رفتن به مطلب

گوگل هم آماده‌ی راه‌اندازی سرویس حمل مرسولات با استفاده‌ از پهپادها است


Imaaan

ارسال های توصیه شده

در چند ماه اخیر تب‌وتاب پهپادهای حمل مرسولات بالا گرفته و گویا گوگل از سال 2011 روی چنین پروژه‌ای کار می‌کرده ولی هنوز به نتیجه‌ی دلخواهش دست نیافته است.

 

 

روز پنج‌شنبه، گوگل به‌طور رسمی به رونمایی این پروژه پرداخت. سرویسی که تماماً از پهپادها قدرت می‌گیرد و کار آن حمل مرسولات و سفارشات است. این پروژه هم به مانند پروژه‌هایی نظیر خودروی بدون راننده و گوگل گلس از دل تیم تحقیقاتی Google X به بیرون آمده است و Wing نام دارد. وب‌سایت The Atlantic فرصتی یافته تا به‌طور مفصل به بررسی این پروژه بپردازد که در این مطلب خلاصه‌ای از آن را به شما تقدیم می‌کنیم.

 

در ویدیوی منتشر شده، نمونه‌ی اولیه‌ای از پهپادهای ساخت گوگل نمایان است که با استفاده از یک کابل، به‌آرامی بسته را از ارتفاعی بالا به سطح زمین می‌رساند و سپس آن‌ها رها می‌کند. اساسی‌ترین بخش این پروژه بر عهده‌ی نیک روی، متخصص رباتیک در دانشگاه MIT است که توانسته در طول همکاری 2ساله‌اش با Google X سیستمی را طراحی کند که به پهپادها اجازه‌ی ورود به مناطقی که سیگنال جی‌پی‌اس ندارند را می‌دهد و آن‌ها می‌توانند راه خود را پیدا کنند.

6c6ba756b.jpg

در واقع آقای نیک روی به گوگل پیوست تا طراحی هیبریدی را روی این پهپاد پیاده کند؛ چراکه این پهپاد هم ویژگی‌های یک هلیکوپتر را در خود دارد و هم اینکه از دو بال ثابت بهره‌مند است. البته گوگل فعلاً این طرح اولیه را تأیید نکرده است و شاید طراحی آن تغییر کند، ولی همین سیستم کابلی که محموله را به زمین می‌رساند قطعاً در پهپادهای پروژه‌ی Wing استفاده خواهد شد. یکی از نگرانی‌های گوگل که باعث به درازا کشیدن این پروژه شده است، مسئله‌ی شناسایی موانع است.

اساس پیدایش این پروژه، افزایش سرعت تحویل مرسولات است که شرکت‌هایی مانند FedEx و آمازون را هم به فکر طراحی چنین پروژه‌هایی انداخته است. سرگی برین خطاب به روی می‌گوید:

ما شاهد این هستیم که تحویل مرسوله در همان روز سفارش در حال تغییر جهان است. چرا فکر می‌کنیم در دهه‌های آینده وقتی یک کالا پس از چند دقیقه به دست مشتری می‌رسد، جهان تغییری نخواهد کرد؟

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

چیزی که واضح است، اشاره‌ی غیرمستقیم این گزارش به بحث ممانعت از آمازون برای پیاده‌سازی چنین پروژه‌ای است و چه‌بسا گوگل با استفاده از لابی و قدرت نفوذ بالایی که دارد بتواند این محدودیت‌ها را کنار بزند و پروژه‌ی خود را تجاری کند. تابه‌حال که اطلاعاتی درباره‌ی چگونگی نگهداری و انبارداری محصولات به‌وسیله‌ی گوگل منتشر نشده است ولی حتماً در آینده‌ی نزدیک اطلاعات بسیاری از این پروژه فاش خواهد شد؛ همان‌طور که اطلاعات بسیاری از گوگل گلس و خودروی بدون راننده‌ی گوگل پس از معرفی اولیه‌ی آن‌ها لو رفت.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...