رفتن به مطلب

HP Stream لپ‌تاپ فوق ارزان ویندوز اچ‌پی معرفی شد


ارسال های توصیه شده

اچ‌ مدت‌هاست وعده داده لپ‌تاپی ارزان قیمت که بتواند رقیب در خوری برای کروم بوک گوگل باشد را عرضه کند. البته اچ‌پی در خصوص قیمت لپ‌تاپ Stream خود زیاد خوش قولی نکرد، چرا که در ابتدا مطرح شده بود این محصول جدید با قیمت ۱۹۹ دلار به بازار عرضه شود اما این طور که پیداست اچ‌پی نهایتا این لپ‌تاپ را به قیمت ۳۰۰ دلار در تاریخ دوم مهر ماه به بازار عرضه خواهد کرد.

 

HP-Stream.jpg

 

HP Stream به صفحه نمایش ۱۴ اینچی با رزولوشن ۷۶۸ در ۱۳۶۶ پیکسل مجهز می باشد و از پردازنده ۴ هسته‌ای AMD AR MICRO-6400T بهره می‌برد. از قرار معلوم این پردازنده به دلیل اینکه بدون نیاز به فن کار می‌کند می‌تواند رقیبی برای پردازنده ۲ هسته‌ای سلرون باشد که تاکنون در کروم‌بوک‌ها به کار گرفته شده است.

 

HP-Stream-1.jpg

 

سایر مشخصات این لپ‌تاپ را می‌توان ۲ گیگابایت رم به همراه ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی که از طریق کارت میکرواس‌دی قابل افزایش است، ذکر کرد. همانطور که در جریان هستید گوگل فضای ابری مناسبی در اختیار دارندگان کروم بوک قرار می دهد و در همین راستا مایکروسافت نیز به خریداران HPSteam برای ۲ سال اجازه استفاده از ۱۰۰ گیگابایت فضای رایگان بر روی سرویس وان درایو را میسر کرده است. در مجموع می‌توان گفت که از لحاظ حافظه نگرانی نخواهید داشت چرا که ۲۵ گیگابایت نیز از جانب دراپ‌باکس به دارندگان این لپ‌تاپ به صورت رایگان به مدت ۶ ماه عرضه خواهد شد. استفاده رایگان ۳۰ روزه از آفیس مایکروسافت نیز از سایر مواردی است که برای HPStream در نظر گرفته شده است. اچ‌پی لپ‌تاپ ارزان قیمت خود را به درگاه خروجی تصویر HDMI به همراه یک پورت یو‌اس‌بی ۳ و ۲ پورت یواس‌بی ۲ در کنار خروجی صدا، وای‌فای و بلوتوث مجهز کرده است. باتری این لپ‌تاپ نیز از نوع ۳ سلولی می‌باشد که اچ‌پی مدعی است می‌تواند برای مدت ۶ ساعت و نیم لپ‌تاپ را روشن نگه دارد. HP Stream در کنار قیمت ارزان خود از وزن کمی‌ نیز برخوردار است و تنها ۱.۷۲ کیلوگرم وزن دارد و از ضخامتی معادل ۱.۷۷ سانتی‌متر برخوردار می‌باشد.

 

HP-Stream-2.jpg

 

اچ‌پی سعی کرده تا برای لپ‌تاپ جدید خود کم نگذارد و آنرا به آخرین نسخه ویندوز ماکروسافت مجهز کرده که این امر خود نگرانی‌هایی را به بار می‌آورد چرا که با این سخت‌افزار ضعیف بعید به نظر می‌رسد ویندوز ۸.۱ عملکرد مناسبی از خود نشان دهد. در نهایت می‌توان گفت که یکی از نکات مثبت کروم‌بوک‌ها عدم نیاز این دستگاه به سخت افزار پیشرفته بوده است و با این حساب باید ببینیم همکاری مایکروسافت و اچ‌پی برای رقابت با کروم بوک چه نتیجه‌ای در بر خواهد داشت.

 

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...