رفتن به مطلب

کنترل مجزای توان اکتیو و راکتیو در نیروگاه بادی متصل بهdfig


Mehdi.Aref

ارسال های توصیه شده

چکيده این مقاله در مورد ماشین القایی روتور سیم بندی شده با پل کانورتری سه فاز دو تکه با لینک DC که مابین روتور و شبکه متصل شده است بحث می کند و کنترل برداری یک ژنراتور القایی با تغذیه دوگانه (DFIG ) ، که برای تولید برق در نیروگاههای بادی سرعت متغیر بکار می رود ، مد نظر می باشد.پس از بیان روابط و اثبات معادلات مورد نیاز، یک مدل که نشان دهنده ی کنترل مجزای توان اکتیو و راکتیو، در ژنراتور القایی DFIG می باشد،در محیط Matlab-Simulink شبیه سازی و نتایج آن بررسی شده است. طرح کنترلی ما از کنترل کامل شار گردان مغناطیسی استاتور، برای کنترل پل کانورتری در سمت روتور و شبکه استفاده می کند .

 

[h=1]مقدمه[/h]پيشرفت شگرف در زمينه توسعه توربين هاي بادي جهت توليد برق از سال ١٩٧٥ شروع شد . حدود سال ١٩٨٠ اولين توربين مدرن به شبکه متصل گردید. با گسترش استفاده از انرژی باد و تولید برق بادی ، توربین های بادی متصل به ژنراتور القایی با تغذیه دوگانه یا DFIG (Double Fed Induction Generator) به طور گسترده ای به کار گرفته می شوند . این ژنراتور ها به دلیل ویژگی که در کارکرد با سرعت های متغیر باد دارند ، مورد توجه ویژه قرار می گیرند.

استفاده از نیروگاه های بادی با سرعت متغیر مزایایی نسبت به نیروگاه های بادی با سرعت ثابت دارد . اگر چه نیروگاههای بادی با سرعت ثابت، می توانند مستقیما به شبکه متصل شوند ، اما دامنه وسیع تری از انرژی، توسط نیروگاه های بادی سرعت متغیر، پوشش داده می شود و استرس های مکانیکی کمتری دارد ، نویز صوتی هم در آنها کمتر است . امروزه با پیشرفت های پاورالکترونیک، دیگر کنترل همه سرعت ها ممکن و به صرفه شده است ، در این مقاله DFIG, با سرعت متغیر مورد توجه قرار گرفته است که ویژگی مهمی در کارکرد در سرعت های متغیر باد دارد[7].

 

میتوانید متن کامل این مقاله را از لینک زیر دانلود کنید

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...