رفتن به مطلب

مینو اخترزند؛ موفق ترین مدیر زن ایرانی در سوئد


masi eng

ارسال های توصیه شده

مینو اخترزند؛ موفق ترین مدیر زن ایرانی در سوئد

 

پارسنیت ـ یکی از موفق ترین مدیران زن در سوئد، یک ایرانی است. یک زن موفق ایرانی که به بانوی انرژی سوئد معروف است. مینو اخترزند، در سال 1336 هجری شمسی در

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
متولد شد و در 17 سالگی ایران را ترک کرد. این در حالی است که به اندازه سال هایی که در ایران زندگی کرده بود یعنی درست 17 سال از تمام سال های فعالیت خود را در
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
سازمان های مختلف در سوئد سپری کرده است.

 

او با مدرک

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برق از
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
سلطنتی تکنیک استکهلم فارغ التحصیل شد و توانست در طول زمان فعالیت های خود مدیر عامل شرکت تولید انرژی واتن فال و مدیرکل شورای استانی کار در شهر اوپسالا شود. همچنین در سال 2008 نشان ممتاز افتخاری بی بی خشت را از آن خود کرد که هر سال در سوئد به یکی از مدیران زن اهدا می شود که به مهم ترین پست
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
کشور دست یافته باشند.

 

مینو اخترزند، نخستین ایرانی بود که به مقام استانداری در سوئد رسید و این مسئولیت را در سال 2010 از آن خود کرد تا به عنوان استاندارد یونشوپینگ به فعالیت خود ادامه دهد. او در حالی به این مقام دست یافت که پیش از او نیز در سوئد تنها یک زن توانسته بود به سمت استانداری برسد. نام این ایرانی موفق، در لیست منتشر شده از سوی "وكانز افرر"، مجله اقتصادي سوئد در سپتامبر سال 2005 در گروه 44 نفر از بانفوذترین مهاجرتباران اقتصاد سوئد ثبت شد در حالیکه در صدر این لیست و در مقام پنجم قرار داشت.

 

او زندگی و کار در سوئد را در شرایطی برگزید و ادامه داد که به گفته خودش در آغاز فعالیتش نه از اقامت کاری در سوئد برخوردار بود و نه اجازه کار دائم. با اینهمه پس از اینکه در اداره برق استکهلم مشغول به کار شد این اداره به او اجازه داد که بماند و همین مساله به او کمک کرد برای اجازه کار و اقامت سوئد اقدام کند. مینو اخترزند پس از چهار سال به اداره انرژی سراسری سوئد رفت و به چنان پیشرفتی در کارش دست یافت که در مدت دوسال توانست یکی از شرکت های برق در جنوب استکهلم را به خوبی اداره کند.

 

او پیش از این در یکی از مصاحبه هایش درباره مشکلات موجود در عرصه کار و فعالیت در سوئد گفته بود:" وقتی به مقام های بالای

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
ی دست می یابیم رقابت دشوار می شود و بنابراین کار کردن در این سطح دشوارتر می شود. صد در صد برای زنان مشکل تر است که بتوانند در این شرایط فعالیت کنند با اینهمه اینطور نیست که این مشکلات فقط برای زنان وجود داشته باشد".

 

این مدیر موفق به کار گروهی و تیمی بسیار بیشتر از کار فردی باور دارد و دراینباره گفته بود: " یک مدیر باید شرایطی فراهم کند که همه اعضای یک گروه احساس امنیت کنند و به این درک برسند که هرکدام برای خودشان شخصیتی دارند و نباید در زمینه کار گروهی با هم رقابت کنند. این حس را مدیر گروه ایجاد می کند".

 

آنچه که مینو اخترزند به عنوان کلید موفقیت بر آن تاکید می کند اعتماد به نفس و باور به خود است و اینکه همیشه باید به کاری که انجام می دهیم اعتقاد فراوان داشته باشیم. او همچنین معتقد است که اگر یک فرد در سوئد تمام تلاش و دقت خود را به کار بگیرد تا جایی که کاری انجام می دهد بازتاب داشته باشد، توجه مسئولان به این فرد جلب می شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...