رفتن به مطلب

مراحل طراحی و برنامه نویسی یک وبسایت


ارسال های توصیه شده

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/h] [h=2]1- تدوین نقشه سایت[/h] در مرحله اول، تمام اطلاعات و متریالهای مورد نیاز از سفارش دهنده دریافت شده و نقشه سایت به شکل نمودار درختی تدوین می‌گردد. بدین ترتیب که بر اساس اهداف سایت تمام بخشهای مورد نیاز وبسایت تعیین می شود و در مرحله بعد جهت استاندارد سازی و راحتی دسترسی به حجم عظیم اطلاعات توسط کاربر، این بخشها دسته بندی شده و جایگاه آنها به شکل سلسله مراتبی مشخص می گردد.

 

[h=2]2- طراحی استاتیک:[/h]

[h=3]2-1- طراحی گرافیک وبسایت[/h] در مرحله بعد

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
شامل Lay-out یا ساختار سایت و نیز طراحی گرافیکی سایت با کمک نرم افزارهایی نظیر Photoshop و Corel Draw طراحی می‌گردد. بدین ترتیب که با انتخاب یک هارمونی رنگی مشخص و شیوه چیدمان اجزای سایت برای وبسایت یک
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
متمایز تعریف خواهد شد تا موجب ماندگاری آن در ذهن مخاطب و برقراری ارتباطی موفقتر با وی گردد.

در

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
سعی خواهد شد با پرهیز از تزئینات اضافه و با استفاده به جا از المانهای بصری، مخاطب دچار تشویش بصری نگردد و به راحتی در بخشهای وبسایت پیمایش نماید.

 

[h=3]2-2- اجرای استاتیک سایت[/h] پس از تعیین

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، این ساختار تحت زبانهای کدنویسی HTML و CSS و با کمک JavaScript و Flash جهت تعاملی کردن فضای سایت و استفاده از
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، اجرا می‌گردد. لازم به ذکر است تمام قوانین و اصول مربوط به SEO جهت بهبود رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو نظیر گوگل در کد نویسی استاتیک سایت رعایت خواهد شد.

 

[h=2]3- برنامه نویسی سیستم مدیریت محتوا[/h] سیستم مدیریت محتوا یا CMS محیطی است که با استفاده از آن مدیر سایت می‌تواند هر زمان کلیه محتوای سایت را به راحتی به روز رسانی و مدیریت کند. این سیستم به شکل انحصاری برنامه نویسی خواهد شد و از نرم افزارهای CMS موجود در بازار به دلیل محدودیتی که در امکانات آنها وجود دارد استفاده نخواهد شد. زبان برنامه نویسی مورد استفاده برای این سیستم، PHP و پایگاه داده MySQL خواهد بود. تمامی اطلاعات وارد شده به سایت، در Database یا پایگاه های داده ذخیره و برای نمایش بازخوانی خواهند شد. برنامه نویسی این محیط مدیریتی، بر اساس بخشهای تعیین شده در نقشه سایت خواهد بود، به طوریکه بتوان هر بخش را به طور مجزا به روز نمود و از تصاویر و سایر امکانات در بخشهای مختلف استفاده کرد. در نقشه سایت بخشهای مختلف به دو نوع بخشهای Full Dynamic و صفحات Dynamic تقسیم می شوند. در بخشهای فول داینامیک، آن بخش شامل آرشیو و صفحات مجزا برای هر مطلب می باشد، مانند بخش اخبار. تعداد مطالب و صفحات اضافه شده به این بخشها نامحدود است. در نوع دوم یعنی بخشهای داینامیک ساده، یک تک صفحه یا محدوده ای از یک صفحه به شکل داینامیک طراحی می شود و مدیر سایت می توان محتوای آن صفحه را ویرایش کند، مانند بخشی نظیر «درباره ما». بخشهای مدیریتی دیگری نیز نظیر مدیریت خبرنامه (برای ارسال ایمیلهای اطلاع رسانی به اعضا)، مدیریت پیامها، مدیریت فایلها و... در سیستم مدیریت محتوا می تواند اضافه گردد تا امکانات بیشتری را در اختیار مدیر سایت بگذارد. یادآوری می‌شود در این سیستم مدیر سایت می‌تواند با استفاده از امکانات انعطاف پذیر سایت هر تعداد صفحه شامل تصاویر و لینکها و... ایجاد نماید.

 

[h=2]4- اجرای محتوای داینامیک در طراحی استاتیک سایت:[/h] بدین ترتیب مطالب و تنظیماتی که از طریق CMS در پایگاه های داده MySQL ذخیره شده در سایت نمایش داده می‌شود. این مرحله مستلزم درج کردن کدهای داینامیک PHP در کدهای استاتیک سایت خواهد بود.

 

[h=2]5- نصب و راه اندازی سایت روی هاست: [/h] پس از طراحی و برنامه نویسی نمونه کامل سایت روی لوکال هاست برنامه نویس، کلیه فایلهای مربوط به اجرای سایت و نیز سیستم مدیریت محتوا روی هاست (فضای میزبانی) آپلود خواهند شد و سپس با نصب دیتابیس‌های MySQL سایر تنظیمات جهت راه اندازی سایت انجام خواهد گرفت. برای بخشهایی نظیر تالارهای گفتگو از CMSهایی نظیر PhpBB استفاده خواهد شد و سیستم مدیریتی مجزا خواهد داشت.

پس از نصب کامل فایلها و دیتابیسها، محتوایی آزمایشی جهت تست اولیه در سایت درج خواهد شد و تمام بخشها چک می شود. در صورتی که مشکلی در اجرای سایت رخ داد، عیب یابی و رفع می شود و نهایتا پروژه کامل و تست شده تحویل داده می شود.

لینک به دیدگاه
  • 3 سال بعد...

من عاشق قسمت طراحی مود سایتم.

رنگ میریزی فونت میزاری عکس میذاری و هیچ ترتیبی هم لازم نیست حفظ کنی . بعد اش بر اساس مود یک گرافیک ایجاد می کنم. حال میده شما هم امتحان کنید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...