سامیار220 10919 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 مرداد، ۱۳۹۳ خب امروز در خدمتتون هستم با ترجمه بخش اول آموزش وی ری برای اسکچاپ definitive guide part 1 از وب سایت اسکچاپ آرتیستس این قسمت شما عزیزان رو با ویژگی ها و کاربرد نورهای Spot light و rectangular light آشنا میکنه. در این آموزش من از وی ری نسخه بتا 1.48.99 و اسکچاپ نسخه 7 استفاده میکنم. توی این قسمت من قصد دارم روی نورهای IESو spotlight, Rectangularو خاصیت Emissive فوکوس کنم. شما در این آموزش یاد میگیرید که چطوری یک لامپ نورانی واقعی رو درست کنین و اینکه نورهای صفحه ای رو چطوری در طرحتون جایگذاری کنین تا یک سایه روشن مناسب بوجود بیارید. اینجا من یک اسکرین شات از قسمتی رو که قصد داریم روش کار کنیم رو براتون قرار دادم. اوکی بیاین شروع کنیم من نحوه ساخت این منبع نور رو در آموزش قبلی یادتون دادم تنها تفاوتش با آموزش قبلی اینه که من اینجا برای ایجاد منبع روشنایی بجای اسفاده از Rectangular Lightاز خاصیت Emissive استفاده کردم متریال و تنظیماتی که برای Emissive استفاده کردم رو در تصویر زیر میبینید این اولین رندرمون هست نور Spotlight : مثل نور IES این نور هم از ویژگی های جدید نسخه 1.48.66 وی ری و نسخه های بالاتر هستش. من در 4 نقطه از صحنه کارم از این نور در قالب لامپها استفاده میکنم. تصویر زیر جایگیری spotlight رو در صحنه نشون میده. اینجا تنظیمات نورspotlight کار من رو میبینید. برای من حیاتی ترین تنظیمات ، شعاع سایه ها و کنترل نرمی سایه ها هستش، shadow subdivision میزان نرمی سایه ها رو کنترل میکنه و در آخر تنظیمات penumbra angle هست که من مقدار 0.3 رو برای اون درنظر میگیرم. در این رندر من از رزولوشن پایینی استفاده کردم به همین دلیل رندر من نقطه نقطه شده یا اصطلاحا دارای نویز هستش که برای حل این مشکل کافیه مقدار subdivisions وsample ها رو بالا ببرید 6 لینک به دیدگاه
سامیار220 10919 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 6 مرداد، ۱۳۹۳ اینجا من یک لامپ ساده رو در اسکچاپ مدل کردم حالا میخوام به شما نشون بدم که چطوری میتونیم با rectangular light به اون نور بدیم. من توی این مدل سه تا صفحه نوری به صورت شکل زیر قرار دادم . در صفحات 1 و 2 گزینه های double sided و visible فعال هستن ولی shadow اعمال نشده اما در صفحه 3 گزینه shadowو double sided وinvisible فعال هستن. تنظیمات رو در زیر میتونید ببینید. تنظیمات متریال پوسته رویی لامپ : یک متریال دوطرفه با رنگ خاکستری 70 درصد قرار دادم اینم نتیجه کار بعد از رندر در آخر من یه تعداد کامپوننت به صحنه اضافه کردم و یک رندر دیگه از کار گرفتم. این هم یه رندر دیگه از همون صحنه که در اون سعی کردم با تنظیمات رنگ در GI و BG نورهای طبیعی رو هم به صحنه اضافه کنم. موفق باشید. 11 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده