رفتن به مطلب

نگاهی بر پروژه‌های برندگان نوجوان همایش علمی گوگل


ارسال های توصیه شده

اسامی برندگان همایش علمی گوگل (Google Science Fair) امسال توسط این کمپانی معرفی شد، این همایش یک رقابت سالانه و جهانی در زمینه‌ی علم و تکنولوژی برای افراد بین سنین 13 تا 18 سال می‌باشد. مقام اول این سری از رقابت‌ها به پروژه‌ای تعلق گرفت که از باکتری‌هایی جهت افزایش سرعت فرایند رویش برخی محصولات خاص استفاده می‌کند.

 

دختران ایرلندی با نام‌های سیارا جادج (Ciara Judge)، اِمر هایکی (Émer Hickey) و سوفی هیلی-ثو (Sophie Healy-Thow)، مطالعه‌ای را بر روی اثرات خانواده‌ی دایازتروف از باکتری‌ها که به طور معمول در خاک وجود دارند، انجام دادند. آنها به این نتیجه رسیدند که این باکتری‌ها موجب کاهش دوره‌ی رویش برخی از محصولات مانند جو و جو دوسر تا میزان پنجاه درصد می‌شوند. این دختران 16 ساله جهت نشان دادن این مساله، راهی را پیدا کردند که چالش مشکل جهانی غذا را بهبود بخشیده و میزان کود مصرفی در رشد محصولات را نیز به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

 

ajh6yxctuljev3b1z5.jpg

 

این سه دختر جهت تایید و اثبات کار خود، هر یک از سوی گوگل به یک سفر ده روزه به جزایر Galapagos برده شده و به هر کدام یک کمک‌هزینه‌ی 50000 دلاری داده شد، علاوه بر اینکه آنها جایزه‌ی LEGO را دریافت کرده و شانس حضور در آموزش‌های فضانوردی پایگاه فضایی ویرجین گالکتیک را نیز دارند.

 

4oyoxbn6w90rcl91hsd5.jpg

 

از طرف دیگر، برنده‌ی رقابت‌های سطح سنی 13-14 سال، میهر گاریملا (Mihir Garimella) از امریکا بود که ربات پرنده‌ای را با الهام از شیوه‌ی شناسایی و واکنش به خطر توسط مگس‌های میوه ساخت. گاریملا ماژول سنسوری را ایجاد نمود که مجهز به دو سنسور مسافت‌سنج اینفرارد است که از الگوریتم‌هایی برای مدل‌دهی مسیر ربات و گریختن از تهدیدهای پیش‌رو استفاده می‌کند.

 

 

سه دختر نام برده شده نیز همانطور که گفته شد برنده‌ی رقابت‌های سنین 15-16 سال بوده و مقام اول گروه سنی 17-18 سال هم به هیلی تودسکو (Hayley Todesco) کانادایی رسید. تودسکو شیوه‌ای را کشف کرد که به وسیله‌ی آن می‌توان اسیدهای نفتنیک (naphthenic acid) را با استفاده از بیوراکتورهای ماسه‌ای جدید شکست. وی با استفاده از این بیوراکتورها متوجه شد که می‌توان غلظت اسید را کاهش داد و بیوفیلم‌های بزرگ‌تر (زیست‌لایه‌ها) با استفاده از کنترل‌های بیوراکتوری دارای کارآمدی چهار برابر خواهند شد. نتیجه‌ی کار وی می‌تواند به پاک کردن آلودگی از نفت شن و یا نفت فوق سنگین آلوده منجر شود.

y45kina0vdzdgpho47pc.jpg

 

جایزه‌ی Scientific American Science in Action نیز به کنث شینوزوکا (Kenneth Shinozuka) برای کار وی با سنسورهای پوشیدنی جهت کمک به افراد مبتلا به بیماری آلزایمر، داده شد و جایزه‌ی انتخاب توسط مردم نیز به آرش دیلباگی هندی (Arsh Dilbagi) برای دستگاه Talk رسید که به افراد مبتلا به مشکل در تکلم امکان برقراری ارتباط را با استفاده از تبدیل دم و بازدمشان به گفتار می‌دهد.

 

 

همایش علمی گوگل از سال 2011 تاکنون اجرا می‌شود. سیستم پیشرانه‌ی اختاپوس مانند و چراغ‌قوه‌ی تامین کننده انرژی از گرمای بدن، از ابداعات این همایش است.

 

منبع: topinearth.com

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...