رفتن به مطلب

پایان نامه ارشد کامپیوتر با عنوان جداسازی فعالیت های معماری نرم افزار در روش xp


ارسال های توصیه شده

پایان نامه جاسازی فعالیت های معماری نرم افزار در روش xp توسط امیر ملزم شریفلو و به راهنمایی دکتر فریدون شمس برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر نرم افزار از دانشگاه شهید بهشتی تهران در سال 1387 ارائه شد.

 

چکیده:

تقریبا یک دهه از پیدایش روشهاي چابک در مهندسی نرمافزار میگذرد. علت ظهور این روشها را میتوان در مشکلات روشهاي پیشین در مواجهه با پروژههاي نرمافزاري و پیچیدگی ذاتی تولید نرمافزار پیدا نمود. گوناگونی نیازهاي مشتریان، محدودیتها و تغییرات تکنولوژي توسعه از یک سو و چالشهاي نیروي انسانی توسعه دهنده نرمافزار از سوي دیگر، تولید نرمافزار را با مشکلات جدي روبرو مینماید. روشهاي چابک براي مقابله با ضعفهاي روشهاي توسعه نرمافزار مطرح گردیدند و به سرعت مورد استقبال قرار گرفتند. به هر حال ایرادات گوناگونی نیز بر آنها وارد شده است و حتی روش xp که یکی از مطرح ترین روشهاي چابک در سالهاي اخیر بوده است نیز در مقابل انتقاداتی قرار گرفته است. یکی از چالشهاي روش xp مربوط به توجه کم این روش به فعالیتهاي معماري نرمافزار است. راهحلهایی که تاکنون براي مقابله با این چالش پیشنهاد شده است، ضعفهاي خاص خود را دارند و هر یک به نوعی از ارائه یک رویکرد مناسب باز ماندهاند. در این پایاننامه به ارائه رویکردي براي پاسخگویی به این چالش xp خواهیم پرداخت.

رویکرد پیشنهادي به گونهاي طراحی شده است که توجه لازم را به اصول چابکی و ارزشهاي xp داشته است. به علاوه تلاش ویژهاي در ارتباط با دستیابی به مزیتهاي معماري نرمافزار که از طریق فعالیتهاي معماري حاصل میگردند، انجام شده است. به عبارت دیگر راهحل پیشنهادي براي دستیابی به مزیتهاي معماري نرمافزار براي روش xp به گونه ای عمل مینماید که با ارزشها و اصول چابکی در تناقض قرار نگیرد. در این تحقیق دو مطالعه موردي بررسی شده است که هدف آنها ارزیابی رویکرد پیشنهادي به طور عملی بوده است. به علاوه، به تحلیل و بحث در رابطه با میزان موثر بودن آن در مقایسه با رویکردهاي دیگر پرداختهایم. براي سهولت بکارگیري، ابزاري نیز توسعه داده شده است که امید است سنگ بناي ابزاري بسیار قوي براي روش xp در آینده نزدیک باشد.

 

کلمات کلیدی: چابکی، روش xp، معماري نرمافزار، فعالیتهاي معماري، ویژگیهاي کیفی

 

فهرست مطالب:

فصل اول: روش xp و بحران معماري نرم افزار

فصل دوم- مفاهیم پایه و کارهاي مرتبط

فصل سوم- معرفی رویکرد پیشنهادي

فصل چهارم- ارزیابی روش پیشنهادي از طریق طرح مطالعات موردي، تحلیل و مقایسه

فصل پنجم- نتیجه گیري و کارهاي آینده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...