رفتن به مطلب

سیچیلاید پنج خط


ارسال های توصیه شده

زیستگاه سیچلاید پنج خط دریاچه ی نانگانیکا در آفریقا است. ظاهر این ماهی شباهت زیادی به ماهی فرونتوزا دارد. اما این ماهی تنها پنج خط بر روی بدن دارد. به دلیل این شباهت، این ماهی به فرونتوزای فقرا هم مشهور شده است.

آکواریومی دارای تخته سنگ های فراوان همراه با کف ماسه ای برای این ماهی مناسب است. ایجاد مکان هایی همانند غار در آکواریوم برای این ماهی اهمیت بسیاری دارد. دمای ۲۲ تا ۲۸ درجه ی سانتی گراد و پی هاش ۷٫۸ تا ۹ برای این ماهی مناسب است.

سیچلاید پنج خط در حفره ها و غارهای موجود در آکواریوم تخمریزی می نماید. به همین دلیل تکثیر این ماهی از سایر گونه های سیچلاید دشوارتر است. پس از این که ماهی ماده در غار تخمریزی نمود، به مدت ۲ تا ۳ روز از تخم ها مراقبت می نماید تا لاروها از تخم خارج شوند. پس از خروج لاروها از تخم نیز ماهی ماده تا مدتی از آن ها مراقبت می نماید. لاروها را با نوزاد میگوی آب شور و پس از مدتی با غذاهای خشک کوچک تغذیه نمایید.

رژیم غذایی این ماهی باید شامل غذاهای پروتئینی و غذاهای گیاهی باشد. غذاهایی مانند میگوی آب شور، جلبک، کرم خونی و غذاهای خشک بسته بندی شده برای این ماهی مناسب است.

سیچلاید پنج خط با سایر سیچلاید های آفریقایی و گربه ماهیان آفریقایی سازگاری دارد.

1399616085.jpg

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...