رفتن به مطلب

اگر به تازگی مادر شده اید مراقب این اشتباهات باشید


afa

ارسال های توصیه شده

مادر شدن ساده نیست. اشتباهات رایج زیادی وجود دارد که شما باید از آنها آگاه باشید تا مرتکب نشوید. در واقع اشتباه، تا زمانی که باعث پیشرفت ما شود، بد نیست اما گاهی بهتر است از آنها اجتناب کنیم. اگر شما مادری تازه وارد هستید، به این فهرست که شامل اشتباهات مادران است، نگاهی بیاندازید.

 

1 - بازگشت سریع به حالت پس از بارداری

یکی از اشتباهاتی که بیشتر مادران مرتکب می‌شوند این است که سعی دارند به سرعت پس از زایمان به حالت اولیه خود بازگردند و بهبود یابند. در واقع برای یک مادر تازه وارد زود است تا پس از زایمان به سرعت تمام کارهای خود را انجام دهد.

 

2 - کوتاه کردن ناخن کودک هنگامی که بیدار است

بهتر است ناخن کودکان را هنگامی که خواب هستند، کوتاه کنید. اگر شما مادر هستید، می‌دانید که این کار هنگام بیداری چقدر سخت است.

 

3 - دست کم گرفتن خود

متاسفانه مادران تازه وارد خود را دست کم می‌گیرند. به یاد داشته باشید که هیچ کس کامل نیست. شما مادر فوق‌العاده‌ای هستید که کودک خود را دوست دارید و از او نگهداری می‌کنید حتی اگر اشتباه کنید. کودک شما به اعتماد نفس‌تان احتیاج دارد.

 

4 - دخالت ندادن پدر در کارها

شما باید پدر را به عنوان والدین کودک‌ در کارها دخالت دهید. از همسرتان بخواهید تا در امور کودکیاری به شما کمک کند.

 

5 - استفاده از یک پستانک برای کودک

سعی کنید کودکتان را به یک پستانک عادت دهید. تعویض کردن آن هر هفته توصیه نمی‌شود. اگر کودکتان به یک پستانک عادت کند، پذیرفتن پستانک‌های دیگر دشوار خواهد بود.

 

6 - سوال نکردن

اغلب مادران از سوال کردن، هراسانند و فکر می‌کنند که سوال‌هایشان احمقانه است، اما در واقع این گونه نیست. پزشک متخصص کودکان برای همین کار است. از آنها سوال کنید تا اطلاعات لازم را از نوزادتان به دست آورید.

 

7 - هراس از کمک گرفتن

شاید هنگام شیر دادن به کودک خود، مجبور باشید کارهای دیگری نیز انجام دهید و در صورت عمل نکردن به آنها احساس شرمندگی کنید، اما نگرن نباشید. تمام مادران این گونه‌اند. بهتر است در این مواقع از دیگران کمک بگیرید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...