رفتن به مطلب

پایان نامه کارشناسی ارشد عمران - زلزله


ارسال های توصیه شده

پایان نامه مطالعه آزمايشگاهي اثرات ميراكننده هاي تيغه اي در كاهش ارتفاع موج سيال در مخازن فولادي نفتي بر روي ميز لرزان توسط حمید توکلیان فردوسیه و به راهنمایی دکتر نقدعلی حسین زاده در سال 92 برای دریافت درجه کارشناسی ارشد از پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله تهیه شد که فایل PDF اونرو از پیوست می تونید دانلود کنید.

 

رفتار لرزهاي مخازن ذخيره مايعات در هنگام وقوع زلزله، با توجه به حياتي يا خطرزا بودن محتويات آنها، از اهميت ويژه اي برخوردار مي باشد و تجربيات زلزله هاي گذشته نشان از آسيب هاي وارد بر مخازن دارند. يكي از دلايل شايع خرابي در مخازن ذخيره نفت، تلاطم سيال است كه باعث بوجود آمدن نيروهاي اضافي در سقف و ديواره مي باشد. تيغهه اي ميراگر به عنوان ابزاري شناخته شده براي تامين ميرايي در مخازن متحرك مي باشند اما در مورد امكان استفاده از آنها در مخازن ذخيره نفت كه تحت تحريك زلزله داراي ماهيت حركتي مي باشند جاي سوال است. تيغه هاي فوق همواره با اشكال گوناگون در مخازن متحرك از جمله مخازن حمل مايعات، مخازن سوخت اتومبيل ها، هواپيماها و پرتابه ها براي كنترل نوسانات مايع مورد استفاده بوده اند.

با توجه به مطالب بيان شده، در اين تحقيق سعي شده است به اين سوال پاسخ داده شود كه تاثير تيغه هاي ميراگر در مخازن استوانه اي ذخيره مايعات تحت اثر زلزله چگونه است.

با آزمايش هايي كه بر مخازن مختلف تحت اثر زلزله هاي طبس، ايرپينيا و السنترو و با فرض هاي منطقي در مورد تيغه هاي رينگي انجام شدند، نشان داد كه تيغه هاي استفاده شده مي توانند باعث كاهش تا حدود 45 درصد در ارتفاع تلاطم سيال و تا 100 درصد در سطح تر شده سقف مخزن و افزايش ميرايي مود ضرباني تا 70 درصد گردد. همچنين مقادير Freeboard آئين نامه هاي API650 و آئين نامه صنعت نفت ايران در بعضي زلزله هاي خاص كافي نبوده و نياز به بازنگري در آئين نامه ها داريم.

 

كلمات كليدي: تيغه هاي فولادي حلقوي، تلاطم سيال، مخزن ذخيره، مود نوساني سيال، مود ضرباني جداره، سطح ترشدگي

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...