رفتن به مطلب

پیداشودن شهری هخامنشی در ترکیه


ارسال های توصیه شده

پیدا شدن شهری هخامنشی در ترکیه

991.gif]شهر و آثار به‌جای‌مانده از شاهنشاهي هخامنشی و تمدن بابل در ويرانه‌های 10 هزار ساله‌ي «دارا» در کنار شهر ماردین در جنوب‌خاوري(:شرقی) ترکیه، پيدا شد. باستان‌شناسان می‌گویند با پيدا شدن این آثار، برگ تازه‌اي در تاریخ شاهنشاهي هخامنشی، برگ خواهد خورد. 991.gif]به گزارش مهر، استاندار ماردین، توران آیواز، گفت: «سال گذشته، کاوش در بخش دیگری از ويرانه‌های شهر باستانی دارا آغاز شد. این کند و کار در مکانی با عمق 40 متر که مردم محل به آنجا زندان می‌گفتند، ادامه یافت و در پايان به جايي رسیدیم که گفته می‌شود در آنجا تالار تياترسرباز و خانه‌های سنگی قرار دارد. انبارهای خوراك، سلاح و قبرستان‌های سنگی پيدا شده‌اند كه بنا به گفته‌ي کارشناسان، این جاها، مربوط به روزگار شاهنشاهي هخامنشی و تمدن بابل است. با کند و کاوهای انجام شده به شهري تاریخی با خانه‌های سنگی دست یافتیم که هنوز بخشی از آن در زیر خاک است.»

از سوی دیگر بنا به گفته داوود بلکی تای، مدیر فرهنگ و گردشگری استان ماردین، در واپسين کند و کاو‌ها، کاشی‌های آذين‌شده به شكل‌هاي گوناگون، آب‌انبارها، گرمابه‌ها، پل‌ها و آبراهه‌هايي از سده‌ي 6 میلادی و استخوان‌های انسان و صخره‌های حکاکی شده از 3 هزار سال پيش پيدا شده است.

1558405_436906939773984_1651960245_n.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...