رفتن به مطلب

عکس سلفی کاوشگر فضایی رزتا به زمین


Imaaan

ارسال های توصیه شده

رزتا، کاوشگر سازمان فضایی اروپا است که تصویر سلفی از خود به زمین ارسال کرده است.

 

 

آفتاب: رزتا کاوشگر فضایی رباتیکی است که توسط سازمان فضایی اروپا برای مطالعه دقیقی درباره ستاره دنباله داری با نام 67P ساخته و به فضا ارسال شده است. بعد از ده سال این کاوشگر توانست در مدار یک ستاره قرار گرفته و به تعقیب آن بپردازد تا کیفیت تصاویری که ارسال می کند کاملا با تصاویر گرفته شده در گذشته متفاوت باشد و بتواند راهگشای کارشناسان فضایی باشد. رزتا در حدود یک سال تا ارتفاع 6 مایلی 67P خواهند ماند تا به بررسی دقیق سطح ستاره دنباله دار پرداخته و اطلاعات کاملی را با ذکر جزئیات به زمین ارسال کند.

به گزارش مهر، فضاپیمای رزتا حامل کاوشگری به نام فیلائه است که عکس سلفی گرفته شده توسط رزتا با کمک دوربین Philae گرفته و ارسال شده است. بنا به گزارشات منتشر شده، رزتا در اواسط نوامبر کاوشگر فیلائه را برای فرود روی هسته دنباله دار آزاد خواهد کرد در صورتی که مکان مناسبی برای فرود آن یافت شود.

 

IMG09475629.png

 

این اولین باری نیست که یک کاوشگر از خود عکس سلفی ارسال می کند، پیش از این نیز مریخ نورد کنجکاوی، مریخ نقشه بردار و ... نیز تصاویر زیبای سلفی را از خود به زمین ارسال کرده بودند.

 

دانشمندان امیدوارند تا با کمک رزتا بتوانند اطلاعات دقیق تری از ستاره های دنباله دار به دست بیاورند و البته هدف نهایی این ماموریت فرود فیلائه بر سطح ستاره دنباله دار است.

 

 

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...