رفتن به مطلب

سرطان پوست رتبه اول سرطان ها در کشور


ارسال های توصیه شده

تهران - ایرنا - رییس اداره پرتوهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: 8 استان کشور تا پایان سال به سامانه کشوری پایش برخط پرتوهای فرابنفش تاسیس شده و سازمان انرژی اتمی نیز قرار است این سامانه را در 18 استان کشور راه اندازی کند.

 

81327997-5977785.jpg به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «علی قورانی» روز شنبه در همایش بهداشت محیط در محل وزارت بهداشت افزود: تا کنون 10 استان کشور به سامانه کشوری پایش برخط پرتوهای فرابفنش مجهز شده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: این سامانه میزان انرژی دریافتی از اشعه فرابنفش خورشید را ثبت می کند تا مردم براساس این اطلاعات از وسایل حفاظتی (مانند عینک آفتابی و کلاه) استفاده کنند.

 

وی گفت: تا دو هفته دیگر قرار است اطلاعات این سامانه تحت پوشش وب قرار گیرد و مردم و محققان می توانند از مقدار انرژی دریافتی اشعه فرابنفش در همه کشور مطلع شوند.

 

قورانی یادآور شد: انرژی فرابفنش خورشید مهم ترین عامل بروز سرطان پوست در کشور است و طبق آمار سازمان تحقیقات سرطان اولین سرطان شایع در مردان کشور سرطان پوست است.

 

رئیس اداره پرتوهای وزارت بهداشت، گفت: هرچند سرطان معده خطرناک تر از سرطان پوست است اما ملانومای بدخیم پوست کشنده تر از سرطان معده است.

 

گورانی افزود: مردم کشور ما به دلیل اشعه فرابنفش خورسید دچار پیرپوستی های زود رس می شوند که به جز آسیب بهداشتی، آسیب های اقتصادی، اجتماعی و روانی نیز به دنبال دارد.

 

وی تصریح کرد: هر سال ارقام بسیار هنگفت و تکان دهنده ای صرف درمان آسیب های پوستی می شود.

 

وی ادامه داد: ایران روی مدار فرضی کاتاراکت (آب مروارید) قرار دارد که 70 درصد عامل بروز این بیماری به دلیل اشعه فرابنفش خورشید است.

 

رئیس اداره پرتوهای وزارت بهداشت، اظهار داشت: برای اندازه گیری انرژی دریافتی اشعه فرابنفش خورشید ، شبکه ملی آنلاین اطلاعات انرژی خورشیدی برای ارائه آن به عموم مردم با 200 میلیارد تومان اعتبار راه اندازی شد.

 

گورانی افزود: هرچند سازمان انرژی اتمی در راه اندازی سامانه کشوری پایش برخط پرتوهای فرابنفش ، همکاری داشته اما پیشروی این کار وزارت بهداشت است و نمایندگان سازمان بین المللی انرژی اتمی کار ما را در این زمینه بررسی کردند و از نتایج آن شگفت زده شده اند.

 

وی یادآور شد: انرژی های کهنه فسیلی دیگر توجیه بهداشتی ، زیست محیطی و اقتصادی ندارند و باید به سمت انرژی های نو و سبز برویم .

 

وی گفت: یکی از پاک ترین و در دسترس ترین انرژی ها انرژی هسته ای و الکترومغناطیس است بنابراین نیازمند استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای هستیم.

 

گورانی افزود: یکی از بزرگ ترین منابع انرژی ، انرژی خورشیدی است که با توجه به بزرگی آن نیازمند برنامه ریزی های وسیعی نیز است و از سوی دیگر آسیب های ناشی از این انرژی ها باید ثبت شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...