رفتن به مطلب

تدریس از پشت پرده، گزارشی درباره حوزه علمیه خواهران قم


ارسال های توصیه شده

حماس همونایی هستن که وقتی ایران براشون خون فرستاد پرتش کردن و گفتن خون ایرانی نجسه

 

من مدرکی در مورد این حرف ندارم ناصر جان

اما به هر حال دفاع از خاک و ناموس با تجاوز به خاک و ناموس فرق داره

و اینم فرق داعش و حماس هست:a030:

  • Like 3
لینک به دیدگاه
خب باز هم توی این مورد یکی نیستن!!

گروهی مثل داعش که یه گروه وحشی هست، به هیچ کس رحم نمیکنه و مضر بشریت هست

یاغی هستن و حمله میکنن

 

اما امثال حزب الله و حماس فقط از حق خودشون دفاع میکنن

یاغی گری رو طرف مقابلشون میکنه و اونا هم به ناچار مجبورن جلوش وایسن

 

خب اسلام واقعی کدام است ؟

هر گروهی می گوید ما اسلام واقعی هستیم!

با نظر انداختن به تاریخ طبری و کشتار بنی قریظه می شود فهمید اسلام واقعی کدام است!

 

پدیده ای هست به اسم سانسور دین که حد بالاش میشه سروش بدون اینکه فکرکنی کدوم مذهب زیباتر هست صدر اسلام رو بررسی کن به نتیجه ی جالبی می رسی

  • Like 2
لینک به دیدگاه
خب اسلام واقعی کدام است ؟

هر گروهی می گوید ما اسلام واقعی هستیم!

با نظر انداختن به تاریخ طبری و کشتار بنی قریظه می شود فهمید اسلام واقعی کدام است!

 

پدیده ای هست به اسم سانسور دین که حد بالاش میشه سروش بدون اینکه فکرکنی کدوم مذهب زیباتر هست صدر اسلام رو بررسی کن به نتیجه ی جالبی می رسی

شما هنوز بهم نگفتی کجای تاریخ طبری رو باید بخونم:w000:

  • Like 1
لینک به دیدگاه
شما هنوز بهم نگفتی کجای تاریخ طبری رو باید بخونم:w000:

 

منبع مربوطه ذکر شده تو ویکی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

درضمن این واقعه اینقدر شهرت داره که نیاز به منبع نداره تقریبا هر مسلمانی میدونه

  • Like 3
لینک به دیدگاه
منبع مربوطه ذکر شده تو ویکی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

درضمن این واقعه اینقدر شهرت داره که نیاز به منبع نداره تقریبا هر مسلمانی میدونه

 

خب شما که اینو میگی زیرشم میخوندی!!!:ws3:

 

[h=2]دیدگاه ها[/h] به گفته
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
داستان یهودیان بنی قریظه مربوط به سال پنجم هجری است و باید در متن تاریخی و چهارچوب زمانی خودش نگریسته شود. بدون آشنایی با تغییراتی که محمد و آئین جدیدش در تنظیم رابطه و مناسبات اعراب قبیله نشین پدید آورد، بدون اشراف به خُلق و خوی اعراب، بدون توجه به گفتمان غالب عصر جاهلی، بی اعنتا به عهد و پیمان‌هایی که مرسوم آن روزگار بود، بدون آگاهی از روال داستان سرایی اعراب که سعی می‌شده شنونده را مرعوب کنند یا داستان را بسیار مهم جلوه دهند
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و، بدون اطلاع از ویژگی‌های دو قبیله
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و رقابت‌های پنهان و آشکارشان با همدیگر و بسیار مسائل دیگر، نمی‌توان به طور حتم در مورد ماجرای بنی قریظه تنها به چند وقایع نویس که وقایع گوناگونی از این سرگذشت را به ثبت رسانده‌اند تکیه نمود، بلکه باید در تمامی ابعاد این مسئله را بررسی کرد. فاصله تاریخی میان راویان و واقعه بنی قریظه نیز اهمیت دارد. قدیمی ترین سندی که به حادثه بنی قریظه اشاره کرده، سیره ابن اسحاق است، ابن اسحاق (محمد بن اسحاق بن یسار) ۱۴۵ سال پس از واقعه از دنیا رفته و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
هم که روایت ابن اسحاق را بی کم‌وکاست نقل کرده، حدود ۱۵۰ سال پس از وی آمده‌است.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به همین دلیل در رابطه با این سرگذشت باید در تمامی ابعاد به مسائل نگریست، تا بتوان درکی معقول از آن بدست آورد.

بنا بر دنیل سی. پیترسن و

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، این تصمیم در تطابق با قانون موسی در
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
۲۰:۱۰-۱۴ بود.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در اینباره می گوید:

به محض آنکه مهاجمان مکه اطراف مدینه را ترک کردند، محمد به یهودیان بنی قریظه و دژهایشان حمله بردند و چون سرانجام تسلیم شدند، همۀ مردان به قتل رسیدند و زنان و کودکان فروخته شدند. در چشم اعراب این عمل وحشیانه نبود و نشانۀ قدرت به شمار می‌رفت ، چه نشان می داد که مسلمانان از انتقام خونی بیمناک نیستند.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
آورده است :

رسول خدا در پاسخ بنی قریظه که پیشنهاد کردند یک نفر را حکم قرار دهد، فرمود: هر یک از اصحاب مرا که خواستید می توانید حکم خود کنید، بنی قریظه سعد بن معاذ را اختیار کردند، رسول خدا قبول کرد، و دستور داد تا هر چه اسلحه دارند در قبه آن جناب جمع کنند، و سپس دستهایشان را از پشت بستند، و به یکدیگر پیوستند و در خانه اسامه باز داشت کردند، آنگاه رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) دستور داد سعد بن معاذ را بیاورند، وقتی آمد، پرسید: با این یهودیان چه کنیم ؟ عرضه داشت جنگی هایشان کشته شوند، و ذراری و زنانشان اسیر گردند، و اموالشان به عنوان غنیمت تقسیم شود، و ملک و باغاتشان تنها بین مهاجرین تقسیم شود، آنگاه به انصار گفت که این جا وطن شما است، و شما ملک و باغ دارید و مهاجران ندارند. رسول خدا تکبیر گفت، و فرمود: بین ما و آنان به حکم خدای عزوجل داوری کردی، و در بعضی روایات آمده که فرمود: به حکمی داوری کردی که خدا از بالای هفت رقیع رانده، و رقیع به معنای آسمان دنیا است.

آنگاه رسول خدا دستور داد مقاتلان ایشان را - که به طوری که گفته اند ششصد نفر بودند - کشتند، بعضی ها گفته اند: چهار صد و پنجاه نفر کشته و هفتصد و پنجاه نفر اسیر شدند...
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

این واقعه هر چیزی که بوده، گذشته

شما برای پیروی از دین اسلام می بایست چند تا چیز رو در نظر بگیری که اولیش و مهمترینش خود متن صریح قرآن هست

توی متن صریح قرآن صلح اولین راه با همه هست

یکی دیگه از اون ها سیره ی پیامبر و ائمه هست البته سیره ای که تأیید شده باشه! نه اونی که روی خود اصل قضیه هم شک هست

الان بسیاری از همین احادیثی که داریم همه چندین بار توسط افرادی که واقعا در واقعه بودن تأیید شده و الا از این نوع اتفاق ها زیاد هست که بشه اینجوری بهش استناد کرد

اتفاقایی که امکان تحریفشون زیاده

 

 

با این حال چیزی که از همه این بحثا مهمتره اینه که من نه تاریخ دان هستم و نه نماینده ی دین اسلام

من دین خودم رو دارم

دینی که روی جزء به جزء مسائلی که تو زندگی باهاش برخورد میکنم سراغش میرم و بهش رجوع میکنم و توی دینی که من دارم اینا نیست!

اون چیزی که من تا الان از اسلام دیدم جز صلح و دوستی نبوده

شک نکنین که 100% دین اسلام صلح جو ترین دین از بین ادیان الهی هست

برای مطمئن شدن هم میتونین به الباقی کتب ادیان الهی رجوع کنین

  • Like 3
لینک به دیدگاه
اینم لینک خبر

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

شاید حرفم درست نباشه، اما ممکنه عده ای از افراد جامعه دیدگاهشون همون چیزی باشه که نادرسته

دلیل نمیشه که چون یه عده تو یه ملت گروه تروریستی رو قبول داشته باشن، پس کل جامعه اون گروه رو قبول دارن.. همینطور که در کشور ما هم ممکنه عده ای یه گروه خاص رو قبول داشته باشن.

 

من نمیگم کمک به فلسطین تو هر شرایطی درسته. از نظر من هر ملتی که نیاز به کمک و یاری داشته باشن باید بهشون کمک کرد، مخصوصا اینکه تحت ظلم باشن ،حتی اگر اون ملت کافر باشن.

 

و از همه مهم تر اینکه خود اون ملت باید به خودشون کمک کنن و با هم همبستگی داشته باشن. اینکه همش تکیه گاه به یک کشور خاص باشه درست نیست.

 

 

 

..........

 

 

درمورد موضوع اصلی تاپیک ، نظر خاصی ندارم، اما افراط زیاد هم تو هرچیزی خوب نیست.

  • Like 2
لینک به دیدگاه
شما هنوز بهم نگفتی کجای تاریخ طبری رو باید بخونم:w000:

 

لپ تاپم خرابه هنوز تعمیرش نکردم تمام منابعم اونجا به شکل پی دی اف هستش

بگرد جنگ بنی قریظه (رفیقمون هم گفت سال 5 هجری تو فهرستش می تونی پیداش کنی)

کشتار اسیر کار غیر انسانی است برده گرفتن غیر انسانی است ولی نظر اسلام در مورد حکم از المیزان :و فرمود: بین ما و آنان به حکم خدای عزوجل داوری کردی، و در بعضی روایات آمده که فرمود: به حکمی داوری کردی که خدا از بالای هفت رقیع رانده، و رقیع به معنای آسمان دنیا است

جنگی ها هم منظور پسران بالای 15 ساله است چون کودکان زیر15 سال برده محسوب می شدند

  • Like 2
لینک به دیدگاه
لپ تاپم خرابه هنوز تعمیرش نکردم تمام منابعم اونجا به شکل پی دی اف هستش

بگرد جنگ بنی قریظه (رفیقمون هم گفت سال 5 هجری تو فهرستش می تونی پیداش کنی)

کشتار اسیر کار غیر انسانی است برده گرفتن غیر انسانی است ولی نظر اسلام در مورد حکم از المیزان :و فرمود: بین ما و آنان به حکم خدای عزوجل داوری کردی، و در بعضی روایات آمده که فرمود: به حکمی داوری کردی که خدا از بالای هفت رقیع رانده، و رقیع به معنای آسمان دنیا است

جنگی ها هم منظور پسران بالای 15 ساله است چون کودکان زیر15 سال برده محسوب می شدند

 

رجوع شود به این پست:

#25

به علاوه اینکه توی هر دینی امثال این جور چیزا هست

فقط کافیه یکم رفت تو نخش:ws37:

  • Like 1
لینک به دیدگاه
من مدرکی در مورد این حرف ندارم ناصر جان

اما به هر حال دفاع از خاک و ناموس با تجاوز به خاک و ناموس فرق داره

و اینم فرق داعش و حماس هست:a030:

علی جان کاملا" با حرفت موافقم

متاسفانه داعش هم با این تفکر که داره از خاک و ناموسش دفاع میکنه همه ی موارد اخلاقی رو زیر پا گذاشته

خواه نا خواه یه قسمتی از مردم عراق با این گروه تروریستی موافق هستن و دلیلش هم ظلم حکمراناشنون بوده که باعث شده مردم به این گروه های خطرناک پناه ببرن

  • Like 3
لینک به دیدگاه
رجوع شود به این پست:

#25

به علاوه اینکه توی هر دینی امثال این جور چیزا هست

فقط کافیه یکم رفت تو نخش:ws37:

 

این پست رو خوندم بعد پیام دادم!

از این موضوع میشه به این نتیجه رسید که همه ی ادیان بر خلاف تصور قبلی کاملا غیر انسانی هستن

  • Like 1
لینک به دیدگاه
این پست رو خوندم بعد پیام دادم!

از این موضوع میشه به این نتیجه رسید که همه ی ادیان بر خلاف تصور قبلی کاملا غیر انسانی هستن

 

خب این نتیجه شماس:w16:

هر کسی یه نتیجه ای میگیره

و نظر شما هم میتونه قابل احترام باشه

لینک به دیدگاه
خب این نتیجه شماس:w16:

هر کسی یه نتیجه ای میگیره

و نظر شما هم میتونه قابل احترام باشه

 

شبکه خبر زیاد نبین :ws3:

  • Like 1
لینک به دیدگاه
این پست رو خوندم بعد پیام دادم!

از این موضوع میشه به این نتیجه رسید که همه ی ادیان بر خلاف تصور قبلی کاملا غیر انسانی هستن

 

در تایید این صحبت کافیه به تاریخ جنگ ها و قتل عام ها و شکنجه های وحشیانه در جوامع مختلف نگاهی انداخت تا متوجه شد دین و مذهب بر خون استواره

لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...