رفتن به مطلب

رندرینگ با Thea Render


ارسال های توصیه شده

ct5k652rvb6yiod6o5ck.jpg

 

توی این آموزش فردریک به ما یاد میده که چطوری از تیا رندر در رندرگیری از مدلهاش استفاده میکنه. فردریک همچنین خیلی سخاوتمندانه فایلهای تیا رندر و اسکچاپ کارش رو در اختیار ما قرار داده تا بتونیم همراه با اون ، مرحله به مرحله با کار پیش بریم. شما میتونید این فایل هارو در آخر آموزش دانلود کنید.

 

pnyhb37veaz0dyjtgp2.jpg

 

گام اول: تنظیمات صحنه در اسکچاپ

من برای اینکه بتونم براحتی یک صحنه زیبا آماده کنم از پلاگین Profile Builder و Round Corner برای مدلینگ استفاده کردم و از پلاگین Mover هم برای جابجایی راحت تر کامپوننت هام استفاده کردم.

Spotlight هایی که در تصویر میبینید رو خودم مدل کردم و توی Thea exporter در بخش Lights placing tool استفاده کردم. این نورها بصورت کامپوننت هستن و بوسیله پلاگین Mover توی قسمت هایی که نیاز داشتم اونارو کپی کردم و قرار دادم. توی این قسمت نگران نور خورشید نیستم چون توی تیا میتونم خیلی راحت تنظیماتش رو مدیریت کنم.

 

qbdo96il4m930ir0w04.jpg

گام دوم: صحنه کار

وقتی صحنه آماده شد به این مسیر برید: Plugins>Thea Exporter>Main export window

 

3ri6f14gzecq6xpy6zjt.jpg

 

گام سوم: تنظیمات نور

در قسمت Thea exporter روی lights کلیک کنین. یکی از نورهای صحنه تون رو انتخاب کنین. توی این نمونه چون همه نورها یکسانند هرکدوم رو که خواستید میتونید انتخاب کنید. مقدار Power رو روی 1 تنظیم کنین و گزینه Enabled رو تیک بزنید.

 

zny51w990jsmitj5xz67.jpg

 

گام چهارم : رزولوشن دوربین (Camera Resolution)

توی Thea exporter روی Scenes کلیک کنین. گزینه custom رو انتخاب کنید ابعاد دلخواهتون رو وارد کنین. من معمولا در اندازه 1400 در 700 رندر میگیرم اما این بستگی به شما داره. برید به Scene 2 ( اگر از فایل آموزشی استفاده میکنید.) و همین تنظیمات رو انجام بدید.میتونید توی تصویر تنظیمات رو ببینید.

 

dpowc0khg7wi1gnn3lg.jpg

 

گام پنجم: ویرایش متریالها .. سقف

شما میتونید هم توی Material setting از بخش Thea exporter ویرایش هارو انجام بدین یا توی خود Thea. توی این نمونه متریال سقف رنگ سفید خالص (pure white matt paint) هست. خب بوسیله تب متریال انتخاب شده در Thea exporter window من روی سقف توی مدل اسکچاپم دوبار کلیک میکنم و Thea Material Lab باز میشه.من این متریال رو میذارم همینطور باقی بمونه. شما میتونید همین مراحل رو برای تنظیم متریال های دیگه تکرار کنین. من فقط اگه نیاز باشه از Diffuse, Bump Map, Reflectance و Translucent رو متریالهام استفاده میکنم.

 

mim7b7m5ushtjegb1q8e.jpg

 

 

 

گام ششم : اکسپورت صحنه

وقتی متریالهارو ادیت کردین روی Export model کلیک کنید و یک فولدر برای ذخیره صحنه تون بسازید. Thea render بصورت اتوماتیک باز میشه. برای این صحنه حدودا 1 دقیقه طول میکشه.

 

83oswmgy616zjnkp5ma6.jpg

 

گام هفتم: رندرینگ .. گام اول

اولین کاری که من بعد از خروجی گرفتن صحنه انجام میدم انتخاب Move to Origin و Move to Ground در کل مدل هستش. این کار وقتی مفیده که شما یک مدل سه بعدیه دیگه رو نیاز باشه به کارتون اضافه کنید.

 

421k3168j285dmkljowy.jpg

 

 

 

گام هشتم: ویرایش متریال ... کفپوش چوبی

همونطور که قبلا گفتم شما میتونید متریالهاتون رو توی Thea exporter در اسکچاپ ویرایش کنین اما من ترجیح میدم که این کار رو توی Thea Render انجام بدم. با تنظیمات زیادی اتلاف وقت نمی کنم. همونطور که میبینید استفاده از اون خیلی راحته! من میخوام کفپوش چوبی رو ویرایش کنم برای این کار من قبلا یک diffuse داشتم حالا همون مپ رو هم برای reflectance اعمال میکنم.

 

8pt5wgdirbkji73s5igv.jpg

 

.....

لینک به دیدگاه

گام نهم : ویرایش مپ Bump کفپوش چوبی

خب من یک مقدار برآمدگی(Bump) برای کفپوش چوبی نیاز دارم به همین خاطر یک مپ struct-bump اضافه میکنم.

 

lnkmsk1y1xeqbpyb8z.jpg

 

گام دهم: ویرایش متریال های چرمی

تیا رندر یک سری متریالهای خوب آماده داره که میتونیم ازشون استفاده کنیم. توی این مورد من یک متریال چرم خالص برای راحتیا لازم دارم مدل هارو با نگه داشتن کلید کنترل و کلیک روی اونها انتخاب میکنم بعد متریال leather رو با کلیک روی Cloth and Leather در تب متریالها انتخاب میکنم.

 

kwqe7fgqsvka149zye2.jpg

 

اطلاعات فوق العاده با ارزش برای متریالها!!:14k8gag:

یک نکته خیلی مهم رو برای اعمال متریال بهتون میگم سعی کنین همیشه یادتون بمونه! برای اعمال متریال به مدلهاتون از منوی درختی سمت چپ کار استفاده کنین به این صورت که روی متریال مورد نظرتون کلیک راست کنین و گزینه select model رو انتخاب کنین حالا تموم اون آبجکت هایی رو که قصد دارین متریالاشون یکسان باشه رو انتخاب میکنین اینطوری دقت کار خیلی بالا میره و درصد خطا به صفر میرسه!

l85ktlg84owcqsc6fd.jpg

 

پس زمینه Background

توی تیا استدیو در قسمت Environment شما میتونین از تصاویر پس زمینه بصورت تخت یا کروی یا HDR استفاده کنین راه های بیشماری برای اینکار هست. برای این مورد من توی اسکچاپ یه صفحه منحنی کشیدم و یک تصویر پانوراما رو که از نت دانلود کرده بودم رو روی اون قرار دادم. من این راه رو مفید تر دیدم چون راحت تر میتونم جایگیری اون رو تغییر بدم.

 

gwj96vtdmo09n7i99lbi.jpg

 

گام دوازدهم: The Background – Four View Interface and Model Library

اگه کلید 0 رو در کیبورد فشار بدید تیا چهار ویوی اصلی رو به شما نشون میده که این برای وقتی که میخواین یه مدل توی کارتون اضافه کنین خیلی مفیده ( درست مثل مکس). یکی از مفیدترین قسمتهای تیا رندر آرشیو مدل های اون هستش شما میتونین مدلهای دلخواهتون رو به این بخش اضافه کنین و توی هر پروژه ای که دوست داشتین از اون استفاده کنین کافیه مدلتون رو توی این مسیر قرار بدید: C:\ProgramData\Thea Render/Models همین کار رو برای متریال ها هم میتونید انجام بدید: C:\ProgramData\Thea Render/Materials بعد از یک ماه کار کردن من تونستم یک آرشیو عظیم از مدل ها و متریالها به همین روش برای خودم جمع آوری کنم و توی زمان صرفه جویی کنم.

 

 

گام سیزدهم : متریال های سفید

این خیلی مهمه برای متریال های سفید مقدار RGB در بالاترین حد قرار بگیره (220-220-220) اینطوری توی رندر کاملا تمیز دیده میشن.

 

gkvawem539vbkn4r36o.jpg

 

اطلاعات فوق العاده با ارزش برای مدل ها

همونطور که میدونیم اسکچاپ در زمینه مدلینگ های مش دار محدودیت داره! بنابراین من برای بعضی آبجکت ها مثل مبلمان و راحتی از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
استفاده میکنم برای مثال این گلدون صحنه کارم از این سایت دانلود شده.

 

y3dah68a0hvvldufhzn.jpg

 

 

گام چهاردهم: قرار دادن مدل در صحنه

تیا رو باز میکنم و از تب file با گزینه Merge مدل سه بعدیم رو ایمپورت میکنم.

 

q83h3c0qe6lpizq9567.jpg

 

وقتی مدل رو ایمپورت میکنین تنظیمات زیادی رو به شما نشون میده برای آشنایی با این تنظیمات از این ویدئوی آموزشی استفاده کنین.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

8lx47pomiobah0qps6t.jpg

 

گام پانزدهم: تنظیمات متریال آبجکت

متریال مورد نظرم رو مطابق تصویر تنظیم میکنم.

 

wncuix4kc51heg5v60ll.jpg

 

گام شانزدهم: ذخیره مدل

مدل رو با فرمت Thea Render ذخیره میکنم.

 

mtjv10t9kvjggpxqzwkx.jpg

 

......

لینک به دیدگاه

گام هفدهم: اضافه کردن مدل به آرشیو مدل های برنامه

از مسیر C:\ProgramData\Thea Render/Models اضافه میکنیم.

 

5txl8yqccclm0k35xna.jpg

 

گام هجدهم: اضافه کردن مدل به صحنه

همونطور که میبینید گلدون توی آرشیو مدل ها قرار گرفته. روش دوبار کلیک میکنم تا در صحنه وارد بشه حالا میتونم هرجا که دوست دارم اونو جابجا کنم.

 

fxxdcp2z11q7iu3th03l.jpg

 

گام نوزدهم: نور خورشید

در سمت چپ کار توی نمودار درختی روی sun کلیک میکنم و توی ویوپورت ظاهر میشه. اونو جایی که میخوام قرار میدم پارامترهارو همونطوری که هستن میزام باقی بمونن.

 

vl88e990y1frlxbb3c.jpg

 

گام بیستم: Physical Sky

سمت راست کار زیر قسمت Environment میتونید Physical Sky رو پیدا کنید. شما میتونید intensity و پارامترهای دیگه اون رو تغییر بدید اما من اونارو همین طوری که هستن بدون تغییر میزارم

 

v5lxwgyd4pqoowdva5r.jpg

 

گام بیست و یکم: Real Time Preview Render

یکی دیگه از ویژگی هایی که از تیا دوست دارم خاصیت اینتراکتیو بودن اونه! در interactive preview render حدودا 3 دقیقه بعد میتونید تنطیمات نور و متریالهایی رو که انجام دادین در رندرتون ببینید و اگه نیاز به ویرایش داشت سریع دست بکار بشید

 

j4kduzgur4o2jm9ags9n.jpg

 

گام بیست و دوم: رندر

حالا وقتشه که شروع کنیم به رندرگیری. به Darkroom میرم و یک مقدار تنظیمات دوربین رو تغییر میدم. تنظیمات رندر رو روی TR1 میزارم( من همیشه برای رندرهام از حالت TR1 preset – unbiased mode استفاده میکنم.) و بعد روی Render کلیک میکنم.

 

lsycd99ffwv3vgax4anc.jpg

 

گام بیست و سوم: زمان رندر

میزارم تعداد passes اون تا 50 بار پر بشه. این مدت روی لپ تاپ من حدودا 4 ساعت طول کشید اما برای کامپیوتر های قوی حدودا 1.5 ساعت زمان می بره.

 

693x4clyuyxps6v560h.jpg

 

گام بیست و چهارم: پست پروداکشن

وقتی رندرینگ تموم شد برای از بین بردن نویزهای کارم از Neat Image استفاده میکنم.

 

cmeyo3xpehzn74fkrh2x.jpg

 

گام بیست و پنجم: پست پرو نهایی

از Acdsee pro برای گرم کردن کار و sharpen و همینطور امضام استفاده میکنم. این کارهارو با فتوشاپ هم میتونید انجام بدید.

 

oargrpu1yl5xipirkd84.jpg

 

رندر نهایی:a030:

 

y4ztvgf130rsg4zfr65g.jpg

 

ممنونم که این آموزش رو خوندید.:icon_gol:

ترجمه: سامیار

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...