رفتن به مطلب

ضوابط و مقررات زیباسازی و مبلمان شهری


ارسال های توصیه شده

مبلمان شهری اجزاء غير ثابت فضاهای شهری است که به عنوان عناصر مکمل در ميان فضاهای مابين ساختمان ها و بناها قرار دارند. مبلمان شهری در تعريف شخصيت عملكردي فضاها ( مسير تردد فضاي مكث و تفريح و ... ) نقش مهمي ايفا مي كندو در چگونگی روحيه ی شهر و مردم بسيار موثر است. طراحی ، اجراء و مکانيابی صحيح مبلمان شهری که همواره بر طبق نياز مردم و چگونگی کارکرد آن فضا انجام می شود می تواند در صورت اجرای صحيح تمامی مراحل، فضای شهری نسبتاً مطلوبی را پديد آورد. در غير اينصورت، مبلمان شهری به عنوان اجزاء زائد و ناکار آمد در شهر عمل نموده که نه تنها مردم نمی توانند از آن استفاده نمايند بلکه به علت بلا استفاده بودن امکان تخريب آن از سوی برخی از اشخاص وجود دارد. از اين رو در ساخت شهر ها ، کارآئی و زيبايی مبلمان شهری همچون بناهای يک شهر ، در زيبايی و عملکرد شهر بسيار تأثير گذارست.

در شهر اصفهان در چند سال گذشته برای نخستين بار در کشور در ده مورد اجزاء مبلمان شهری و همچنين با هدف زيبا سازی ، ضوابطی تدوين گرديد که هدف آن نظم بخشی به مکانيابی ونصب برخی از موارد مبلمان شهری و زيباسازی بوده است. البته معيار های تدوين شده در طراحی و شکل آنها تأثيری نسبی داشته و هدف اصلی ساماندهی و هماهنگیِ مبلمان شهری بوده است. بازنگری اين ضوابط با گذشت زمان ضروری به نظر رسيد چرا که اجراي ضوابط از سوی مردم و مسئولين اجرائی مناطق تجارب مثبت و منفی را در بر داشته است. در پروژه جديد مقررات مبلمان شهری با تکميل موارد پيشين در بيست مورد تدوين گرديد که پس از تصويب لازم الاجراء خواهند بود. البته به علت تعدد موارد مبلمان شهری و عوامل تأثير گذار بر زيبايی شهر، با هماهنگی کميسيون عالی زيباسازی حوزه معاونت خدمات شهری به بيست مورد با توجه به ضرورت و نياز شهروندان و شهرداری پرداخته شده است.

 

ضوابط و مقررات زیباسازی و مبلمان شهری شهر اصفهان که توسط معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان تهیه شده رو از لینک زیر می تونید دانلود کنید:

 

دانلود ضوابط

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...