رفتن به مطلب

پنج دلیل بر اینکه اکنون زمان داشتن یک ویندوز فون است!


Imaaan

ارسال های توصیه شده

برای مدت زمان بسیاری، هنگامی که هر کسی صحبت از خرید یک گوشی هوشمند جدید می‌کرد، تنها گزینه‌های مطمئن اندروید و iOS تلقی می‌شدند؛ اما باید گفت، دیگر این دوره به سر آمده است و ویندوز فون به عنوان یک سیستم عامل قوی و جذاب به تدریج خود را مطرح می‌کند. پنج دلیل بسیار اساسی بر این قضیه می‌توان به دست داد.

 

برای مدت زمان بسیاری، هنگامی که هر کسی صحبت از خرید یک گوشی هوشمند جدید می‌کرد، تنها گزینه‌های مطمئن اندروید و iOS تلقی می‌شدند؛ اما باید گفت، دیگر این دوره به سر آمده است و ویندوز فون به عنوان یک سیستم عامل قوی و جذاب به تدریج خود را مطرح می‌کند. پنج دلیل بسیار اساسی بر این قضیه می‌توان به دست داد.

 

 

به گزارش «تابناک»، مایکروسافت چند وقتی است ‌یک مدیر جدید در رأس خود دیده است و ایده‌های تازه در این شرکت به تدریج جان می‌گیرند. این ایده‌های جدید خود را به خوبی در سیستم عامل موبایل این شرکت نشان می‌دهد؛ هرچند هنوز ویندوز فون سهم بسیار اندکی از بازار سیستم عاملهای موبایل دارد (۳.‌۲ درصد)‌ دستاوردهای بزرگی در برخی حوزه‌ها داشته است. هم‌اکنون این سیستم عامل، رو به رشد‌ترین سیستم عامل در اروپاست و در برخی کشور‌ها توانسته، سهم بازار iOS را تصاحب کند.

 

از همه مهم‌تر تغییرات اساسی که در این سیستم عامل رخ داده، اینکه ‌از آن یک سیستم عامل فوق‌العاده باثبات با واسط کاربری بسیار ساده و جذاب و کارا به همراه App‌ها و ابزارهایی نظیر Cortana ساخته است. از سویی، بهبود اساسی که در ویندوز فون ۸.‌۱ رخ داده است؛ در کنار سخت‌افزارهای فوق‌العاده‌ای که نوکیا ارائه می‌کند، زمان آن را فرا رسیده که در خصوص ویندوز فون جدی‌تر بیندیشیم.

 

402669_883.jpg

 

در اینجا پنج دلیل اساسی بر این موضوع می‌آوریم؛

 

 

۱ – قابلیت شخصی‌سازی خوب و Live Tiles

 

402670_923.jpg

 

سیستم عامل iOS پوشه‌ها و آیکون‌های خاص خود را دارد و اندروید با ویجت‌های خود مشهور است؛ اما واقعیت این است که ویندوز فون با کاشی‌ها یا‌‌ همان Tile‌های خود هر دو‌ این‌ها را در انعطاف پذیری و قابلیت شخصی‌سازی مغلوب می‌کند. از Home Screen ویندوز فون می‌توانید نمایی زنده از زندگی خود داشته باشید (عکس‌ها؛ مخاطبان؛ ایمبل‌ها؛ وب سایت‌ها و …) همه این‌ها در مقابل شما زنده و پویا‌نمایی شده هستند.

 

ویندوز فون ۸.‌۱ همچنین این قابلیت را فراهم آورده ‌که از Wallpaper‌ها برای هماهنگی با Live Tiles استفاده شود که خود نمایی بسیار زیبا به Home Screen بخشیده است. همچنین Notification‌ها با نمایی بسیار زیبا و ساده در حالی که گوشی شما در حالت Standby است، نمایش داده می‌شوند.

 

 

۲ – وضعیت جدید و بهبود یافته Action Center

 

402671_614.jpg

 

ابزار Action Center که با ویندوز فون ۸.‌۱ ارائه شده، Notification‌های ویندوز فون را به‌‌ همان سرعت و سهولت در iOS و اندروید قابل دسترسی ساخته است؛ هرچند مایکروسافت دیر و در حالی که باقی مهمان‌ها در حال ترک مهمانی هستند به این جمع پیوسته،به خوبی نقاط ضعف و قوت این حوزه را از iOS و اندروید شناسایی کرده است.

 

شما برای هر چیزی از بلوتوث گرفته تا دوربین، می‌توانید در Action Center میانبر ایجاد کنید و هشدار‌ها و اعلان‌ها بدون باز کردن App مربوطه قابل خواندن و بررسی هستند؛ هرچند هنوز هم در این ابزار تغییراتی لازم است؛ اما نشان از آن دارد که مایکروسافت به خوبی نیاز کاربران سیستم عامل خود را درک می‌کند.

 

 

۳ – Cortana

 

402672_850.jpg

 

مایکروسافت همچنین به تازگی وارد بازی منشی‌های مجازی شده؛ ‌اما نشانه‌های اخیر حاکی از آن است که Cortana به شدت از رقبای خود در iOS و اندروید باهوش‌تر و کارا‌تر است. تقریباً هر چیزی که بخواهید، این منشی باهوش برای شما فراهم می‌کند؛ از تاریخ و ساعت پرواز‌ها تا اخبار روز و اطلاعات دیگری که روزمره به آن‌ها نیاز دارید. برخی می‌گویند این منشی به‌ قدری باهوش است که در ‌روز می‌توانید ساعت‌ها با وی سرگرم شوید.

 

مسلماً این Bing است که در پشت پرده Cortana را حمایت می‌کند، ولی این منشی در هر جایی در دسترس است. این منشی مجازی نمایش قدرتی از قابلیت Multitasking در سیستم عامل ویندوز فون است.

 

 

۴ – واسط کاربری و نمایی ثابت و زیبا

 

402673_677.jpg

 

تشخیص یک App ویندوز فون به قول معروف از صد متری هم ممکن است: آن دکمه‌های خاص و ویژه؛ طراحی زیبا و هنری خاص ویندوز فون همه سیستم عامل و برنامه‌های آن را در بر گرفته است؛ از وایبر تا نرم‌افزار پخش موسیقی. وقتی این طراحی را در مقایسه با اندروید یا iOS قرار می‌دهیم ـ با آن همه طرح‌ها و رنگ‌های شگفت انگیز ـ می‌توان گفت که این نمای ثابت و منحصر‌بفرد را می‌توان به کل متفاوت و خلاقانه دانست.

 

حتی اگر این طرح و ایده به سلیقه شما نمی‌خورد، نمی‌توانید این موضوع را رد کنید که ویندوز فون، طرحی منحصربفرد ‌برای سیستم عامل و App‌های خود ایجاد کرده ‌که در عین حال یکپارچه و هماهنگ است.

 

 

۵ - فن‌آوری به کار رفته در دوربین

 

402674_203.jpg

 

شاید کمی بی‌انصافی باشد که نقش مهندسی‌های نوکیا را در همه کارهایی که ویندوز فون انجام می‌دهد، نادیده بگیریم. تلفیقی از قدرت مهندسی نوکیا و قابلیت‌های ویندوز فون را می‌توان در عکاسی‌های زیبا و شگفت گوشی‌های ویندوز فون دید.

 

سخت‌افزار به کار رفته در دوربین‌های این گوشی‌ها به همراه ابزار Nokia Pro Cam و پردازش‌های ویندوز فون این امر را مسلم می‌کند که شما عکاسی ضعیف نخواهید داشت.

دقت پیکسل‌ها در عکاسی گوشی‌های ویندوز فون به همراه کنتراست خوب تصاویر همه در کنار قابلیت‌هایی چون پویا نمایی بخش‌هایی از تصاویر عکاسی شده قرار می‌گیرد که ویندوز فون ارائه می‌کند.

 

این‌ها همه در حالی است که هنوز هیچ اشاره‌ای به قابلیت‌های دیگر ویندوز فون ۸.‌۱ از جمله Battery Saver App و WiFi Sense نداشته‌ایم.

 

اما حال که این دلایل را برای خرید یک گوشی ویندوز فون آوردیم، بگذارید آن سوی قصه را نیز نگاه کنیم و دلایلی برای ‌انتخاب نکردن این سیستم عامل بیان کنیم.

 

نخستین مورد اینکه ویندوز فون پس از تجربه نا‌موفق نسخه مانگو و ۷ خود تازه راه درست را پیدا کرده است و شاید هنوز ‌به کارهای اساسی برای تبدیل به یک سیستم عامل کامل و بی‌نقص نیاز دارد. این موضوع را به خوبی در نبود برخی ابزار‌ها در این سیستم عامل همچون یک مدیر فایل خوب می‌بینیم (برنامه اصلی مدیر فایل ویندوز فون به تازگی رونمایی شده است).

 

همچنین هنوز تعداد App‌های موجود در Store ویندوز فون بسیار در نسبت به دو رقیب دیگر اندک است: ‌حدود ۲۰۰ هزار برنامه و ابزار.

 

اما به رغم همه این‌ها می‌توان به خوبی دید که ویندوز فون به سرعت در حال بهبود و رشد است و آنگونه که مشخص است، آینده درخشانی دارد.‌ شاید بتوان گفت که در آینده نه چندان دور این سیستم عامل، جای رقبای دیگر خود را در بازار به شدت تنگ کند.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...