رفتن به مطلب

چه وضوحی برای صفحه نمایش گوشی هوشمند شما مناسب است؟


Imaaan

ارسال های توصیه شده

در ماه‌های اخیر، چندین گوشی هوشمند با صفحه نمایش‌هایی با وضوح بسیار بالا از جمله ۴K و ۲K به بازار گوشی‌های هوشمند وارد شده است، حال آنکه هنوز بسیاری از گوشی‌های هوشمند به‌‌ همان وضوح HD یا Full HD پایبند مانده‌اند؛ اما آیا گوشی هوشمند شما نیازمند یک وضوح بالا‌تر از HD یا Full HD است؟

 

 

در ماه‌های اخیر، چندین گوشی هوشمند با صفحه نمایش‌هایی با وضوح بسیار بالا از جمله ۴K و ۲K به بازار گوشی‌های هوشمند وارد شده است، حال آنکه هنوز بسیاری از گوشی‌های هوشمند به‌‌ همان وضوح HD یا Full HD پایبند مانده‌اند؛ اما آیا گوشی هوشمند شما نیازمند یک وضوح بالا‌تر از HD یا Full HD است؟

 

 

به گزارش «تابناک»، پیش از این در چند مقاله به وضوح صفحه نمایش‌ها پرداختیم و همچنین برخی از گوشی‌های هوشمند با وضوح‌های فوق بالا یعنی ۴K را نیز بررسی کردیم.

 

واقعیت این است که این روز‌ها، بسیاری از برندهای معروف بازار اقدام به کار بردن صفحه نمایش‌هایی با وضوح بالا در گوشی‌های هوشمند خود کرده و این مورد را ‌یکی از برتری‌های گوشی هوشمند خود معرفی می‌کنند؛ اما این وضوح فوق بالا عملا چندان تفاوتی در خروجی کار با گوشی هوشمند ندارد و حتی در بسیاری از موارد بر ‌عملکرد گوشی هوشمند نیز تأثیر منفی دارد: عمر باتری شما کاهش می‌یابد.

 

416671_284.jpg

 

«کارل مک دوگال» از کار‌شناسان حوزه فن‌آوری گوشی‌های هوشمند در این باره اذعان می‌کند: شاید بهترین کار برای سازندگان گوشی‌های هوشمند، وفادار ماندن به صفحه نمایش‌های Full HD با وضوح ۱۰۸۰p باشد؛ هرچند اکنون در بازار شاهد حضور گوشی‌های هوشمند با وضوح صفحه نمایش ۲K و ۴K هستیم.

 

وی بیان می‌کند صرف نظر از تأثیر منفی که بر ‌عمر باتری گوشی هوشمند دارد، دو دلیل اصلی دیگر برای عدم به‌کار‌گیری وضوح‌های فوق بالا در صفحه نمایش‌های گوشی‌های هوشمند وجود دارد.

 

دلیل نخست اینکه وقتی به صفحه نمایش‌های گوشی‌های هوشمند نگاه می‌کنیم که حتی بزرگ‌ترین آن‌ها برابر با ۸ اینچ است، این صفحه نمایش‌ها به اندازه‌ای کوچک هستند که وضوح فوق بالای ۴K یا ۲K عملا تفاوتی در نوع دید چشم انسان در آن‌ها نسبت به یک صفحه نمایش Full HD ایجاد نمی‌کند.

 

دلیل دوم «مک دوگال» اینکه به جای آنکه سازندگان به وضوح‌های بالا‌تر بپردازند، باید به تکنولوژی‌های جدید برای به دست دادن ترکیب رنگ‌های بهتر و شفافیت بهبود یافته در صفحه نمایش‌ها بپردازند. وی بر این باور است که چسبیدن سازندگان به صفحه نمایش‌های بالا‌تر، نشانی از ‌بی‌توجهی یا ناتوانی آن‌ها در به‌کارگیری این گونه تکنولوژی‌ها در صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند است.

 

416672_549.jpg

 

در پایان اینکه «مک دوگال» مورد انرژی و باتری را از دیدگاه دیگری نیز مطرح می‌کند: این روز‌ها مصرف انرژی در گوشی‌های هوشمند به دلیل کاربرد بالا به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سازندگان و مشتریان بدل شده است. در حالی که فن‌آوری باتری‌ها هنوز به اندازه سایر حوزه‌های تکنولوژیک به کار رفته در گوشی‌های هوشمند پیشرفت نکرده است، استفاده از صفحه نمایش‌های ۴K یا ۲K تنها منجر به این می‌شود که عمر باتری‌ها از همین که هست نیز کمتر شود.

 

در نتیجه کاربران و مشتریان باتری گوشی هوشمند خود را هزینه صفحه نمایش و وضوحی می‌کنند که عملا برای آن‌ها هیچ تفاوتی ندارد. باید از کاربران پرسید ‌آیا عمر بیشتر باتری را می‌پسندند یا یک صفحه نمایش با وضوح ۴K را؟ نظر شما در این باره چیست؟

 

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...