رفتن به مطلب

تماشا کنید: ربات ژاپنی که می تواند با سرعت 4.2 کیلومتر در ساعت بدود!


Imaaan

ارسال های توصیه شده

یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه توکیو از یکی از سریع‌ترین ربات‌های 2پای جهان پرده‌برداری کردند که می‌تواند تا سرعت 4.2 کیلومتر در ساعت حرکت کند.

 

exv3np6czfa6bphraumu.jpg

 

در حالی که بیشتر ربات‌هایی که تاکنون ساخته شده‌اند از تکنولوژی دینامیک “نقطه لحظه صفر” تبعیت می‌کنند، به گفته‌ی پروفسور ماساتوشی ایشیکاوا، این ربات از یک دوربین سرعت بالا و یک موتور تثبیت‌کننده استفاده می‌کند. این ربات حتی پشتک هم می‌تواند بزند!

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

طول پاهای Actively Coordinated High-speed Image-processing Running Experiment System (ACHIRES) حدود 14 سانتی‌متر است و در هر ثانیه 6 گام بر می‌دارد. در حال حاضر وی قادر است تنها به مدت 10 ثانیه بدود که البته سازندگان آن در حال کار بر روی افزایش این زمان هستند.

 

نام پروفسور ایشیکاوا در دنیای ربات‌ها بسیار آشناست. او همچنین ربات “janken” را ساخته بود که می‌توانست با سرعت بسیار زیاد و خیره‌کننده‌ای حرکت دست انسان را تشخیص داده و در بازی سنگ-کاغذ-قیچی آدمی را مغلوب کند.

 

وی توضیح داد که تکنولوژی این 2 ربات مشابه یکدیگر است و وی معتقد است با پیشرفت این تکنولوژی می‌توان خط تولید انبوه ربات‌های پرسرعتی را ایجاد کرد که قادرند به انسان کمک‌های شایانی کنند.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...