رفتن به مطلب

پایان نامه کارشناسی مخابرات- شارسنجی نوری


ارسال های توصیه شده

عنوان پایان نامه : شارسنجی نوری

مقطع : کارشناسی مخابرات

ارائه دهنده : محمد وصال

 

چکیده:

اندازه گيري دبي يا شار عبوري سيالات از مهمترين مسايل مطرح در مكانيك سيالات و نيز صنعت نفت مي باشد؛ براي كنترل بهينه مخازن نفت و گاز نياز به بررسي دقيق دبي بر حسب زمان سيال خروجي مخزن ميباشد، در صادرات نفت و گاز توسط خط لوله نيز يكي از مهمترين مسايل كنترل مقدار صادرشده است. روشهاي نوري شارسنجي در بين ديگر روشهاي شارسنجي از سالهاي ۱۹۶۷ به بعد مطرح شده اند و اكنون با پيشرفت روشهاي پردازشي و ابداع روشهاي تركيبي دقتهاي قابل ملاحظه اي توسط اين روشها به دست آمده است.از مزاياي مهم روشهاي نوري شارسنجي، عدم دخالت شارسنج در جريان سيال مي باشد؛ اما پيچيدگيهاي موجود در سيستم هاي نوري، چه از نظر تحليل و طراحي و چه از نظر پياده سازي، كاربرد اين روشها را به مواردي خاص محدود كرده است.

در اين رساله ابتدا روشهاي مختلف شارسنجي سيالات شرح داده شده و روشهاي نوري اندازه گيري شار مورد بررسي قرار مي گيرد. در ادامه اجزاء تشكيل دهنده يك سيستم شارسنجي نوري مورد بحث قرار گرفته و مساله پراكنش نور توسط استوانه هاي د يالكتريك تعريف ميشود. سپس اصول الكترومغناطيسي مورد استفاده در تحليل و طراحي شارسنجهاي نوري بيان مي شود؛ استخراج معادله موج، حل آن در دستگاه استوان هاي از اين اصول هستند. پس از آن فرمولاسيون الكترومغناطيسي مورد استفاده در شبيه سازي پراكنش براي استوانه هاي دي الكتريك يك لايه، دو لايه، چند لايه و با ضريب شكست متغير با فاصله شعاعي، استخراج شده است؛ استخراج فرمولاسيون براي استوان ههاي چند لايه پس از شرح روش ماتريس انتقالي و براي استوانه هاي با ضريب شكست متغير با فاصله شعاعي، پس از شرح روش ماتريس انتقالي تفاضلي انجام شده است. شبيه سازي و مقايسه نتايج آن به كمك ۴ نرم افزار نوشته شده توسط زبان MATLAB براي ۳ حالت استوانه هاي د يالكتريك يك لايه، دو لايه و چند لايه انجام شده است. در هر حالت نتايج شبيه سازي به تفصيل مورد مقايسه قرار گرفته است.

 

میتوانید متن کامل این پایان نامه را در 173 صفحه با فرمت pdf از لینک زیر دانلود کنید

 

:download2:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...