رفتن به مطلب

ال­جی bl40 در آزمايشگاه ديجيتال دنياي كامپيوتر و ارتباطات


afa

ارسال های توصیه شده

از ورود نخستین گوشی ال­جی تحت نام شکلات چند صباحی می­گذرد. شکلات قبلی ال­جی که حتی در ایران نیز تولید شد، با استقبال خوبی در سطح جهان مواجه شد. حالا و با گذشت چند سال از آن زمان، ال­جی بار دیگر به سراغ شکلات رفته است و این بار با شکلات جدید یا BL40، قصد دارد موفقیت گذشته را تکرار کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ال­جی BL40 در آزمايشگاه ديجيتال دنياي كامپيوتر و ارتباطات

طعم دلچسب شکلات جدید

هومن کبيري پرويزي- دنياي کامپيوتر و ارتباطات

از ورود نخستین گوشی ال­جی تحت نام شکلات چند صباحی می­گذرد. شکلات قبلی ال­جی که حتی در ایران نیز تولید شد، با استقبال خوبی در سطح جهان مواجه شد. حالا و با گذشت چند سال از آن زمان، ال­جی بار دیگر به سراغ شکلات رفته است و این بار با شکلات جدید یا BL40، قصد دارد موفقیت گذشته را تکرار کند. بررسی گوشی را با بررسی محتویات موجود در بسته­بندی گوشی آغاز می­کنیم.

محتويات موجود در بسته‌بندي گوشي به شرح زير بود:

 

1 - شارژر

2 - باتری

3 - کابل اتصال USB براي اتصال به كامپيوتر و شارژ گوشی با پورت microUSB

4 - هندزفری با پورت 5/3 میلیمتری استاندارد

5 - لوح فشرده نرم‌افزار

6 - دفترچه راهنمای فارسی حتماً به هنگام خريد گوشي از وجود كليه لوازم جانبي بالا اطمينان حاصل كنيد.

 

 

 

BL40-moh.jpg

محتویات موجود در بسته‌بندی BL40 .

 

 

 

در بسته­بندی نمونه دریافتی، کارت گارانتی وجود نداشت ولی باید این نکته را متذکر شویم که ال­جی تنها برندی است که گوشی­های تلفن همراه خود را با 2 سال ضمانت در ایران عرضه می­کند.

 

بررسي ظاهري

مسلماً BL40 یک گوشی زیبا است و به سادگی تحسین ناظرین را در نگاه اول بر می­انگیزد؛ هر چند که ظاهر نامتعارف آن ممکن است در ابتدا قدری برای شما عجیب باشد. شکلات جدید ال­جی با ابعاد 128 در 51 در 9/10 میلیمتر و به جهت طول زیادش، قطعاً ظاهری متمایز با گوشی­های دیگر دارد. البته بلندی طول گوشی ممکن است برای برخی افراد دشواری­هایی برای کار کردن با یک دست بر روی گوشی ایجاد کند. وزن BL40 هم 129 گرم است که وزن مناسبی برای یک گوشی هوشمند محسوب می­شود.

 

 

BL40-menu.jpg

منوهای رابط کاربری S-Class به زبان فارسی

 

 

 

روی گوشی هیچ کلیدی دیده نمی­شود و وقتی صفحه نمایش آن خاموش است حتی تشخیص صفحه نمایش به راحتی امکان­پذیر نیست که این از زیبایی­های طراحی گوشی است. بدنه سیاه رنگ گوشی اگر چه بسیار جذاب به نظر می­رسد ولی یک اشکال هم دارد و آن این است که جای اثر انگشت به سادگی بر روی آن باقی می­ماند و برای پاک کردن این اثرات به ویژه در پشت گوشی باید به طور دایم مشغول تمیز کردن آن باشید.

 

در پهلوی سمت چپ گوشی یک کلید برای دسترسی به منوی موسیقی گوشی و در بالای آن پورت microUSB در زیر یک درپوش ظریف کشویی قرار گرفته است. در پهلوی سمت راست گوشی سه کلید قرار دارد. کلید پایینی برای عکس/فیلم­برداری و دو کلید بالایی برای کنترل شدت صدا و کنترل زوم دوربین در منوی دوربین استفاده می­شوند. در بالای گوشی خروجی هدفون استاندارد 5/3 میلیمتری در کنار کلید روشن کردن دستگاه که قابلیت قفل/باز کردن صفحه نمایش را نیز دارد، قرار گرفته است.

 

در پشت گوشی هم لنز دوربین در کنار یک فلاش LED قرار گرفته است. نکته حایز اهمیت در این خصوص، عدم وجود محافظ لنز برای گوشی است همچنین ورودی کارت حافظه گوشی هم در زیر درپوش باتری قرار گرفته است که این امر دسترسی به آن را کمی محدود می­سازد.

 

 

BL40-lenz.jpg

لنز اشنایدر کروزناخ دوربین و فلاش در پشت گوشی

 

 

 

بررسي حافظه داخلي و سيستم عامل

BL40 دارای 1/1 گیگابایت حافظه داخلی است که قابلیت افزایش تا 32 گیگابایت دیگر از طریق کارت­های حافظه microSD را دارا است، که این حجم حافظه، تقریباً تمامی نیازمندی­های شما را برای ذخیره­سازی فایل­های موسیقی و ویدیویی برآورده می­سازد. سیستم عامل گوشی هم محصول ال­جی و مبتنی بر جاوا است. رابط کاربری این گوشی به نام S-Class که توسط ال­جی طراحی شده است، یک رابط کاربری کاربرپسند (User Friendly) است. و با صرف چند دقیقه وقت برای نخستین بار، می­توانید تمامی نیازمندی­های خود را در منوهای گوشی بیابید. این رابط کاربری به طور کامل از زبان فارسی پشتیبانی می­کند و صفحه کلید QWERTY و ساده مجازی آن هم دارای حروف فارسی است.

 

 

BL40-key.jpg

صفحه کلید مجازی QWERTY کامل BL40 با حروف فارسی

 

 

 

بررسي صفحه ‌نمايش

صفحه نمایش BL40 از نکات بارز و متفاوت این گوشی است. BL40 مجهز به یک صفحه نمایش 4 اینچی با تکنولوژی لمسی خازنی و از جنس TFT LCD با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و رزولوشن 345 در 800 پیکسل است. ابعاد بزرگ و روزولوشن بالای صفحه نمایش، امکان مناسبی را برای پخش فایل­های ویدیویی، بازی و همچنین وبگردی در اختیار شما قرار می­دهد. این صفحه نمایش بسیار شفاف و مجهز به حسگر چرخش صفحه نمایش است. رابط کاربری S-Class گوشی از ویژگی چند لمسی پشتیبانی می­کند و مرور منوهای گوشی با لمس صفحات بسیار آسان است.

 

پخش فايل‌هاي چندرسانه‌اي، سرگرمی، ارتباطات و نقشه

کیفیت پخش فایل‌‌های موسیقی و ویدیویی در این گوشی همان گونه که انتظار داشتیم خوب بود. مخصوصاً باید این نکته را متذکر شویم که BL40 از پخش فرمت ویدیویی DivX و XviD پشتیبانی می­کند. خروجی هدفون استاندارد 5/3 میلیمتری گوشی به شما اجازه می­دهد تا با هر هدفونی به موسیقی دلخواه خود بر روی گوشی گوش فرا دهید. یکی از جذاب­ترین ویژگی­های BL40 پشتیبانی از بازی­های حرکتی است و هفت بازی حرکتی هم به صورت از پیش بارگذاری شده بر روی آن قرار دارد.

 

همچنین دموی سه بازی محصول شرکت Gameloft هم بر روی BL40 قرار داده شده است که برای دریافت نسخه کامل هر یک، باید آنها را خریداری کنید. شاید هیجان­انگیزترین این بازی­ها Asphalt4 باشد که در آن می­توانید در یک مسابقه هیجان­انگیز اتومبیل­رانی با حرکت دادن گوشی خود، اتومبیل را کنترل کنید. ذکر این نکته ضروری است که صفحه نمایش عریض و با کیفیت BL40 قطعاً تجربه­ای لذت بخش از بازی با BL40 برای شما رقم می­زند. پشتيباني از استانداردهاي802.11b/g ، امكان اتصال به شبكه‌هاي محلي بي‌سيم به ويژه براي وبگردي را فراهم مي‌آورد.

 

 

BL40-head.jpg

نمای بالای BL40- خروجی هدفون استاندارد 5/3 میلیمتری در سمت راست دیده می‌شود

 

 

 

 

بلوتوث گوشی نسخه 1/2 و با پشتیبانی از بلوتوث استریو یا A2DP است. ال­جی از مدت­ها قبل و طی توافقی با گوگل، سرویس­های این شرکت را بر روی گوشی­های خود ارائه می­دهد. این سرویس­ها درBL40 شامل نقشه­های گوگل، جست­وجوی گوگل پست الکترونیک گوگل یا همان جی­میل، یوتیوب و بلاگر می­شود. با توجه به گیرنده داخلی GPS گوشی دو نرم­افزار نقشه­های گوگل نسخه 2.3.2 و نرم‌افزار مسیریاب Wisepilot بر روی گوشی به صورت از پیش بارگذاری شده، قرار داده شده است.

 

که اولی با استفاده از اتصال اینترنت (WiFi یا GPRS) نقشه اغلب شهرهای ایران را به کاربر ارائه می­کند؛ ولی دومی نقشه هیچ یک از شهرهای ایران را پشتیبانی نمی­کند و از آن مهم­تر اینکه نسخه نصب شده Wisepilot نسخه آزمایشی است و در صورت علاقه باید نسخه اصلی آن را خریداری نمایید.

وجود نمایشگر پرونده­های نرم­افزار Microsoft Office هم از دیگر قابلیت­های این گوشی است که نیاز کاربران حرفه­ای و تجاری را تا حدی برآورده می­سازد.

 

هر چند که وجود ویرایشگر این پرونده­ها می­توانست توانمندی­های این گوشی را دو چندان سازد. همانگونه که در این شماره ملاحظه کردید شرکت ال‌جی به عنوان حامی رسمی فیلم آواتار گوشی BL40خود را با آنونس فیلم و محافظ صفحه نمایش (Screen saver) فیلم آواتار به بازار عرضه کرده است.

 

هر چند که در نمونه دریافتی ما آنونس فیلم وجود نداشت، ولی محافظ صفحه نمایش مختص فیلم آواتار بر روی گوشی وجود داشت. این نکته را هم باید اضافه کنیم که به منظور تجربه کیفیت پخش ویدیویی گوشی، آنونس فیلم آواتار را بر روی آن ریختیم و باید اذعان کنیم که پخش این فایل ویدیویی در صفحه نمایش عریض و با کیفیت شکلات جدید، تجربه‌ای دلچسب برای ما بود.

 

ويژگي‌هاي تصويربرداري

BL40 به یک دوربین 5 مگاپیکسلی با فلاش LED و لنز اشنایدر کروزناخ، قابلیت تشخیص چهره و نیز لبخند مجهز است. در هر حال باید بگوییم که عملکرد دوربین این گوشی در حد خوب و نه عالی ارزیابی شد. نمونه­هایی از تصاویر گرفته شده با این گوشی را در همین صفحات ملاحظه می­کنید.

 

BL40-sample.jpg

 

BL40-sample2.jpg

 

BL40-sample3.jpg

 

BL40-sample4.jpg

نمونه تصاویر گرفته شده با گوشی

 

 

 

كيفيت مكالمه

کیفیت مکالمه و آنتن­دهی گوشی در حد بسیار خوب ارزیابی شد.

 

نكات منفي

باقی ماندن اثر انگشتان بر روی بدنه گوشی، عدم وجود محافظ لنز، قرار گرفتن ورودی کارت حافظه زیر درپوش باتری، عدم وجود نرم­افزار مسیریابی برای شهرهای ایران.

 

نكات مثبت

طراحی شکیل و زیبا، دو سال ضمانت رسمی، دفترچه راهنمای فارسی و پشتیبانی از زبان فارسی در منوهای گوشی و صفحه کلید QWERTY و ساده، رابط کاربری کاربرپسند، خروجی هدفون استاندارد 5/3 میلیمتری، پشتیبانی از فرمت DivX و DivXا 1/1 گیگابایت حافظه داخلی و قابلیت افزایش تا 32 گیگابایت دیگر از طریق کارت حافظه، صفحه نمایش لمسی عریض 4 اینچی با پشتیبانی از قابلیت چند لمسی و حسگر چرخش صفحه نمایش، قابلیت اتصال به شبکه­های محلی بی­سیم، گیرنده داخلی GPS، امکان بازی­های حرکتی، دوربین 5 مگاپیکسلی با لنز اشنایدر کروزناخ.

 

رأی

BL40 یک گوشی زیبا و جذاب با قابلیت­های بالای یک گوشی هوشمند امروزی است که طراحی زیبای آن در کنار کیفیت بالای صفحه نمایش 4 اینچی به سادگی شما را مسحور می­کند؛ فقط باید فکری برای جا دادن آن در جیب خود و البته تمیز کردن جای اثر انگشتان خود بر روی آن، بکنید!

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...