رفتن به مطلب

پیشنهادهای انتخابی ناسا در بخش تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی ذخیره‌ی انرژی


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

زمانی، سیستم‌های انرژی مورد استفاده در ماموریت‌های فضایی شکلی ساده داشتند. در ماموریت بسیار کوتاه از باتری‌ها، در سیستم‌های سولار داخلی از پانل‌های خورشیدی، در سفرهای فراتر از مریخ و یا مواقع نیاز به قدرت زیاد از ژنراتورهای انرژی هسته‌ای، و در فضاپیماهای باسرنشین از پیل‌های سوختی استفاده می‌شد. با این حال با گسترش سفرهای فضایی و برنامه‌ریزی برای بررسی حفره‌های ماه، ستاره‌های دنباله‌دار و ماه‌های یخی سیاره‌ی مشتری، نیاز به سیستم‌های انرژی جدید حس شد. در همین راستا، ناسا جوایزی برای چهار پیشنهاد برتر تکنولوژی ذخیره‌سازی انرژی پیشرفته برای ماموریت‌های فضایی با یا بدون سرنشین آینده، در نظر گرفته است.

 

og9oahv0t1cziiv8nc31.jpg

 

این چهار پیشنهاد جدید که تحت برنامه‌ی توسعه‌ی ناسا کار می‌کنند، قصد بسط تولید انرژی و ایجاد سیستم‌های ذخیره‌سازی را دارند که قابل اطمینان بوده و بتوان از آن‌ها در محیط‌ها و شرایط متنوعی که یک ماموریت با آن در فضا مواجه می‌شود، استفاده کرد. این پیشنهاد‌ها به شرح زیر هستند:

• سلول‌های مبتنی بر آند سیلیکونی برای سیستم‌های با سطح انرژی بالا، که از سوی موسسه‌ی Amprius در سانویل کالیفرنیا پیشنهاد شد،

• باتری‌های لیتیوم-سولفور با عمر و چگالی انرژی بالا برای کاربردهای فضایی، که از سوی موسسه‌ی فناوری کالیفرنیا در پاسادنا پیشنهاد شد،

• باتری‌های پیشرفته‌ی لیتیوم-سولفور قابل شارژ با سطح انرژی بالا، که از سوی دانشگاه ایندیانا در بلومینگتون پیشنهاد شد،

• ذخیره‌ساز انرژی لیتیوم-سولفور مبتنی بر الکترولیت گارنت، که از سوی دانشگاه مریلند در کالج‌پارک پیشنهاد شد.

 

 

i4hajtofe6q566v03xqx.png

پاداش داده شده به این پیشنهاد‌ها از سوی مراکز تحقیقاتی ناسا و مراکز فدرال تحقیق و توسعه، دانشگاه‌ها و صنایع خصوصی که با ناسا در آژانس پروژه‌های پیشرفته‌ی انرژی امریکا (ARPA-E) همکاری می‌کنند و همچنین سایر شرکای این آژانس فضایی، تامین شده است. هر پاداش شامل سه مرحله است:

 

• فاز I : مبلغ 250000 دلار برای تست و آنالیز اجزا در مدت زمان هشت ماه

• فاز II : مبلغ 1 میلیون دلار برای توسعه و مهندسی در مدت زمان یک سال

• فاز III : مبلغ 2 میلیون دلار برای توسعه‌ی نمونه‌های اولیه در مدت زمان 18 ماه

 

مایکل گازاریک، مدیر بخش تکنولوژی‌های فضایی، گفته است: "توسعه‌ی تکنولوژی‌های ذخیره‌سازی انرژی جدید برای ماموریت‌های فضایی آینده‌ی ما، بسیار مهم است. به همین دلیل، ما در حال سرمایه‌گذاری بر روی این بخش مهم از تکنولوژی هستیم."

 

منبع: topinearth.com

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...