رفتن به مطلب

معرفی رشته­ حسابداری و حسابرسی


saba mn

ارسال های توصیه شده

معرفی رشته­ حسابداری و حسابرسی

v تعریف حسابداری و حسابرسی o حسابدارییک فعالیت خدماتی است که وظیفه­اش فراهم کردن اطلاعات کمی، که اساسا دارای ماهیت مالی هستند، درباره واحد اقتصادی است. اطلاعات فراهم شده توسط حسابداری باید در تصمیم­گیری­های اقتصادی سودمند باشد. o حسابرسیفرآیندی منظم و با قاعده (سیستماتیک) جهت جمع­آوری و ارزیابی بی طرفانه شواهد درباره ادعاهای مدیریت در ارتباط با فعالیت­ها و وقایع اقتصادی، به منظور تعیین درجه انطباق این ادعاها و اظهارات با معیارهای از پیش تعیین شده و گزارش نتایج به افراد ذینفع است.

 

v رابطه بین حسابداری و حسابرسی خروجی فرآیند حسابداری، موضوع اصلی عملیات حسابرسی است و غالب شواهدی که در فرآیند حسابرسی مورد استفاده قرار می­گیرد توسط سیستم حسابداری تهیه شده است. در بیشتر مواقع حسابرسی و برخی از تکنیک­های آن چنان با فرآیند حسابداری آمیخته که گویی از اجزای لاینفک سیستم حسابداری است. بنابراین از بسیاری جهات حسابداری و حسابرسی تفکیک ناپذیرند و بدین دلیل حسابرس باید متخصص حسابداری نیز باشد، در صورتی که حسابدار نیازی به تخصص در زمینه حسابرسی ندارد.

 

v پیشینه حسابداری و حسابرسی در ایران o پیشینه حسابداری ایران به نخستین تمدن­هایی بر می­گردد که در این سرزمین پا گرفت. مدارک به دست آمده از ایران باستان حکایت از این دارد که در عصر هخامنشی نظام مالی منسجمی برقرار بوده و حساب درآمد و مخارج حکومت به ریز و به دقت ثبت و نگاهداری می­شده است. o پیشینه حسابرسی نیز در ایران و اسلام به زمانی باز می­گردد که منبعی ( اعم از مالی یا غیر مالی) در جایی وجود داشته است. هرگاه انتقال ثروت مطرح شده، نوعی نظارت و بازرسی با خود به همراه داشته است. خصوصا نظارت حکومت بر اعضا و کارکنان خود و تفتیش اعمال و رفتار والیان و مامورین دولتی از دیرباز وجود داشته و شاید بتوان گفت سابقه­ی آن نزدیک و همراه سابقه­ی تشکیل جوامع اولیه و حکومت­ها است.

 

v پیشینه رشته حسابداری و حسابرسی و ورود آن به دانشگاه­ها o رشته حسابداری اولین بار در دهه­ی 1330 با تاسیس اولین آموزشگاه­های عالی و دانشکده­های خصوصی از جمله آموزشگاه عالی حسابداری شرکت ملی نفت ایران، دانشکده علوم اداری و موسسه­ی عالی حسابداری مطرح گردید. در حال حاضر این رشته در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و بدون هیچ گرایشی تدریس می­شود. o همواره حسابرسی به عنوان یک حرفه مستقل در قالب نهادهای حرفه­ای گوناگون از جمله انجمن­های حرفه­ای، موسسات حسابرسی بخش خصوصی و موسسات حسابرسی بخش عمومی در ایران مورد توجه بوده است اما تا سال 91 به عنوان یک رشته تحصیلی جداگانه محسوب نشده و به عنوان یکی از مواد درسی اصلی در تمامی مقاطع رشته حسابداری محسوب می­شد. لازم به ذکر است از سال 1391 رشته حسابرسی در مقطع کارشناسی ارشد در تعداد محدودی از دانشگاه­ها تدریس می­شود. به منظور قبولی و ادامه تحصیل در این رشته کافی است که دانشجو در آزمون حسابداری شرکت کند و در هنگام انتخاب رشته در صورت علاقه این رشته را انتخاب نماید لذا آزمون جداگانه­ای برای این رشته برگزار نمی­شود.

 

v هدف رشته حسابداری و حسابرسی o از آنجایی­که محصول نهایی حرفه حسابداری مبنای تصمیمات اقتصادی اشخاص ذی نفع از جمله مدیران، سهامدارن، اعتباردهندگان، دولت و غیره قرار می گیرد بنابراین می­توان گفت که یکی از اهداف رشته حسابداری آموزش نیروی انسانی متخصص در جمع‌آوری، طبقه‌بندی، ثبت، خلاصه كردن اطلاعات و تهیه گزارشات مالی مطابق معیارهای از پیش تعیین شده از جمله استانداردها و اصول حسابداری می­باشد.از سوی دیگر به روز رسانی استانداردها و اصول حسابداری و تجدید نظر در چارچوب نظری مطابق با عوامل محیطی از جمله موارد با اهمیت و حیاتی در رشته حسابداری محسوب می­شود، بنابراین آموزش نیروی انسانی متخصص در این زمینه از دیگر اهداف این رشته می­باشد. o هدف رشته حسابرسی تامین نیروی انسانی متخصص و آگاه نسبت به استانداردهای حسابداری و حسابرسی و آخرین تغییرات آن، قوانین مالیاتی و تجارت، کنترل­های داخلی اثربخش و ارزیابی و مدیریت ریسک می­باشد

 

v آینده شغلی فارغ التحصیلان رشته حسابداری و حسابرسی از فرصت‌های متنوع شغلی برخوردار می­باشند به طوری که به ندرت دیده می­شود که فارغ التحصیلان این رشته با مشکل بیکاری مواجه باشند. برای مثال فارغ التحصیلان این دو رشته می­توانند در زمینه­های گوناگون از جمله حسابداری مالی، مدیریت، دولتی، مالیاتی، بیمه و غیره و هم چنین زمینه های گوناگون حسابرسی از جمله حسابرسی مستقل و داخلی فعالیت نمایند.

 

v توانايي ‌هاي مورد نياز دانشجویان رشته حسابداری از جمله رشته‌هایی است که از داوطلبان هر سه گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی دانشجو می‌پذیرد. اما با توجه به اینکه این رشته یک رشته­ کاملا کاربردی و هسته مرکزی تصمیم­گیری و گزارشگری مالی در یک واحد تجاری می باشد لذا به منظور کسب موفقیت در رشته حسابداری آشنایی با مبانی مدیریت، مبانی اقتصاد خرد و کلان، ریاضی و آمار، مبانی کامپیوتر، قوانین و مقررات مالیاتی و تجارت، اصول بازار سرمایه پیشنهاد می­گردد.

 

v واحدهای درسی در دانشگاه در سطح کارشناسی ارشد o رشته حسابداری

 

[TABLE=class: MsoTableGrid]

[TR]

[TD]

دروس پیش نیاز

[/TD]

[TD=width: 308]

تعداد واحد

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308]

تحلیل آماری

[/TD]

[TD=width: 308]

2

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308]

روش تحقیق

[/TD]

[TD=width: 308]

2

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308]

جمع واحدهای دروس پیش نیاز

[/TD]

[TD=width: 308]

4

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308]

دروس اصلی

[/TD]

[TD=width: 308]

تعداد واحد

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308]

بررسی موارد خاص در حسابداری

[/TD]

[TD=width: 308]

3

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308]

سیستم های اطلاعاتی حسابداری

[/TD]

[TD=width: 308]

3

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308]

اقتصاد مدیریت

[/TD]

[TD=width: 308]

3

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308]

تئوری حسابداری 1

[/TD]

[TD=width: 308]

3

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308]

تئوری حسابداری 2

[/TD]

[TD=width: 308]

3

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308]

حسابرسی پیشرفته

[/TD]

[TD=width: 308]

2

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308]

حسابداری دولتی پیشرفته

[/TD]

[TD=width: 308]

3

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308]

حسابداری در مدیریت تکمیلی

[/TD]

[TD=width: 308]

3

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308]

تصمیم گیری در مسائل مالی

[/TD]

[TD=width: 308]

3

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308]

مباحث جاری در حسابداری

[/TD]

[TD=width: 308]

2

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308]

پایان نامه

[/TD]

[TD=width: 308]

4

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308]

جمع واحدهای دروس اصلی

[/TD]

[TD=width: 308]

32

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308]

جمع کل

[/TD]

[TD=width: 308]

36

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308]

جمع واحدهای موثر در معدل

[/TD]

[TD=width: 308]

32

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

* در برخی از دانشگاه­ها دروس اقتصاد مدیریت، بررسی موارد خاص در حسابداری، سیستم­های اطلاعاتی حسابداری و پژوهش عملیاتی پیشرفته جز دروس اختیاری ارائه می­شود که گذراندن 9 واحد از این دروس ضروری می­باشد.

 

* دروس پیش نیاز در معدل تاثیری ندارند. o رشته حسابرسی

 

 

[TABLE=class: MsoTableGrid]

[TR]

[TD]

دروس پیش نیاز

[/TD]

[TD=width: 308]

تعداد واحد

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308]

آمار

[/TD]

[TD=width: 308]

2

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308]

روش تحقیق

[/TD]

[TD=width: 308]

3

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308]

مروری بر مبانی حسابداری

[/TD]

[TD=width: 308]

3

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308]

جمع واحدهای دروس پیش­نیاز

[/TD]

[TD=width: 308]

8

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308]

دروس اصلی

[/TD]

[TD=width: 308]

تعداد واحد

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308] کاربرد قوانین و مقررات مالی بانکی و بازرگانی در حسابرسی[/TD]

[TD=width: 308]

3

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308] مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته و کاربرد آن در حسابرسی[/TD]

[TD=width: 308]

3

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308] سیستم­های اطلاعاتی مدیریت[/TD]

[TD=width: 308]

3

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308] تئوری­های حسابداری[/TD]

[TD=width: 308]

3

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308] حسابرسی سیستم های کامپیوتری[/TD]

[TD=width: 308]

3

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308] طراحی پژوهشهای حسابرسی[/TD]

[TD=width: 308]

3

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308] بررسی مسائل کاربردی در حسابرسی[/TD]

[TD=width: 308]

2

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308]

جمع واحدهای دروس اصلی

[/TD]

[TD=width: 308]

20

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308]

دروس تخصصی

[/TD]

[TD=width: 308]

تعداد واحد

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308] تئوریهای حسابرسی[/TD]

[TD=width: 308]

3

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308] بررسی موارد خاص در حسابرسی[/TD]

[TD=width: 308]

3

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308] سمینار در حسابرسی[/TD]

[TD=width: 308]

2

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308] جمع واحدهای دروس تخصصی[/TD]

[TD=width: 308]

8

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 308]

جمع کل

[/TD]

[TD=width: 308]

36

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

v

 

دانشگاههای ارائه دهنده رشته حسابداری مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های سراسری

 

[TABLE=class: MsoTableGrid]

[TR]

[TD] دانشگاه تهران[/TD]

[TD=width: 240] باهنر کرمان[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 234] دانشگاه تربیت مدرس[/TD]

[TD=width: 240] شهید چمران اهواز[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 234] دانشگاه شهیدبهشتی[/TD]

[TD=width: 240] شیراز[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 234] دانشگاه علامه طباطبایی[/TD]

[TD=width: 240] فردوسی مشهد[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 234] الزهرا[/TD]

[TD=width: 240] قم[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 234] علوم اقتصادی[/TD]

[TD=width: 240] کردستان[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 234] ارومیه[/TD]

[TD=width: 240] مازندران- بابلسر[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 234] اصفهان[/TD]

[TD=width: 240] ولی عصر- رفسنجان[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 234] بوعلی سینا- همدان[/TD]

[TD=width: 240] یزد[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 234] بین المللی امام خمینی- قزوین[/TD]

[TD=width: 240] موسسه عالی آموزش بانکداری ایران- تهران[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 234] رازی کرمانشاه[/TD]

[TD=width: 240] موسسات و دانشگاه­های غیر انتفاعی[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 234] سمنان[/TD]

[TD=width: 240] دانشگاه پیام نور[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 234] سیستان و بلوچستان- زاهدان[/TD]

[TD=width: 240][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

v

 

دانشگاههای ارائه دهنده رشته حسابرسی مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های سراسری · علامه طباطبایی

· فردوسی مشهد · موسسات و دانشگاه­های غیر انتفاعی

v

 

ظرفیت دانشگاهها در رشته حسابداری در طی چند سال اخیر

 

[TABLE=class: MsoTableGrid, width: 280]

[TR]

[TD=width: 137][/TD]

[TD=width: 40]

87

[/TD]

[TD=width: 40]

88

[/TD]

[TD=width: 39]

89

[/TD]

[TD=width: 37]

90

[/TD]

[TD=width: 37]

91

[/TD]

[TD=width: 44]

92

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 137] روزانه تهران[/TD]

[TD=width: 40]

63

[/TD]

[TD=width: 40]

67

[/TD]

[TD=width: 39]

65

[/TD]

[TD=width: 37]

75

[/TD]

[TD=width: 37]

89

[/TD]

[TD=width: 44]

118

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 137] روزانه شهرستان[/TD]

[TD=width: 40]

60

[/TD]

[TD=width: 40]

73

[/TD]

[TD=width: 39]

78

[/TD]

[TD=width: 37]

111

[/TD]

[TD=width: 37]

101

[/TD]

[TD=width: 44]

130

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 137] روزانه کل[/TD]

[TD=width: 40]

123

[/TD]

[TD=width: 40]

140

[/TD]

[TD=width: 39]

143

[/TD]

[TD=width: 37]

186

[/TD]

[TD=width: 37]

190

[/TD]

[TD=width: 44]

248

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 137] شبانه تهران[/TD]

[TD=width: 40]

36

[/TD]

[TD=width: 40]

43

[/TD]

[TD=width: 39]

44

[/TD]

[TD=width: 37]

42

[/TD]

[TD=width: 37]

62

[/TD]

[TD=width: 44]

61

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 137] شبانه شهرستان[/TD]

[TD=width: 40]

40

[/TD]

[TD=width: 40]

42

[/TD]

[TD=width: 39]

36

[/TD]

[TD=width: 37]

54

[/TD]

[TD=width: 37]

47

[/TD]

[TD=width: 44]

55

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 137] شبانه کل[/TD]

[TD=width: 40]

76

[/TD]

[TD=width: 40]

85

[/TD]

[TD=width: 39]

80

[/TD]

[TD=width: 37]

96

[/TD]

[TD=width: 37]

109

[/TD]

[TD=width: 44]

116

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 137] پیام نور تهران وکرج[/TD]

[TD=width: 40]

0

[/TD]

[TD=width: 40]

0

[/TD]

[TD=width: 39]

0

[/TD]

[TD=width: 37]

0

[/TD]

[TD=width: 37]

0

[/TD]

[TD=width: 44]

30

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 137] پیام نور شهرستان[/TD]

[TD=width: 40]

20

[/TD]

[TD=width: 40]

20

[/TD]

[TD=width: 39]

30

[/TD]

[TD=width: 37]

63

[/TD]

[TD=width: 37]

61

[/TD]

[TD=width: 44]

75

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 137] کل پیام نور[/TD]

[TD=width: 40]

20

[/TD]

[TD=width: 40]

20

[/TD]

[TD=width: 39]

30

[/TD]

[TD=width: 37]

63

[/TD]

[TD=width: 37]

61

[/TD]

[TD=width: 44]

105

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 137] غیرانتفاعی تهران و کرج[/TD]

[TD=width: 40]

0

[/TD]

[TD=width: 40]

0

[/TD]

[TD=width: 39]

0

[/TD]

[TD=width: 37]

38

[/TD]

[TD=width: 37]

36

[/TD]

[TD=width: 44]

15

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 137] غیرانتفاعی شهرستان[/TD]

[TD=width: 40]

15

[/TD]

[TD=width: 40]

15

[/TD]

[TD=width: 39]

30

[/TD]

[TD=width: 37]

95

[/TD]

[TD=width: 37]

270

[/TD]

[TD=width: 44]

420

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 137] کل غیرانتفاعی[/TD]

[TD=width: 40]

15

[/TD]

[TD=width: 40]

15

[/TD]

[TD=width: 39]

30

[/TD]

[TD=width: 37]

133

[/TD]

[TD=width: 37]

306

[/TD]

[TD=width: 44]

435

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 137] مجازی تهران[/TD]

[TD=width: 40]

0

[/TD]

[TD=width: 40]

0

[/TD]

[TD=width: 39]

0

[/TD]

[TD=width: 37]

62

[/TD]

[TD=width: 37]

120

[/TD]

[TD=width: 44]

160

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 137] مجازی شهرستان[/TD]

[TD=width: 40]

0

[/TD]

[TD=width: 40]

0

[/TD]

[TD=width: 39]

0

[/TD]

[TD=width: 37]

25

[/TD]

[TD=width: 37]

60

[/TD]

[TD=width: 44]

10

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 137] کل مجازی[/TD]

[TD=width: 40]

0

[/TD]

[TD=width: 40]

0

[/TD]

[TD=width: 39]

0

[/TD]

[TD=width: 37]

87

[/TD]

[TD=width: 37]

180

[/TD]

[TD=width: 44]

170

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 137] نیمه حضوری تهران[/TD]

[TD=width: 40]

0

[/TD]

[TD=width: 40]

0

[/TD]

[TD=width: 39]

0

[/TD]

[TD=width: 37]

0

[/TD]

[TD=width: 37]

10

[/TD]

[TD=width: 44]

0

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 137] نیمه حضوری شهرستان[/TD]

[TD=width: 40]

0

[/TD]

[TD=width: 40]

0

[/TD]

[TD=width: 39]

0

[/TD]

[TD=width: 37]

12

[/TD]

[TD=width: 37]

12

[/TD]

[TD=width: 44]

15

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 137] کل نیمه حضوری[/TD]

[TD=width: 40]

0

[/TD]

[TD=width: 40]

0

[/TD]

[TD=width: 39]

0

[/TD]

[TD=width: 37]

12

[/TD]

[TD=width: 37]

22

[/TD]

[TD=width: 44]

15

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 137] بین الملل[/TD]

[TD=width: 40]

0

[/TD]

[TD=width: 40]

0

[/TD]

[TD=width: 39]

0

[/TD]

[TD=width: 37]

25

[/TD]

[TD=width: 37]

88

[/TD]

[TD=width: 44]

0

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 137] پردیس خودگردان[/TD]

[TD=width: 40]

0

[/TD]

[TD=width: 40]

0

[/TD]

[TD=width: 39]

0

[/TD]

[TD=width: 37]

0

[/TD]

[TD=width: 37]

0

[/TD]

[TD=width: 44]

195

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 137] کل[/TD]

[TD=width: 40]

234

[/TD]

[TD=width: 40]

260

[/TD]

[TD=width: 39]

283

[/TD]

[TD=width: 37]

602

[/TD]

[TD=width: 37]

956

[/TD]

[TD=width: 44]

1284

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

v

 

ظرفیت دانشگاهها در رشته حسابرسی در طی چند سال اخیر

 

 

[TABLE=class: MsoTableGrid]

[TR]

[TD][/TD]

[TD]

91

[/TD]

[TD]

92

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] روزانه تهران[/TD]

[TD]

8

[/TD]

[TD]

6

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] روزانه شهرستان[/TD]

[TD]

10

[/TD]

[TD]

7

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] روزانه کل[/TD]

[TD]

18

[/TD]

[TD]

13

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] شبانه تهران[/TD]

[TD]

14

[/TD]

[TD]

14

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] شبانه شهرستان[/TD]

[TD]

4

[/TD]

[TD]

4

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] شبانه کل[/TD]

[TD]

18

[/TD]

[TD]

18

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] غیرانتفاعی تهران و کرج[/TD]

[TD]

0

[/TD]

[TD]

15

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] غیرانتفاعی شهرستان[/TD]

[TD]

18

[/TD]

[TD]

105

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] کل غیرانتفاعی[/TD]

[TD]

18

[/TD]

[TD]

120

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] پردیس خودگردان[/TD]

[TD]

0

[/TD]

[TD]

15

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] کل[/TD]

[TD]

54

[/TD]

[TD]

166

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

v

 

ضرایب و تعداد سوالات هر درس رشته حسابداری و حسابرسی در دانشگاه سراسری

 

[TABLE=class: MsoTableGrid]

[TR]

[TD] نام درس[/TD]

[TD]

ضرایب

[/TD]

[TD]

تعدادسوالات

[/TD]

[TD]

توضیحات

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

زبان عمومی و تخصصی

[/TD]

[TD]

2

[/TD]

[TD]

30

[/TD]

[TD]

15 سوال زبان عمومی و 15 سوال زبان تخصصی

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

ریاضی و آمار

[/TD]

[TD]

3

[/TD]

[TD]

40

[/TD]

[TD]

25 سئوال ریاضی عمومی و 15 سئوال آمار و احتمال

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

حسابداری مالی

[/TD]

[TD]

3

[/TD]

[TD]

20

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

حسابداری صنعتی

[/TD]

[TD]

2

[/TD]

[TD]

20

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

حسابرسی

[/TD]

[TD]

2

[/TD]

[TD]

20

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

منبع

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...