hasti1988 22046 اشتراک گذاری ارسال شده در 3 شهریور، ۱۳۹۳ چکیده: در عصر حاضر شركتها برای ماندن در عرصه رقابت و دستیابی به مولفه های رضایت مشتری توجه بیشتری به مدیریت زنجیره تامین داشته اند ، بطوریكه دیگر رقابت بین شركتها مطرح نیست بلكه بین زنجیره های تامین معنا پیدا می كند. در این میان انتخاب تامین كننده به عنوان یك كلید استراتژیك جهت موفقیت شركتها نقش مهمی را ایفا می كند، در مقاله حاضر یك رویكرد تصمیم گیری گروهی چند معیاره بر اساس مجموعه های فازی پیشنهاد شده است كه می تواند مساله انتخاب تامین كننده را با وجود ابهامات مختلف حل نماید، رویه كار به این صورت است كه ابتدا برای هریك از تصمیم گیرندگان وزنی اختصاص داده می شود. سپس درجه اهمیت معیارها و نرخ تامین كنندگان توسط تصمیم گیرندگان به كمك متغیرهای زبانی مشخص می شود. كلمات کلیدی: زنجیره تامین، انتخاب تامین كننده، مجموعه های فازی، تصمیم گیری چندمعیاره نویسندگان: کیوان شاهقلیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان، علیرضا شهرکی دانشكده مهندسی صنایع دانشگاه سیستان و بلوچستان و زهره واعظی (ارائه شده در یازدهمین كنفرانس سیستم های فازی ایران سال 90) برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام (این مقاله 8 صفحه PDF فارسی وحجم 628 کیلوبایت (KB) و مربوط به سال 1390 می باشد.) منبع:http://www.betsa.ir 1 نقل قول لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده
به گفتگو بپیوندید
هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .