. در حالي كه شما بي هدف نشسته ايد و آن دو به رد و بدل كردن سخنان دوسـتـانـه خود ادامه ميدهند، خون شما تا حدي بجوش مي آيد و هر لحظه امكان دارد منجر به آن شود كه شما او را گرفته و بروي ميز دسر پرتاب كنيد. خلاصه اينكه حضور وي باعث ميشود شما كنترل خود را از دست بدهيد.

بنظر آشنا ميرسد؟

سناريوي فوق يكي از هزاران مواردي است كـه حـسـادت را تـرسـيم و توصيف مي كند. يك احساس طبيعي كه ما هرازگاهي بطور غريزي آن را تجربه ميكنيم. همانند خشونت و پارانوئيد، حسادت نيز ميتواند درجات گوناگوني از شدت را دارا باشـد. صحنـه مـذكـور مي تـواند سبـب آن گـردد كـه شـما از حـضور نـامزد پـيشين همسر خود كاملا خونسرد برخورد كنيد و يا آنكه وارد يك جدال تمام عيار با او شويد. در ضـمن ممكن اسـت همسر خود را به جهت اينكه به سلام و احـوالـپـرسي نـامـزد قبـلـي خـود پاسـخ داده، متهم به هرزگي كنيــد.

بــراي برخي از افراد حسـادت يـك مـعضل مهم محسوب ميـگردد كـه هر گاه بدون درمان رها شود ميتواند شكافي هميشگي بين شما و همسرتان ايـجـاد كنـد و اثري منفي بر روابط آتي شما خواهد گذاشت. خوشبختانه حسادت قابل كنترل ميباشد.

حسادت چيست؟

مفهوم تحت الفظي حسادت اين است: حسـادت به ميـل مـفرط به دارايي ها و جايگاه شخصي ديگر اطلاق ميگردد. اما در ارتباط با مسايل اجتماعي سبب ميـگردد فـردي به شريك زندگيش نسبت به ارتباط با اشخاص خاص و نوع پوشـش و مـكانهايي كه رفت و آمد مي كند مشكوك گرديده و احساس خطر كند.

اما همانطور كه اشاره كرديم درجات ميزان حسادت متفاوت است:

حسادت ظريف حسادت هميشه درخور مفهـوم مـنـفـي خود نمي باشد. گذشته از آن بد گمان گشتن مردان نسبت به همسرشان (و بالعكس)، امري عادي ميباشـد. حسادت بدليل مواردي همچون صحبت در مورد محاسن زنان ديگر و يا تماشاي عكــس يك مـرد خـوش تيـپ در مجله سينمايي، نمونه هاي ظريـفـي هـسـتـنـد كه نشان مي دهند چـگونه پـاره اي از حسادتها بي ضرر بوده و كاملا يك واكنش طبيعي بشمار ميروند.

حسادت سالم گاهي شـما هنگامي كه با دوستان خود بيرون ميـرويد، يـكي از آنها شـروع بـه تعريف از نامزد شـمـا نـموده و يا با او با چرب زباني صحبت مي كنـد و در ايـن شـرايط شـما دچـار احساس حسادت نسبت به او شده ايد. اينگونه موارد نيز بـخشي از يـك ارتـبـاط سـالم مي باشد. در بـيـشتـر اوقـات فـرد تـنـها مـراقـب سـلامـتـي و در انـديـشـه خيـر و صلاح و خوشبختي همسر خود مي باشد كه همسرش نيز آن را ارج مي نهد. حتي عدم توجه شما مي تواند به منزله توهين به او قلمداد گردد.

حسادت مفرط و وسواس گونه مشكل زمانـي ايجاد مي شود كه خشونت و سلطه جويي با حسادت همراه مي گردد. هنگامي كه شما به آن مرحله برسيد، به طرز افراط آميز و وسواس گونـه اي نـسـبت به وفادار بودن و صداقت وي دچار ترديد شده و از آن خشمناك ميگرديـد. حتـي ممكن است متوصل به زور و برخورد فيزيكي شويد. شما تا حدي كم طاقت هستيد كه او نمـي تواند حتي به مرد يا زن ديگري نظر بيافكند و از كـنار شما زماني كه هردو بيرون هستيد تكان بخورد. از او مي خواهـيد كه هميشه از مـحل حـضور خودش شما را مطلع گرداند و تنها بردن نام مرد يا زني ديگر، شما را بينهايت غضب ناك ميگرداند.

منشاء حسادت

امكان دارد شما اين رفتار را بواسطه تجاب پيـشـين خـود با افراد مخـتـلف كـسـب كـرده باشيد. اگر در گذشته مورد خيانت قرار گرفته باشيد اين امكان وجود دارد سبب آن شود كه از بيم تكرار آن بيشتر او را تـحت كـنـتـرل، نـظارت و سلطه گري قرار دهـيـد. حـتي در زمانيكه دليلي براي شك و ترديد به او وجود ندارد شما به طور فزاينده اي از ادامه ارتباط با وي مايوس مي شويد و مي خواهيد به هر قيمتي كه شده از موقعيت هاي خطرناك، پنهان و بالقوه اجتناب ورزيد.

همچنين امكان دارد شما فردي باشيد كه در گذشته وفادار نبوده و خيانت كرده باشيد و به قـصـد پرهيز از آن كه نكند چنين امري براي خودتان اتفاق بيافتد وسواس بخرج داده و مي خواهيد مطمئن شويد كه تنها فرد مورد علاقه وي هستيد.

اما حسادت اغلب حاصل عدم اعتماد بنفس و عزت نفس خود شخص ميـبـاشـد. امكان دارد شما احساس كنيد به قدر كفايت لايق و مناسب وي نيستيد و تنها از روي اتـفاق، شانس و تقدير با همديگر ازدواج نموديد. اغلب ديگران خوش سيما تر وزيبا تر از خودتان بنظر مي رسند و اين احساس، تهديدي براي شما محسوب ميگردد.

مشاهـده وي در حـال ارتـبـاط با مردان (يا زنان) ديـگر، ايـن احـسـاس را در شـما بـوجود مياورد كه نكند از دست شما ربوده شود. هرگاه زمان اندكي با او باشيد ممكن است از رابطه نزديك و صميمي وي با دوستانش آزرده خاطر گـرديـد، افـرادي كه او در تـمام طـول زندگي خود با آنها آشنايي داشته است.

چرا حسادت خطرناك است؟

حسادت در مورد اشخاصي كه قادر به كنترل آن نميباشند، براي ارتباطشان مضر و زيان آور است. چون سبب از ميان رفتن عاملي ميگردد كه دو نفر را به هم پـيـوند مي دهـد: اعتماد. هر گاه به نامزد و يا هـمـسـر خـود بـگويـيد كه وي اجازه ندارد با همكار مرد خود ناهار بخورد مثل آن است كه بگوييد به او اعتماد نداريد (مگر آنكه به علتي اعتماد شما به وي سلب شده باشد). اگر نـيـاز به اعمال محدوديت هاي بسياري پيدا كنيد، آيا لازم است كه حتما" هميشه در كنارش قرار داشته باشيد؟

حسادت همچنين از كيفيت زماني كه با همديگر هستيد ميـكاهد بـطـوري كه بي ترديد مـنـجـر به نـزاع و مـشـاجـره هـاي متـعـددي خـواهـد شـد تـا جـايي كه شما تنها بر روي خصوصيات منفي يكديگر تمركز مي كنيد.

از آن گذشته اكثر وقتتان صرف اين فكر احمقانه كه ممكن است او به شما خيـانت كنـد، خواهد شد. پيـش از آنكه متوجه گرديد، بخـش اعظمي از ارتـباطـتـان صرف اتفاقاتي كه ممكن است بيافتد ميگردد تا صرف اتفاقاتي كه واقعا" در حال افتادن است.

هر اندازه ارتباط پيشرفت ميكند كنترل حسادت دشوار تر مي شود. بنابراين اگر شما به مرحله خطرناكي رسيده ايد زمان آن فرا رسيده كه هر چه سريع تر ياري بطلبيد.

بياموزيد خود را كنترل كنيد

در اين بخش 5 راه حل براي تحت مهاركردن حسادت پيش از آنكه كنترل خود را از بدهيد و كاري انجام دهيد كه بعد افسوس بخوريد، ارائه شده:

1- از تجارب گذشته درس بگیرید

ببينيد كه رفتارتان چگونه بر روابط گذشته يتان تاثير گذاشته و از آن بهـره بـگيـريـد تا به شما كمك كـنـد بـهـتـر عـمل كنيد. شما خيلي زود پي خواهيد برد كه اين كج خلقي ها موجب مشكلات زندگي عشقي شما ميباشند. بدانيد دلخور شدن بيدليل از دست او، كمكي به بهبودي وضعيت زندگي شما نخواهد كرد.

2- با واقعيت برخورد كنيد

به موضوعي كه در واقع در حال اتفاق افتادن است تمركز كنيد. نه آنچه شما ميـپـنـداريد در حال اتفاق افتادن ميباشد. چون بمرور زمان احتمال دارد در تشخيص واقعيت از توهم و خيال دچار مشكل گرديد. شما هـم نميخواهيد كه روابط عالي خود را بر سر مسايلي كه هيچگاه در واقعيت اتفاق نيفتاده تباه كنيد. بـه تـخـيل و تـصورات خود اجازه ندهيد به شما امر كند كه او چگونه فردي است.

3- خود را محترم بشماريد

آگاه باشيد كه او بدليلي شما را برگزيده و هيچ احتياجي ندارد در جاي ديگري بسادگي وسوسه شود. به خاطر داشته باشيد كه شما به همان اندازه افرادي كه نسبت به آنها احساس خطر مي كنيد، شايسته هستيد.

4- از عقيده ديگران سود ببريد

از يك دوست بخواهيد كه رفتار شما را نسبت به همسرتان زيـر نـظر بگيرد. ممكن است با بهره گيري از نقطه نظر يك شخص بي طرف كاملا به حد و حدود اعمال و كـردارتان پي ببريد.

5- برخي قوانين را از همان ابتدا وضع كنيد

تلاش كنيد چند راهــبرد كلي وضع كنيد كه چه چيز مقبول و مـورد پـسـند شـما است و چه چيز نيست. با اين كار هر دوي شما توجيهي براي خشم و ناراحتي خود در زمانيكه هر كدام از شما رفتاري ناشايست و نامناسب داشته باشد، خواهيد داشت.

زياده روي نكنيد

شما مجازيد احساس حسادت كنيد البته تا آنجايي كه قادر باشيد به طريق مثبتي آن را كنترل كرده و از مجراي مناسبي هدايتش كنيد. بخاطرداشته باشيد گفتگوي دوستانه مردي (يا زني) با همسر شما امري طبيعي و عـادي است. آن را نوعـي تملق گويي به حساب آوريد. تا هنگامي كه او فقط نگاه ميكند و به او دسـت نميزند اينهمه هياهو براي چيست؟

بخاطر داشته باشيد كه اعتماد بنياد هر ارتباط ميباشد. شما نبايد اجازه دهيد احساس نا امني ارتباط شما را تباه گرداند. از آن مهم تـر بـه هـمسـر خـود هـمان انـدازه احـتـرام بگذاريد كه خود انتظار آن را از او داريد. اگر قرار است شما هر كاري را كه بخواهيد انجام دهيد او نيز مي تواند.

forum.iranblog.com

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...