رفتن به مطلب

بهترین خوراکیها برای تقویت ناخنها


ارسال های توصیه شده

مادهای به نام کشک و غذاهایی نظیر کاله جوش که دارای کلسیم هستند، موجب استحکام ناخنها میشوند؛ همچنین استفاده از روغن بابونه در استحکام ناخنها بسیار تاثیر گذار است.

 

محمد باقر مینایی متخصص طب سنتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: نرمی ناخن نشان دهنده فقدان ترکیبات معدنی در بدن است، برای استحکام ناخنها باید املاح معدنی را در غذا افزایش داده تا بدن انسان قابلیت جذب این املاح را پیدا کند و این مادهی شافی که نام آن ناخن است محکم شود.

 

وی افزود: مادهای به نام کشک و غذاهایی نظیر کاله جوش که دارای کلسیم هستند، موجب استحکام ناخنها میشوند. دومین ترکیبی که علاوه بر استحکام بخشی ناخنها، آنتی باکتریال هم هست، حنا است؛ برای اینکه در اثر استفاده از حنا، ناخنها رنگ نگیرند باید این ماده را به مدت 5 تا 7 دقیقه روی ناخن نگه داشت.

 

مینایی تصریح کرد: استفاده از روغن در استحکام ناخنها بسیار تاثیر گذار است و باید ناخن را با این روغن ماساژ داد. گاهی اوقات کنارههای ناخن دچار التهاب میشود که میتواند در عدم استحکام ناخن نقش داشته باشد. برای از بین رفتن این التهاب از روغن بابونه استفاده میکنیم.

 

وی اظهار داشت: سوهان زدن ناخن به خصوص در خانمها در عدم شکستگی ناخنها موثر است. با حرکت دادن ناخن توسط سوهان زدن، ناخن از طریق ریشه تقویت شده و استحکام مییابد.

 

این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: املاح معدنی کلسیم، پتاسیم، منیزیم و آهن میتواند در

استحکام ناخنها نقش داشته باشد؛ همچنین مصرف شیر برنج که روی آن عسل یا شیره انگور باشد، هم خون سازی را تقویت میکند و هم به ناخن استحکام میبخشد.

 

 

.....................................................

 

اگر در حال حاضر از يك رژيم غذايي متعادل استفاده ميكنيد، اما ناخنهايتان مشكل دارد ممكن است سلامت ناخنهايتان تحت تاثير شرايط ديگري همچون آسيب به عملكرد كبد، مشكلات تيروييد يا كمبود آهن قرار گيرد.

 

ويتامين H

 

ويتامين H يا بيوتين در گروه ويتامين

 

B-COMPLEX قرار دارد و در واقع جزو خانواده ويتامينهاي B است و كمك ميكند تا براي تامين انرژي كربوهيدرات مواد غذايي را به گلوكز تبديل كنيد. بيوتين ويتامين محلول در آب است يعني شما نميتوانيد آن را در بدن ذخيره كنيد. اين ويتامين كراتين توليد ميكند كه براي رشد ناخنها لازم است. طبق يك بررسي انجامشده در دانشگاه مركز پزشكي مريلند، بيوتين داراي تركيباتي است كه شما آن را در محصولات آرايشي مخصوص ناخن و پوست خواهيد يافت و براي استحكام مو و ناخن نيز توصيه شده است. در ضمن در بررسيهاي انجامشده در سال 2004 در دانشكده امراض پوستي در دانشگاه كلمبيا در نيويورك، هنگام استفاده از اين نوع درمان جهت شكنندگي ناخنها، برخي بيماران واكنش مثبتي نشان دادهاند.

 

ويتامين A

 

ويتامين A براي سلامت دندانها، قشر مخاطي و پوست بسيار ضروري است. بايد بدانيد كه تصورات قديمي كه خوردن مواد غذايي با اين ويتامين ميتواند قدرت چشم را زياد كند درست نيست اما اين ويتامين چون در شبكيه چشم رنگدانه توليد ميكند، بينايي را تقويت ميكند. كمبود اين ويتامين، به علت ايجاد مشكلاتي در پردازش پروتيين كه رشد ناخنها را هم كند ميكند، ممكن است سبب خشكي و شكنندگي ناخنها يا بروز ناخنك شود. خوردن سبزيجات سبزرنگ، يا ميوههاي زرد و نارنجي روشي طبيعي براي دريافت ويتامين A است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

كلسيم

 

كلسيم هم براي سلامت و رشد ناخن لازم است. زماني كه يك مكمل كلسيم را انتخاب ميكنيد، حتما مكملي را كه حاوي منيزيم و ماده معدني بورون است انتخاب كنيد. ايجاد نقاط سفيد روي ناخن تصوري غلط در مورد كمبود كلسيم را به وجود آورده است كه در واقع اين مشكل از كمبود زينك و آهن ايجاد ميشود. اگر ناخنهاي سست، شكننده و خشكي داريد، اضافه كردن مقدار بيشتري كلسيم ميتواند در رشد ناخنها موثر باشد. شيوه مربوط به رژيم غذايي براي افزودن كلسيم، استفاده از محصولات لبني است كه داراي ميزان بالاي كلسيم در خود هستند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

ويتامين C

 

اين ويتامين را همه به عنوان ويتاميني براي بالا بردن سطح ايمني بدن و مبارزه با سرماخوردگي و آنفلوانزا ميشناسند اما ويتامينC براي افزايش سلامت عمومي و استحكام بخشي به ناخنهاي سست و بدشكل هم موثر است. كمبود ويتامين C ممكن است باعث نازك شدن و شكنندگي ناخنها و منجر به ناخنك شود. همان طور كه حتما ميدانيد مركبات از غنيترين منابع ويتامين C هستند. خوردن سبزيجات تازه و فلفل قرمز نيز توصيه ميشود.

 

روي

 

روي يا همان زينك از مواد معدنياي است كه در درمان ريزش مو و سستي ناخنها موثر است. زينك به ترميم بافتها، التيام زخمها و توليد هورمونها كمك ميكند. بر اساس پژوهشي در سال 1999، دكتر هلكو مگنوسن و گروهش در مركز درماني سلامت پوست و مو در وست ايلند تاثيرات مثبتي را در درمان علايم سندروم زردي ناخن با مصرف خوراكيهاي حاوي روي گزارش دادهاند. شما هم ميتوانيد با مصرف لوبيا قرمز، مرغ، برنج و پنير زينك بيشتري را در رژيم غذايي خود بگنجانيد.

منبع :برترینها-118-.gif

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...