رفتن به مطلب

نجات خرس قهوه ای گرفتار از درون یک استخر کشاورزی در مشگین شهر


ارسال های توصیه شده

[h=1]نجات خرس قهوه ای گرفتار از درون یک استخر کشاورزی در مشگین شهر[/h]۸ شهریور ۱۳۹۳

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به دنبال گزارش مردمی مبنی بر سقوط یک خرس قهوه ای به دورن یک استخر کشاورزی در یکی از باغات روستای اندزق (پیرعلیلو) از توابع مشگین شهر محیط بانان این شهرستان عازم محل مربوطه شدند.

930609_nejaatekhers-1.jpg

رییس اداره حفاظت محیط‌ زیست مشگین‌ شهر در این باره گفت: پس از اعزام به محل محیط بانان متوجه شدند یک خرس قهوه ای بالغ پس از شکستن چند درخت هلو و خوردن مقداری میوه به درون استخر آبیاری باغ به عمق سه متر که یک متر آن دارای آب بود سقوط کرده و توان خارج شدن ندارد.

930609_nejaatekhers-3.jpg

حسین دهقانی افزود: همچنین تجمع اهالی روستا در کنار استخر موجب افزایش استرس و وحشت زدگی خرس شده بود.

خرس قهوه ای از شدت گرسنگی از دست اهالی روستا که شاخه های درختان شکسته را به درون استخر هدایت می کردند میوه می خورد.

 

دهقانی گفت: از آنجاییکه هیچ امکان و وسیله ای از جمله اسلحه بیهوشی برای بیرون آوردن خرس وجود نداشت سعی کردیم از طریق نردبانی که در داخل استخر تعبیه کردیم با تطمیع خرس با میوه های آویزان او را به سمت نردبان و بیرون استخر هدایت کنیم اما وحشت از مردمی که به هیچ وجه محل را ترک نمیکردند مانع از این امر گردید.

930609_nejaatekhers-7.jpg

رییس اداره حفاظت محیط‌ زیست مشگین‌ شهر اظهار داشت: طی هماهنگی با آتش نشانی دو نفر از آتشنشانان در محل حاضر شدند که متاسفانه فاقد هرگونه امکاناتی بودند. بنابراین امکانی برای نجات خرس از طریق عوامل آتش نشانی حاصل نگردید.

930609_nejaatekhers-6.jpg

دهقانی گفت: سپس به کمک اهالی سبدی فلزی را که با چند طناب آویزان کردیم و تلاشمان بر بیرون کشیدن خرس از طریق سبد بود که به دلیل مقاومت خرس این روش نیز موفقیت آمیز نبود.

930609_nejaatekhers-8.jpg

نهایتا به دلیل خستگی و استرس حیوان و ترس از خفه شدن خرس در آب به علت تقلای زیاد، راهکاری جز بیرون کشیدن ضربتی خرس از طریق طناب ضخیمی که از طریق گره های خاصی که حداقل فشار را به دست و بدن خرس وارد کند وجود نداشت.

930609_nejaatekhers-9.jpg

حسین دهقانی گفت: به همین جهت با انداختن گره های امدادی به دور بدن و دستان خرس، حیوان بدون آسیب جسمی و همچنین خسارت جانی برای همکاران و اهالی، خرس گرفتار در کمال صحت و سلامت از استخر بیرون کشیده شد و به سمت کوه گریخت.

930609_nejatekhers.jpg

به گزارش پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، ارتقا سطح آگاهی روستائیان در اهمیت حفظ گونه های جانوری و همکاری و تلاش آنان برای نجات این خرس فوق العاده حائز اهمیت است. چراکه در مهرماه سال ۱۳۹۱ زمانیکه یک خرس قهوه‌ای در این منطقه به قصد خوردن آب در استخر کشاورزی افتاده بود، با ضربات اجسام سخت کشته شد.

در آن زمان صاحب‌ باغ در حالی که می‌توانست با مطلع‌ کردن ماموران اداره حفاظت محیط زیست زمینه نجات و بازگرداندن این حیوان به آغوش طبیعت را فراهم کند از این کار خودداری کرد و حیوان گرفتار را با ضربات بیل و کلنگ از پای درآورد

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...