رفتن به مطلب

برنامه ریزی و كنترل پروژه های ساختمانی در روش صنعتی


ارسال های توصیه شده

برنامه ریزی و كنترل پروژه های ساختمانی در روش صنعتی

چکیده:

امروزه ساخت و ساز مسكن در ایران در حال گذر از مرحله سنتی به صنعتی می باشد. مزایای ساخت و ساز صنعتی ساختمان سبك سازی، مقاوم سازی، صرفه جویی در مصالح، مصرف بهینه انرژی در دوران ساخت و بهره برداری، افزایش عمر وكیفیت ساختمان، قطعات و اجزای آن، پیش بینی كیفیت ساختمان و كاهش دوره ساخت و ساز و در نتیجه كاهش هزینه‌های ساخت است. جهت كاهش زمان به بهینه ترین حالت از سیستم برنامه ریزی و كنترل در پروژه ها می توان استفاده نمود. بدیهی است بهره برداری از فن آوریهای نوین ساختمانی و استفاده از روشهای مدیریت پروژه در این عرصه می تواند دستیابی به این هدف را امكان پذیر سازد. با ملاحظه خلاصه مشكلات اجرایی كارگاه های صنعتی ساختمانی در سیستم های صنعتی مشخص می گردد كه حوزه دخالت سیستم برنامه ریزی و كنترل پروژه می باید علاوه بر عناصر و اجزای ساختمانی، نظام مدیریتی، پشتیبانی و مالی را نیز دربر گیرد. اكتفا كردن به اجرای اسكلت ساختمان به روش های صنعتی آنچه كه امروزه در كشور ایران اجرا می گردد و دوری گزیدن از جامع نگری به فرآیند تولید صنعتی ساختمان خطر آن را در بردارد كه پس از شروع پروژه هایی با روش های صنعتی و به لحاظ عدم توجه به سایر الزامات تولید صنعتی ساختمان، به نتایج دلخواه در صنعتی سازی نرسیم. در این مقاله ضمن مرور عناصر تاثیر گذار در كاهش زمان پروژه، مراحل اصلی برنامه ریزی و كنترل پروژه های ساختمانی بروش صنعتی مورد مطالعه قرار می گیرد.

كلمات کلیدی: ساختمان، ساخت و ساز صنعتی، برنامه ریزی، كنترل پروژه

نویسندگان: فرزاد رضایی نامدار، رضا كامیاب مقدس، محمد علی ایمانی و رضا امیری ، جهاد دانشگاهی كرمان (ارائه شده در كنفرانس بین المللی سبك سازی و زلزله)

 

دانلود متن کامل مقاله در پیوست . . . (این مقاله 9 صفحه pdf فارسی وحجم 157 كیلوبایت (kb) و مربوط به سال 89 می باشد.)

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...