رفتن به مطلب

استقرار سلاح لیزری جدید آمریکا در نزدیکی ایران


ارسال های توصیه شده

استقرار سلاح لیزری جدید آمریکا در نزدیکی ایران

hasan_ali_ebrahimi_said_930601_%283%29.jpg

این سلاح لیزری که با شلیکش سرعت نور حرکت می کند،می تواند قایق های تندرو و گشت زنی را هدف قرار داده و هواپیماهای بدون سرنشین را شناسایی، کور و در نهایت منهدم کند.

نیروی دریایی آمریکا برای مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین و قایق های تندرو ایران در خلیج فارس، سلاح جدید لیزری را در این منطقه مستقر می کند.

hasan_ali_ebrahimi_said_930601_%286%29.jpg

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، آدمیرال \"جاناتان گرینرت\" فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا روز دوشنبه با صدور بیانیه ای ضمن اعلام استقرار توپ های جدید لیزری نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس گفت که نمونه اولیه این توپ لیزری تولید شده و قرار است از سال آینده میلادی به منظورارتقای امنیت شناورهای آمریکا در منطقه خلیج فارس روی شناورهای ثابت و متحرک 50 تن به بالا آمریکا نصب شود.

hasan_ali_ebrahimi_said_930601_%284%29.jpg

این سلاح جدید به منظور مقابله با قایق های تندرو (ایران) و نیز هواپیماهای بدون سرنشین(ایران) روی ناوهای آمریکایی در منطقه خلیج فارس نصب می شود.

 

مرمی لیزری این سلاح که با سرعت نور حرکت می کند می تواند قایق های تندرو و گشت زنی را هدف قرار داده و هواپیماهای بدون سرنشین را شناسایی، کور و در نهایت منهدم کند.

hasan_ali_ebrahimi_said_930601_%287%29.jpg

در این سلاح که برای دفاع از شناورهای نظامی طراحی شده است توپ M242 سامانه و سامانه رهگیری و قفل پایدار بر هدف ارتقا داده شده است. بنا به اعلام مقامات پنتاگون تا کنون این توپ توانسته در هر 12 آزمایش خود موفق عمل کند.

 

بنا به اعلام پنتاگون سامانه جدید لیزری قرار است با هدف توسعه کاربرد علیه جت های جنگنده و نیز موشک های بالستیک به سطح های جدیدی از توانمندی های تکنولوژیک برسد.

hasan_ali_ebrahimi_said_930601_%285%29.jpg

مقامات پنتاگون می گویند تولید نمونه اولیه این سلاح لیزری تنها 32 میلیون دلار هزینه در برداشته است.

 

با این حال کارشناسان نظامی معتقدند این سلاح لیزری محدودیت هایی نیز دارد، از جمله اینکه در هوای توفانی و گردو غبار شعاع دید این سلاح کاهش می یابد.

 

بنابراین گزارش، هر شلیک این سلاح، کمتر از یک دلار هزینه دارد. این سلاح همچنین تا زمانی که به برق متصل است می تواند شلیک کند و با مسئله پایان مهمات روبه رو نیست.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...