سامیار220 10919 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 مرداد، ۱۳۹۳ امروز هم با یک آموزش دیگه از اسکچاپ آرتیست در خدمتتون هستم اول یک توضیح کوتاه در مورد تصاویر HDRI خدمتتون عرض میکنم و بعد به شما یاد میدم که چطور از این تصاویر در رندرهاتون استفاده کنین. تصاویر HDRI یا High Dynamic Range Imaging یک تصویر HDR 360 درجه هستش. فرقشون با تصاویر 360 درجه معمولی اینه که بازتابهای نوری که در این تصویرها وجود داره رو دقیقا به همون شکل و کاملا واقعی برای ما توی کارمون اعمال می کنه. برای نحوه ساخت این تصاویر هم میتونید توی نت سرچ کنید براحتی با طرز ساختشون آشنا میشید. و اما چطوری از این تصاویر استفاده کنیم؟ آموزشی رو که امروز براتون آماده کردم به بهترین شکل کار با این تصاویر رو به شما یاد میده. خب من برای شروع یه صحنه ساده رو با چندتا گلدون شیشه ای که با ابزار follow me مدل کردم رو به عنوان صحنه کار آماده کردم. در وی ری اسکچاپ شما می تونید تصاویر HDRI رو هم برای background و هم برای IBL استفاده کنید. اگر میخواید اونارو به عنوان بک گراند استفاده کنین باید در پنجره Render Option در بخش Environment در قسمت Background اونارو Load کنید و اگر میخواید به عنوان IBL استفاده کنین باید در قسمت GI ( Sky Light) اونارو لود کنید. در تصویر زیر توضیحاتم کاملا واضح دیده میشه. برای Loadکردن این تصاویر روی آیکن m که در تصویر مشخص شده کلیک کنید و در پنجره بعدی Bitmap رو انتخاب کنید و از طریق Browse تصویر HDRI موردنظرتون رو انتخاب کنید. در قسمت بالای پنجره از بخش UVW Type گزینه UVNGenEnvironment رو انتخاب کنید و بسته به نوع HDRI ای انتخاب کردید از قسمت Mapping Type یکی از گزینه های cylindrical یا spherical یا box رو انتخاب کنین. من برای کارم حالت spherical رو انتخاب کردم. تنظیمات من بجز دوقسمت بقیه عمومی هستن. اون دو قسمت هم Physical Camera و Irradiance هست که مقدار hsph subdivision کمی بالاتره یکی از مشکلاتی که در رندر گرفتن وی ری در اسکچاپ هست همگام سازی دوربین وی ری با دوربین اسکچاپ هستش برای این مشکل پلاگین VRay Tool بهترین راه حل رو در اختیار کاربران قرار داده. رندر زیر رندر اولیه کار هستش که یک مقدار تیره شده، اما بازتاب تصویر رو در سطوح شیشه ای بخوبی میتونید ببینید. برای روشن تر کردن تصویر من فقط مقدار Gamma تصویر HDRI رو در هردو قسمت Background و Skylight تا 1.2 افزایش دادم. بجز این کار شما میتونید تنظیمات multiplier مپ رو دستکاری کنین یا اینکه یک نور Omni رو در صحنه جاسازی کنین تا صحنه روشن تری به شما بده. تموم این کاها بستگی به خود شما داره. تصاویر زیر با چندین حالت Gamma مختلف رندر شده. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام pass : noandishaan.com 6 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده