رفتن به مطلب

ویژگی­های Task Manager


afa

ارسال های توصیه شده

با Task Manager اکثریت کاربران ویندوز آشنا هستند و اینکه این ابزار مفید چه کاربردهایی دارد، با زدن کلیدهای Ctrl+Alt+delete و یا Ctrl+shift+Esc و یا فشرن کلیک راست بر روی نوار پایین ویندوز و انتخاب گزینه Task Manager از پنجره باز شده می­توانید به این ابزار کوچک و مفید برسید.

 

من همیشه از Task Manager استفاده می­کنم تا بدانم میزان مصرف حافظه، پردازنده و شبکه به چه اندازه­ای است و یا می­دانم که تعداد ابزارهایی که به طور معمول روی سیستم من در حال اجرا است 47 تا هستند، اگر زمانی عدد 47 به 48 یا 46 تغییر کند به سیستم و ویندوز مشکوک می­شوم و دنبال اختلاف آن می­گردم؛ چون زمانی که این عدد زیاد شده باشد یعنی برنامه­ای بدون خواسته من در حال اجراست و اگر این عدد کم شده باشد یعنی برنامه­ای بدون خواسته من از کار افتاده و این دو دلیل بر بروز مشکل در سیستم من هستند، یک ویروس و یا یک تروجان می­تواند دلیل خوبی برای چنین حالتی باشد.

 

من Task Manager را هم کمی شخصی‌سازی کرده­ام مثلاً با ورود به منوی Performance میزان مصرف پردازنده قابل مشاهده است اما با فعال کردن Show kernel times از منوی View در این همین قسمت میزان مصرف پردازنده به دو رنگ تغییر می­کند، یکی رنگ سبزی که قبلاً داشتید و دیگری رنگ قرمزی که به تازگی اضافه شده.

 

رنگ قرمز مربوط است به میزان مصرفی که ویندوز از پردازنده شما دارد و این نشان می­دهد که چه میزان از پردازنده شما را ویندوز اشغال کرده و چه اندازه را برنامه­های جانبی در حال اجرا. اگر ویندوز شما دچار مشکلی باشد معمولاً خط قرمز با خط سبز برابری می­کند.

به تصویر شماره یک توجه کنید. این تصویر به من نشان می­دهد که میزان مصرف پردازنده متعادل است و میزان مصرف ویندوز از آن نیز بدون مشکل است.

 

از دیگر ویژگی­های Task Manager نشان دادن میزان حافظه است اما شما نمی­دانید که برنامه در حال اجرا، چقدر از حافظه سخت­افزاری و چقدر از حافظه مجازی شما را مصرف کرده برای این منظور به قسمت Processes بروید و select columns را از منوی view انتخاب کنید و از پنجره باز شده گزینهVirtual Memory size را انتخاب کنید و دکمه Ok را کلیک کنید. اکنون در منوی Processes ستونی با عنوان VM Size اضافه شده که میزان مصرف استفاده هر یک از برنامه­های در حال اجرا از حافظه مجازی را نیز نمایش می­دهد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...