رفتن به مطلب

چتر موشكي آمريكا عليه ايران


Ala Agrin

ارسال های توصیه شده

از نشانه‌هاي اين سيستم نصب رادار پيشرفته در يك كشور حوزه خليج (فارس) است كه همراه با رادار موجود در اسراييل براي مقابله با آن چه هرگونه حمله ايران خوانده شده است فعاليت مي‌كند؛ هرچند هنوز هيچ كشور حوزه خليج (فارس) با ميزباني اين رادار موافقت نكرده است.

مقامات آمريكا از تبيين جزييات طرح چتر امنيتي خاورميانه از سوي دولت باراك اوباما خبر دادند.

 

به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه لبناني السفير،‌ مقامات آمريكايي اظهار كردند: جزييات طرح چتر امنيتي خاورميانه كه دولت باراك اوباما براي آن تلاش مي‌كند،‌ روشن شده و واشنگتن در جهت تثبيت سيستم دفاع موشكي فعاليت مي‌كند كه اعراب،‌ اسراييلي‌ها و آمريكايي‌ها در در جبهه متحدي عليه ايران گرد آورد.

 

اين مقامات خاطرنشان كرد:‌ از نشانه‌هاي اين سيستم نصب رادار پيشرفته در يك كشور حوزه خليج (فارس) است كه همراه با رادار موجود در اسراييل براي مقابله با آن چه هرگونه حمله ايران خوانده شده است فعاليت مي‌كند؛ هرچند هنوز هيچ كشور حوزه خليج (فارس) با ميزباني اين رادار موافقت نكرده است.

 

مقامات واشنگتن خاطرنشان كردند: دولت اوباما مدتي است در آرامش به ياري كشورهاي عربي در تقويت دفاع موشكي آن‌ها با هدف ايجاد ارتباط‌شان در سيستمي يكپارچه اقدام كرده است و اين عمليات دو يا سه سال ديگر به طول مي انجامد. طرح خاورميانه كه اوباما آن را مطرح كرد در ميان هياهوي گسترده در سپتامبر گذشته، ‌ايجاد ارتباط سيستم‌ها دفاعي موشكي در دريا و خشكي در كشورهاي اروپايي هم پيمان آمريكا در ناتو و اطراف آن تشبيه شد.

 

ولي نگراني‌هايي از تجهيز نظامي در خاورميانه به دليل حساسيت عربي در قبال مشاركت نظامي آمريكا و نيز هرگونه همكاري نظامي با رژيم صهيونيستي كه آمريكا رادار "ايكس ـ باند" با توان پيشرفته در سال 2008 براي حمايت از توان دفاع موشكي اين رژيم در آن نصب كرده وجود دارد. برنامه‌ريزان سياست‌هاي نظامي آمريكا معتقدند نصب رادار دوم با توان پيشرفته از نوع "ايي ان تي بي واي ـ 2" در يك كشور حوزه خليج (فارس) توان چتر موشكي منطقه‌يي پيشنهاد شده را تصويب مي‌كند ولي هنوز هيچ كشوري نامزي خود براي ميزباني اين رادار را اعلام نكرده است.

 

مقامات آمريكايي به دنبال نصب رادار جديدي در خليج(فارس) در محلي هستند كه اجازه فعاليت آن همراه با راداري كه در جنوب سرزمين‌هاي اشغالي قرار دارد و كارشناسان آمريكايي آن را مديريت مي‌كنند،‌ بدهد. اين سيستم كه توليد شركت رايسون است اهداف در مراحل پرتاب نيمه مسير و نهايت آن تعقيب مي‌كند. آژانس همكاري امنيتي در زمينه دفاعي در پنتاگون سپتامبر سال 2008 از فروش احتمالي واحدهاي سيستم "تي اچ اي ايي دي" به ارزش هفت ميليارد دلار به امارات به كنگره اطلاع داد و ممكن است اين رادار نيز جزء آن‌ها باشد. كميسيون نيروهاي مسلح در مجلس نمايندگان به تازگي با اختصاص 65 ميليون دلار براي ساخت رادارهاي بيش‌تري از نوع "اي ان تي بي واي ـ2" موافقت كرد. در راستاي اقدام آمريكايي‌ها براي رژيم صهيونيستي و فعال‌سازي سيستم رادار "ايكس ـ باند" در صحراي نقب مقامات آمريكايي مي‌گويند: كشورهاي عربي كه از همكاري با دولت عبري عليه ايران سرباز مي‌زنند، پيشنهاد ارتباط سيتسم‌هاي دفاعي را مي‌پذيرند.

 

اين مقامات افزودند:‌ مجموعه رادارهاي اصلي به سيستم‌هاي ديگر هم‌چون سيستم ضد موشكي "پاتريوت3" مرتبط مي‌شوند و اين امر به هر كشوري اجازه مي‌دهد موشك‌هاي ايراني را تعقيب و سيستم تعقيب آن‌ها را انتخاب كنند ادغام سيستم هشدار زود هنگام مشترك باكشتي‌ها و ناوهاي آمريكا كه مجهز به سيستم دفاع موشكي دور برد (آئجيس) هستند نيز ممكن است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...