رفتن به مطلب

اولین گوشی هوشمند با سیستم عامل فایرفاکس


ارسال های توصیه شده

در نهایت اولین گوشی هوشمند با سیستم عامل فایرفاکس روانه بازار شد. هر چند هنوز برای فایرفاکس خیلی زود است که با سیستم عامل هایی نظیر اندروید و iOS یا ویندوز فون رقابت کند، اما همه اینها خیلی زود تغییر خواهد کرد، آنگونه که مشخص است. زیرا فایرفاکس گوشی هوشمند خود را که نام Spice Fire One برا آن گذاشته خیلی جذاب و مخاطب پسند روانه بازار کرده است.

 

 

در نهایت اولین گوشی هوشمند با سیستم عاملفایرفاکس روانه بازار شد. هر چند هنوز برای فایرفاکس خیلی زود است که با سیستمعامل هایی نظیر اندروید و iOS یاویندوز فون رقابت کند، اما همه اینها خیلی زود تغییر خواهد کرد، آنگونه که مشخصاست. زیرا فایرفاکس گوشی هوشمند خود را که نام Spice Fire One براآن گذاشته خیلی جذاب و مخاطب پسند روانه بازار کرده است.

به گزارش «تابناک» در حالی که سه سیستم عاملاصلی یعنی اندروید و iOS ووین فون در حال حاضر به عنوان رقیبان اصلی بازار گوشی های هوشمند فعال هستند، امارقیبان جدی دیگری در پشت این سه سیستم عامل در حال فعالیت برای جذب مخاطبان در اینبازار هستند. سیستم عامل فایرفاکس یکی از جدی ترین آنها است که در نهایت اولینگوشی هوشمند خود را با نام SpiceFire One روانه بازارکرده؛ البته فعلا فقط در بازار کشور هند:

 

 

412196_721.jpg

 

سیستم عامل موبایل فایرفاکس، هدف خود را بازار Lower-Endقرار داده است و این وجه تمایز اصلی این سیستم عامل نسبت به سیستم عاملهایی نظیر Ubuntu Mobile استکه High-Endتلقی میشوند. تمامی نرم افزارهای این سیستم عامل مبتنی بر HTML 5 و Java Scriptهستند. معنی این حرف آن است که این سیستم عامل به غیر از نرم افزارهای بومی خودقادر به اجرای همه نرم افزارهای تحت وب نیز میباشد:

412197_540.jpg

البته این سیستم عامل سال گذشته در بازارآمریکای لاتین و اروپا منتشر شد و توانست حدود یک میلیون نسخه نیز فروش داشتهباشد، اما نه بر روی گوشی هوشمند طراحی خود موزیلا. یکی از دلایل فروش سریع ایننسخه از سیستم عامل قیمت ارزان و بسیار رقابتی گوشی های هوشمند مجهز به آن است.

همچنین این سیستم عامل به گونه ای طراحی شده استکه به خوبی بر روی سخت افزارهای ارزان قیمت جوابگو بوده و به شدت قابل انعطاف استکه این از دیگر دلایل امیدواری طراحان آن و شرکت موزیلا به آینده این سیستم عاملموبایل است. واسط کاربری این سیستم عامل شباهت بسیاری به اندروید و iOSدارد و همچنین از یک NotificationCenter برخوردار است.البته این نکته که نرم افزارهای این سیستم عامل همگی تحت وب هستند، حجم نرمافزارهای آن را در رقابت با این دو سیستم عامل به شدت محدود کرده است:

 

 

412198_657.jpg

 

البته هرچند برای اجرای بسیاری از برنامه هایبومی بر روی این سیستم عامل نیازی به دسترسی به اینترنت نیست، اما وابستگی نرمافزارهای این سیستم عامل به دسترسی به اینترنت بسیار بیشتر از iOS یااندروید و وین فون است. این سیستم عامل اما از یک جستجوی Universal یاجامع برای جستجوی محتوی بر روی خود گوشی یا فضای آنلاین بهره میبرد.

در حال حاضر شرکت ها و اپراتور هایی مانند ZTE و Geeksphone و Alcatel درحال توسعه و حتی فروش گوشی های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل فایرفاکس هستند. موزیلاخبر داده است که نسخه جدید این سیستم عامل یعنی 1.3 قابلیت هایجدید از جمله امکان بهره برداری از NFC و POP3 رادر خود جای داده است:

 

 

412199_795.jpg

 

قطعا توقع زیادی است که از موزیلا بخواهیم یکسیستم عامل انقلاب را روانه بازار کند که همه چیز را دگرگون سازد. هیچ کس بر اینباور نیست که سیستم عالم موزیلا به آن حد بالغ و رشید باشد که به سرعت جای اندرویدو iOS رابگیرد. اما کاملا مشخص است که شرکت موزیلا به خوبی نیاز کاربران را درک کرده و سعیبر آن دارد که این نیاز را در یک پلتفرم کاملا متمایز و با هزینه ای بسیار اندک برطرف کند.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...