رفتن به مطلب

عامل کشتار یک پلنگ ایرانی در خراسان شمالی به تحمل ۳ سال زندان محکوم شد


ارسال های توصیه شده

ایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر کشتار یک پلنگ در زیستگاه های خراسان شمالی و تلاش شکارچیان برای فروش پوست پلنگ، نیروهای یگان محیط زیست شهرستان مانه و سملقان به بررسی و تحقیق در این زمینه مشغول شدند. رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مانه و سملقان در این باره گفت: پس از اطلاع از تلاش عده ای برای فروش یک پوست پلنگ، با انجام کارهای اطلاعاتی و تحقیقاتی به یک فرد واسطه رسیدیم که برای فروش پوست پوست پلنگ مشغول مذاکره با افراد مختلف بود.

موسی ولی زاده افزود: توسط یکی از همیاران محیط زیست بصورت ناشناس به عنوان خریدار پوست با فرد واسطه وارد مذاکره شده و برای مشاهده پوست در یکی از روستاها قرار ملاقاتی ترتیب داده شد.

930606__manevasamalgan-4.jpg

ولی زاده گفت: فروشنده پوست که کمی به همیار ما مشکوک شده بود پوست را در جلسه ملاقات حضوری همراه نیاورد و تنها عکسی از پوست را به خریدار نشان داد.

با وجود خطرات زیادی که از سوی متخلفین برای همیار ما وجود داشت، به منظور جلب اعتماد فروشنده مبلغ هفت میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت به واسطه پرداخت کردیم و پس از جلب اطمینان وی قرار ملاقات حضوری دیگری برای تحویل پوست پلنگ ترتیب داده شد.

در این جلسه فروشنده و شکارچی عامل کشتار پلنگ به همراه پوست در محل قرار در یکی از خانه های روستایی حاضر شدند.

930606__manevasamalgan-3.jpg

………………

 

.محل اصابت و عبور ساچمه های گلوله چهارپاره از پوست پلنگ در تصویر مشخص است

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مانه و سملقان گفت: طی هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی همزمان با حضور شکارچی و واسطه در محل ملاقات، به همراه مامورین نیروی انتظامی بصورت غافلگیرانه وارد خانه روستایی شدیم.

پس از ورود به خانه روستایی دو نفر متهم به همراه یک تخته پوست پلنگ دستگیر و با دستور مقام قضایی روانه بازداشتگاه شدند.

متهم اصلی در جریان بازجویی ها اعتراف نمود که زمستان سال گذشته پلنگ را در منطقه شکار ممنوع بهکده رضوی شکار کرده است.

930606__manevasamalgan-2.jpg

موسی ولی زاده اظهار داشت: بر اساس وضعیت ظاهری، پوست متلعق به یک پلنگ ماده و جوان می باشد که با شلیک گلوله چهارپاره کشته شده است.

در جریان رسیدگی به پرونده در دادگاه، متهم ردیف اول که از شکارچیان متخلف و سابقه دار منطقه به شمار می رود به تحمل سه سال حبس تعزیری و پرداخت پنجاه میلیون ریال جزای نقدی بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک پلنگ ایرانی و متهم ردیف دوم به جرم معاونت در فروش پوست پلنگ به پرداخت هجده میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

لینک به دیدگاه

جریمه کشتن یه پلنگ فقط 5 میلیون با سه سال زندان؟؟!!!!!!!!!! حتما احساس میکنن طرف پشیمونم میشه اینجوری!!

اگر من مسئول مجازات این فرد احمق بودم ایشون رو پیش همون پلنگ میفرستادم ،پوستشم برای بقیه شکارچیایی که قصد چنین کارایی دارن.

لینک به دیدگاه

البته بعضی معتقدن که بالابردن میزان جریمه و مجازات باعث میشه که متخلفین بیشتر سوء قصد به جان محیط بان های عزیز داشته باشن. اما خب ببنظرتون راه دیگه ای نیست که هم متخلفین متنبه شن و هم محیط بان ها امنیت بیشتری داشته باشن؟

لینک به دیدگاه
hit[/MENTION]a;1448706]البته بعضی معتقدن که بالابردن میزان جریمه و مجازات باعث میشه که متخلفین بیشتر سوء قصد به جان محیط بان های عزیز داشته باشن. اما خب ببنظرتون راه دیگه ای نیست که هم متخلفین متنبه شن و هم محیط بان ها امنیت بیشتری داشته باشن؟

ببینید طرف وقتی میره شکار یه نفره پانمیشه بره، درسته؟ ایراد کار اینجاست که اکثر محیط بانها انفرادی یا نهایتا دونفره کشیک میدن به این دلیله که سو قصد هم بهشون زیاد میشه. به نظرم اگر بصورت اکیپ 4 الی 5 نفره گشت بزنن و بیشتر مجهز باشن میزان خطر خیلی کمتر میشه.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...