رفتن به مطلب

نحوه استفاده از تصاویر HDRI در VRay اسکچاپ


ارسال های توصیه شده

امروز هم با یک آموزش دیگه از اسکچاپ آرتیست در خدمتتون هستم :a030:

5q6io9xy5tjiuyhp1tur.jpg

 

اول یک توضیح کوتاه در مورد تصاویر HDRI خدمتتون عرض میکنم و بعد به شما یاد میدم که چطور از این تصاویر در رندرهاتون استفاده کنین.

تصاویر HDRI یا High Dynamic Range Imaging یک تصویر HDR 360 درجه هستش. فرقشون با تصاویر 360 درجه معمولی اینه که بازتابهای نوری که در این تصویرها وجود داره رو دقیقا به همون شکل و کاملا واقعی برای ما توی کارمون اعمال می کنه. برای نحوه ساخت این تصاویر هم میتونید توی نت سرچ کنید براحتی با طرز ساختشون آشنا میشید.

و اما چطوری از این تصاویر استفاده کنیم؟ آموزشی رو که امروز براتون آماده کردم به بهترین شکل کار با این تصاویر رو به شما یاد میده.

 

iwk2m89uf4iaxeol3mg8.jpg

 

خب من برای شروع یه صحنه ساده رو با چندتا گلدون شیشه ای که با ابزار follow me مدل کردم رو به عنوان صحنه کار آماده کردم.

 

4i864zmeldd999n50fl2.jpg

 

در وی ری اسکچاپ شما می تونید تصاویر HDRI رو هم برای background و هم برای IBL استفاده کنید. اگر میخواید اونارو به عنوان بک گراند استفاده کنین باید در پنجره Render Option در بخش Environment در قسمت Background اونارو Load کنید و اگر میخواید به عنوان IBL استفاده کنین باید در قسمت GI ( Sky Light) اونارو لود کنید.

در تصویر زیر توضیحاتم کاملا واضح دیده میشه.

 

pwdhkphodyawry3nnsoz.jpg

 

برای Loadکردن این تصاویر روی آیکن m که در تصویر مشخص شده کلیک کنید و در پنجره بعدی Bitmap رو انتخاب کنید و از طریق Browse تصویر HDRI موردنظرتون رو انتخاب کنید.

 

17rikkvlq8yoreswmiz7.jpg

 

در قسمت بالای پنجره از بخش UVW Type گزینه UVNGenEnvironment رو انتخاب کنید و بسته به نوع HDRI ای انتخاب کردید از قسمت Mapping Type یکی از گزینه های cylindrical یا spherical یا box رو انتخاب کنین. من برای کارم حالت spherical رو انتخاب کردم.

تنظیمات من بجز دوقسمت بقیه عمومی هستن. اون دو قسمت هم Physical Camera و Irradiance هست که مقدار hsph subdivision کمی بالاتره

 

hsvz4nipl7nflvw3c2cs.jpg

 

یکی از مشکلاتی که در رندر گرفتن وی ری در اسکچاپ هست همگام سازی دوربین وی ری با دوربین اسکچاپ هستش برای این مشکل پلاگین VRay Tool بهترین راه حل رو در اختیار کاربران قرار داده.

رندر زیر رندر اولیه کار هستش که یک مقدار تیره شده، اما بازتاب تصویر رو در سطوح شیشه ای بخوبی میتونید ببینید.

 

u5qwy4y1y921dqjpbqhn.jpg

 

برای روشن تر کردن تصویر من فقط مقدار Gamma تصویر HDRI رو در هردو قسمت Background و Skylight تا 1.2 افزایش دادم.

 

pscd7n0144csykd224qr.jpg

 

بجز این کار شما میتونید تنظیمات multiplier مپ رو دستکاری کنین یا اینکه یک نور Omni رو در صحنه جاسازی کنین تا صحنه روشن تری به شما بده. تموم این کاها بستگی به خود شما داره. تصاویر زیر با چندین حالت Gamma مختلف رندر شده.

 

cujiyjg9n6buneo88ma.jpg

 

 

a8n4tntq5l0c5hb04mm.jpg

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

pass : noandishaan.com

  • Like 6
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...