رفتن به مطلب

تغییر آب و هوا تاثیر نامطلوبی بر زنان و دختران دارد


ارسال های توصیه شده

[h=3]تهران-ایرنا- یک مقام ارشد نهاد سازمان ملل و مدیر اجرایی سیاست برنامه برابری جنسیتی و توانمند سازی زنان (زنان سازمان ملل) گفت: تغییر آب و هوا تاثیر نامطلوبی بر زنان و دختران دارد.[/h]

81330908-5982687.jpg به گزارش ایرنا از شینهوا، «جان هندرا» معاون مدیر اجرایی سیاست و برنامه زنان سازمان ملل گفت: این مهم است که در هر برنامه ای که در آینده برای تغییر آب و هوا در نظر می گیریم تاثیر و نقش آن را بر روی زنان مورد توجه قرار دهیم.

 

این کارمند 28 ساله سازمان ملل این سخنان را در جریان اجلاس تغییرات آب و هوای سازمان ملل که هفته گذشته در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، ایراد کرد.

 

بیش از 120 نفر از سران کشورها و دولت ها در این اجلاس برای دستیابی به یک توافق نامه نهایی در زمینه تغییر آب و هوا در اجلاس پاریس که قرار است در سال 2015 برگزار شود، فعالیت می کردند.

 

همچنین تغییر آب و هوا یکی از موضوعات داغ این اجلاس سطح بالا در مجمع عمومی سازمان ملل بود.

 

«بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد در اجلاس سران که، گفت: «تغییرات آب و هوا موضوع تعریف عصر ما است. این موضوع وضعیت حال ما را تعریف می کند. و واکنش ما آینده ما را تعریف کند.»

 

در نتیجه، هندرا گفت: لازم است این جامعه بین المللی در واکنش طولانی مدت خود به تغییر آب و هوا موضوع زنان را مورد توجه خاص خود قرار دهند.

 

وی منطقه جنوب صحرای آفریقا را به عنوان مثالی از یک قاره با منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: در کشورهای جنوب صحرای آفریقا، زنان با سطوح بالایی از نابرابری روبرو هستند.

 

سازمان جهانی بهداشت می گویند: کشورهای جنوب صحرای آفریقا به دلیل وابستگی به منابع طبیعی، سطوح بالای فقر و ساختار ضعیف، بطور خاص نسبت به تغییرات آب و هوا آسیب پذیر هستند.

 

وی با ارائه آماری از آسیب پذیر ترین گروه نسبت به تغییر آب و هوا ، زنان فقیر در مناطق روستایی کشورهای جنوب صحرای آفریقا را از این دسته عنوان کرد.

 

وی افزود: سه چهارم فقر شدید در این مناطق متوجه زنان در مناطق روستایی است و زنان 65 درصد معیشت های روستایی و کشاورزی های کوچک را در دست دارند.

 

این مقام سازمان ملل ادامه داد: اگر چه زنان نقش قابل توجهی در کشاورزی روستایی دارند اما آنها تنها 10 تا 20 درصد از زمین های کشاورزی را در اختیار دارند.

 

وی افزود: برای رسیدن به این هدف مسئولان برنامه زنان سازمان ملل در حال ارائه اطلاعات به سران سیاسی کشورهای عضو به این موضوع و تغییر چشم انداز آنها است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...