Imaaan 17059 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۹۳ شاید شما هم قبول داشته باشید که برای بازیها و یا ویرایش ویدئو قدرت بیشتر پردازشی همیشه بهتر است. در ویندوز یکی از مهمترین اجزای پردازش بازیهای DirectX است که حالا اینتل نسخه جدید آن را آزمایش کرده است. در حال حاضر حدود 70 درصد از کامپیوترهای ویندوزی از DirectX 11 استفاده میکنند. اینتل به تازگی در غرفه Siggraph 2014 نسخه جدید DirectX یعنی نسخه 12 را آزمایش و بنچمارک کرده و آن را با نسخه فعلی مقایسه کرد. به ادعای این کمپانی نسخه جدید به میزان قابل توجهی عملکرد، مصرف انرژی و Scalability بهتری دارد. شاید از خودتان بپرسید چرا اینتل و مایکروسافت چکاره است؟ خوب است بدانید این دمو بر روی سرفیس پرو 3 با پردازنده Core i5 اینتل و پردازنده گرافیکی Intel HD 4400 انجام شد. در این دمو از نسخه سفارشی 3Dmark استفاده شد و پس از سوییچ به DirectX 12 هم در مصرف انرژی و هم کارایی بهبود چشمگیری مشاهده شد. با DirectX 12 کار به صورت بهتری میان هستهها و threadها توزیع و تقسیم شد و همچنین استفاده بسیار کمتری نیز از CPU صورت گرفت. به این ترتیب درایور Direct3D جدید حدوداً 50 درصد انرژی کمتری مصرف میکرد. همانطور که مشاهده میکنید با DirectX 12 در حالت Unlocked نرخ فریم از 19 به 33 فریم بر ثانیه افزایش پیدا کرد که این به معنای 60 درصد قدرت بیشتر با همان میزان مصرف انرژی است. همچنین در حالت Locked و قفل بودن نرخ فریم مصرف انرژی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است که اغلب این بهینهسازی مربوط به مصرف کمتر از CPU دستگاه است. به گفته مایکروسافت حدود 50 درصد از سختافزارهای ردهبالای کنونی میتوانند از DirectX 12 نیز بهره ببرند و احتمالاً تا پایان سال 2015 شاهد عرضه بازیهایی با این فناوری خواهیم بود. هر دو کمپانی بزرگ ساخت سختافزارهای گرافیکی یعنی AMD و Nvidia اعلام کردهاند که از DX12 در کارتهای گرافیکی جدید خود بهره خواهند برد. به این ترتیب پس از سال 2008 و رونمایی از DX11 حالا بالاخره جهش بزرگی در عرصه گیمینگ در حال رخ دادن است. منبع: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده