رفتن به مطلب

نحوه اجرای پروژه هایphp


sarevan

ارسال های توصیه شده

براي اجراي پروژه هاي PHP اولین مرحله ، نصب برنامه ای است که بتواند یک سرور Apache روی سیستم ما نصب کند تا بتوانیم فایل های PHP را اجرا کنیم چرا كه سرور Apache تنها اجرا كننده فايل هاي پي اچ پي مي باشد ، نرم افزار های زیادی در این زمینه وجود دارد مثل : EasyPhp , Wamp , و ... که خوشبختانه کار تمامی آنها شبیه به هم است ، ما از نرم افزار معروف WAMP5 استفاده میکنیم ، اگر اين نرم افزار را نداريد از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
آن را درخواست کنید. پس از نصب برنامه و اجرای آن ابتدا پروژه را از حالت Zip خارج کرده، سپس کل شاخه (Folder) پروژه را در شاخه www در مسیر نرم افزار كپي ميكنيم، برای بدست آوردن مسیر www کافیست روی آیکن WAMP کلیک کرده و گزینه www directory را مطابق شکل زیر انتخاب میکنیم با اینکار پنجره مربوط به www باز شده و فولدر پروژه را در این محل کپی میکنیم.

13.png

سپس باید بانک اطلاعاتی پروژه پیکربندی شود، برای این کار روی آیکن WAMP کلیک کرده و گزینه phpMyAdmin را انتخاب میکنیم، در این صفحه در قسمت ساخت پایگاه داده جدید (Create new database) نام پايگاه داده مورد نظر را تایپ کرده و روی Create کلیک کرده تا دیتا بیس ساخته شود.

بدست آوردن نام پایگاه داده پروژه : در مسیر پروژه فایلی به نام connect.php وجود دارد این فایل را باز کرده و دستور mysql_select_db را پیدا میکنیم، پارامت این دستور نام پایگاه داده است و باید حتما این نام در قسمت ساخت پایگاه داده جدید (Create new database) تعیین شود.

مثال : اگر دستور روبرو در فايل Connect.php باشد:

 

mysql_select_db("Reza"

 

نام Reza را بايد در كادر Create new database تایپ کرد.

 

سپس در ادامه روی دکمه ساختن (Create) کلیک میکنیم. در صفحه بعدی از منوی بالای پنجره گزینه Import را انتخاب کرده سپس دکمه Browse را زده و فایل بانک اطلاعاتی را انتخاب میکنیم، فایل بانک اطلاعاتی فایلی با پسوند Sql در مسیر پروژه و در کنار فایلهای PHP پروژه میباشد.

 

و در نهایت با زدن دکمه تائید (go) بانک اطلاعاتی پیکربندی می شود، براي اجراي نهایی سايت گزينه Localhost را ازمنوي WAMP كليك كرده و روي Folder پروژه كليك میکنیم.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...