رفتن به مطلب

ساختمانی که با حرکت بیننده تغییر رنگ می‌ دهد +عکس


ارسال های توصیه شده

طراحی به نام «راب لی» از استودیوی طراحی و معماری Urbana در امریکا نمای پارکینگ عظیم خودرو را خلق کرده که با راه‌رفتن بیننده در اطراف آن، تغییر رنگ می‌دهد.

 

 

آفتاب: این استودیو به تازگی نصب این نما را روی پارکینگ‌ خودروی طبقاتی بیمارستان Eskenazi واقع در ایندیاناپولیس به اتمام رسانده است. این نما دارای 7000 پنل فلزی دارای زوایای مختلف بوده که روی هر طرف آن‌ها یک رنگ متفاوت قرار دارد.

 

هنگامی که بیننده از یک پایانه نما به پایانه دیگری حرکت می‌کند، این نما شروع به تغییر غیرمنسجم رنگ خود از زرد طلایی به آبی تیره (یا برعکس) کرده تا زمانی که رنگ تمامی آن تغییر کند.

 

در مجموع، 18 زاویه و اندازه‌ مختلف برای پنل‌ها در این نما وجود دارند و اندازه پنل‌ها از 300*600 میلی‌متر تا 300* 100 میلی‌متر متغیر است. جوانب غربی آن‌ها دارای رنگ آبی تیره بوده و جوانب شرقی‌شان نیز زرد طلایی هستند و تماشای نما در زوایای مختلف، توهم رنگ‌های مختلف را خلق می‌کند.

 

ابعاد کلی نمای مزبور 18.5*75 متر گزارش شده و عناصری مانند خودروها، ستون‌ها و گاردریل‌های پارکینگ را از دید پنهان می‌سازد.

 

120339_628.jpg

 

120340_913.jpg

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...