رفتن به مطلب

9میوه برای مقابله با خوش اشتهایی


ارسال های توصیه شده

اکونیوز:هیچ غذا یا خوراکی نمی تواند چربی بدن را آب کند، اما 9 میوه مقوی و پرانرژی وجود دارد که اشتهای شما را برای غذاهای پرچرب گرفته، قند خون را متعادل کرده و متابولیسم بدن را افزایش می د هد.

 

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
)،براساس آمارهای جهانی اکنون یک سوم مردم جهان با چاقی و مشکلات آن روبرو هستند از این رو کارشناسان علم تغذیه می گویند، مصرف مداوم و روزانه سبزیجات و میوه ها برای پیشگیری از چاقی ضروری و اثربخش است.

میوه ها و سبزیجات از مواد غذایی هستند که میزان کالری کمی دارند و با خوردن آن فرد احساس سیری می کند و همین عامل مانع از پرخوری می شود.

سیب

هر سیب به اندازه تقریبی یک شیرینی کوچک کالری دارد و به همان اندازه نیز از الیاف برخوردار است.

دانشمندان برزیلی طی پژوهشی دریافتند افرادی که در روز فقط سه سیب می خورند بیش از کسانی که روزانه فقط سه شیرینی سالم مصرف می کنند، وزن کم می کنند. اما پوست سیب نباید کنده شود. این پژوهش ها نشان می دهد که بین اسید اورسولیک موجود در پوست سیب و خطر چاقی رابطه ای معکوس وجود دارد.

شاه بلوط

شاه بلوط از همه خواص آجیل ها برخوردار است، بی آن که کالری یا چربی موجود در آنها را داشته باشد. شاه بلوط همچنین منبع خوبی برای پروتئین، الیاف و ویتامین E است. اما برخلاف دیگر آجیل های درختی، از ویتامین ث هم به حد وفور برخوردار است.

گفته می شود که ویتامین ث در سوخت و ساز چربی موثر است.

کلم بروکسل

تنها مصرف 226 گرم از این خوراکی فوق العاده مغذی، روزی 4 گرم الیاف و بیش از میزان لازم ویتامین ث وارد بدن می کند. بنا به گزارش مجله معتبر ژورنال تغذیه، هرچه ویتامین ث در بدن بیش تر باشد به سوخت چربی بیشتر کمک می کند.

کدو حلوایی

حتی پس از پختن، 88 درصد وزن کدوحلوایی را آب تشکیل می دهد. بنابراین معده را پر کرده و جای کمی برای کالری های اضافی می گذارد. از آنجا که 3 درصد آن را الیاف تشکیل می دهد، پس منبع خوبی برای کسب الیاف مورد نیاز بدن است.

تخمه کدو

تخمه کدو مقدار زیادی پروتئین، چربی مفید و الیاف را در پوسته کوچک خود ذخیره کرده است. هر سه این مواد به آهستگی هضم و جذب بدن می شوند. آهستگی این روند هضم برای مدت طولانی به انسان احساس سیری می دهد و میزان قند خون را ثابت نگاه می دارد.

شلغم

شلغم جزو سبزیجات ریشه ای است که سه ماده مغذی مفید برای کم کردن وزن را یک جا داراست: الیاف، کلسیم و ویتامین ث. تنها الیاف موجود در شلغم (بیش از 2درصد) آن را گزینه ای طبیعی برای کم کردن وزن می کند.

دانه کاج

اسیدهای چرب موجود در هسته کاج موجب افزایش ترشح هورمونی در بدن می شود به نام کولسیستوکینین، که بنا به برخی از گزارش ها، حس سیری به انسان می دهد. به علاوه، کسانی که اهل آجیل خوردن هستند به طور کلی از کسانی که آجیل نمی خورند کمتر چاق می شوند.

گلابی

گلابی سرشار از الیاف و مملو از ویتامین ث است. نتایج گزارش های اخیر حاکی از آن است که مواد مغذی موجود در گلابی همچنین قابلیت متابولیسم بدن را افزایش می دهد. به علاوه، مصرف گلابی خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را کاهش می دهد.

انجیر

انجیر تازه یا خشک سرشار از الیاف است، به میزان 4 گرم در هر 100 کالری. انجیر همچنین کلسیم زیادی دارد که برای سوخت و ساز بدن بسیار مفید است. انجیر در ضمن اشتیاق به مصرف قند را کاهش می دهد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...