رفتن به مطلب

باز باران با دردسرهای فراوان


ارسال های توصیه شده

[h=3]نوشهر - ایرنا - نبود برنامه ریزی منسجم برای اقدامات پیشگیرانه از وقوع سیلاب ناشی از بارش باران، این نعمت الهی را با دردسرهایی برای هموطنان همراه کرده است.[/h]

81340158-5998346.jpg خشکسالی و گرمای هوا امسال خزان زودهنگام را برای جنگل های شمال کشور به ارمغان آورد، به گونه ای که ساکنان و مسافران این مناطق در اواخر تابستان شاهد به زردی گراییدن برگ درختان در جنگل ها بودند و همواره از خداوند طلب باران می کردند.

 

اکنون رحمت الهی آن هم با شدت فراوان در غرب مازندران در حال بارش است اما فراهم نبودن زیرساخت های شهری برای هدایت آب های جاری مانع از آن می شود که مردم از زیبایی ها و نعمات باران بهره گیرند.

 

در بارندگی هفته گذشته در شهرستان نوشهر به چند روستا آسیب وارد شد و آب آشامیدنی چند روستا به دلیل بارش های شدید قطع شد به گونه ای که فرماندار و مسوولان ستاد بحران را به این روستاها کشاند تا از نزدیک در جریان مسایل قرار گیرند.

 

اکنون بارش ها به دنبال دو روز آرامش هوا ادامه دارد و معابر و خیابان های نوشهر نیز دچار آبگرفتگی شدید است به گونه ای که عبور و مرور را برای مردم دشوار کرده و رانندگی نیز به دلیل حجم بالای آب جمع شده در برخی خیابان ها به سختی صورت می گیرد.

 

سرپرست اداره هواشناسی نوشهر با اشاره به ورود یک جبهه ناپایدار به غرب مازندران، نسبت به آبگرفتگی معابر و احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‏ها در غرب مازندران هشدار داد.

 

اسحاق حمیدی میرکلایی روز سه شنبه به ایرنا گفت: بارش شدید باران که از صبح امروز در غرب مازندران به ویژه نوشهر آغاز شده، تا عصر فردا (چهارشنبه) ادامه خواهد داشت.

 

وی تصریح کرد: وقوع بارش باران همراه با وزش باد، علاوه بر کاهش دما از 3 تا 8 درجه سانتیگراد موجب طوفانی شدن دریا و احتمال رعد و برق در ارتفاعات خواهد شد.

 

وی با اشاره به مواج بودن دریا خواستار تردد نکردن شناورهای تفریحی، ماهیگیری در دریای خزر شد و افزود: با توجه به پیش بینی ادامه بارش، آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‏ها دور از انتظار نیست که نیازمند اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی است.

 

رییس هواشناسی رامسر نیز با بیان این که طی امروز و فردا سرعت وزش باد به 54 کیلومتر در ساعت خواهد رسید، به ایرنا گفت: بارندگی تا عصر چهارشنبه ادامه دارد که به تدریج از وضعیت نا پایداری هوا کاسته خواهد شد و در روز پنج شنبه هوا صاف تا نیمه ابری خواهد بود.

 

رضا گلپور خاطرنشان کرد که از روز نخست مهر تاکنون بیش از 363 میلی متر باران در رامسر به ثبت رسیده است.

 

امروز دمای هوا در شهرستان های نوشهر و رامسر 19 درجه سانتیگراد است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...