رفتن به مطلب

بازسازی مغز با تبدیل خون به نورون


ارسال های توصیه شده

[h=1] زیست بوم: محققان دریافتند خرچنگ ها قادرند با استفاده از گلبول های خون، سلول های نورون تولید کنند.بدن انسان ها نیز می توانند نورون های جدید بسازد، اما برای این کار به نوع خاصی از سلول های بنیادی نیاز دارند. این در حالی است که خرچنگ ها سلول های خون را به نورون هایی تبدیل می کنند که اعصاب بینایی و بویایی آن ها را ترمیم می کند.

[/h]

سلول های بویایی در بدن اغلب جانداران در معرض صدمات جدی قرار دارند و به همین علت بسیاری از جانداران، از پشه ها گرفته تا انسان، به طور طبیعی می توانند این سلول ها را بازسازی کنند؛ بنابر این دور از انتظار نیست که خرچنگ ها هم روشی برای ترمیم این سلول های عصبی داشته باشند، اما این موجودات در قسمت تحتانی مغز خود یک بستر خارق العاده موسوم به niche دارند که به نوعی زایشگاه نورون های جدید محسوب می شود.

 

برای تولید نورون های جدید، سلول های خون خرچنگ به درون niche جذب می شوند و هرسلول به دو سلول دیگر تقسیم می شود که هریک از آن ها پس از مدتی به یک نورون جدید تبدیل می شوند.

 

با وجود این که در ساختار فیزیولوژیک خرچنگ ها و انسان تفاوت های بسیاری وجود دارد، این کشف می تواند ما را در یافت راهکار جدیدی برای تولید سلول های مغزی یاری کند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...