رفتن به مطلب

روش نوین گرفتن مایع مغزی نخاعی از بیماران مبتلا به ام اس ارایه می شود


ارسال های توصیه شده

[h=3]تهران - ایرنا - روش نوین گرفتن مایع مغزی نخاعی از بیماران مبتلا به ام.اس در یازدهمین کنگره بین المللی ام.اس ایران ارایه می شود.[/h]

81338176-5994713.jpg به گزارش گروه علمی ایرنا از انجمن مولتیپل اسکلروز ایران، دبیر کنگره یازدهم ام.اس گفت: این روش در قالب یک کارگاه آموزشی با عنوان 'امتحان مایع مغزی نخاعی ام.اس' در حاشیه این کنگره به متخصصان مغز و اعصاب آموزش داده می شود.

 

دکتر شکوفه علایی افزود: متخصصان مغز و اعصاب در این کارگاه آموزشی با نحوه صحیح گرفتن مایع مغزی نخاعی از فرد مبتلا به ام.اس، چگونگی انتقال صحیح آن به آزمایشگاه و بکارگیری شیوه درست در آزمایشگاه برای تشخیص بیماری و آغاز مراحل درمانی آشنا می شوند.

 

وی ادامه داد: با توجه به علاقمندی مردم برای آشنایی با بیماری ام.اس و ریشه های ژنتیکی این بیماری، کارگاه آموزشی دیگری با عنوان 'مشاوره های ژنتیک در بیماری ام اس' برگزار می شود.

 

دبیر علمی یازدهمین کنگره بین المللی ام.اس ایران گفت: محور اصلی کنگره امسال تشخیص صحیح بیماری ام.اس و معرفی علایم بیماری هایی است که پزشکان آنها را به اشتباه بیماری ام.اس می دانند.

 

علایی هدف از برگزاری کنگره یازدهم را به روز کردن اطلاعات متخصصان مغز و اعصاب و سایر رشته های مرتبط با این رشته و تبادل تازه ترین راه های تشخیصی و درمانی بیماری ام.اس عنوان کرد.

 

وی افزود: دکتر علیرضا میناگر و دکتر عبدالرحمن رستمی از اساتید و چهره های بین المللی شناخته شده ایرانی مقیم آمریکا نیز در این کنگره حضور دارند.

 

علایی خاطرنشان کرد: تاکنون 150 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده که از این تعداد 50 مقاله به صورت سخنرانی و مابقی به صورت پوستر ارایه می شود.

 

یازدهمین کنگره بین المللی ام.اس یکم تا دوم آبان ماه سال جاری با حضور بیش از 500 نفر از متخصصان مغز و اعصاب و رزیدنت های داخلی و خارجی در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...