رفتن به مطلب

دومین سوال از قالیباف به جریان افتاد!


ارسال های توصیه شده

تغییر پهنه زمین 71 هزارمتری بوستان مادر و ساخت و ساز اداری و مسکونی در این زمین به نظر بسیاری از اعضای شورای شهر یک تخلف آشکار است. اما شهردار تهران به تذکرهای پی در پی اعضای شورا هیچ اعتنایی نکرده است. حالا محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست شورا به صورت کتبی از محمدباقر قالیباف پرسیده که چرا جلوی ساخت و ساز در این زمین را نمی‌گیرد. شهردار تهران برای بار دوم در 2 ماه گذشته باید به شورا بیاید و این‌بار پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای برای اعضا داشته باشد.

 

اعتراض شورای شهر به تغییر پهنه این زمین از فضای سبز به اداری و مسکونی است. این زمین با رای کمیسیون ماده 5 تغییر پهنه داده است در حالیکه تغییر پهنه در طرح تفصیلی تنها با رای شورای عالی شهرسازی امکانپذیر است.

 

شهرداری این زمین را با این استدلال که با پول آن بخش‌هایی از باغ‌های کن را خواهد خرید به بخش خصوصی فروخته است در حالیکه بر اساس گزارش‌های شورای شهر نه تنها باغی خریداری نشده است بلکه این زمین برای انجام یک پروژه عمرانی «به عنوان طلب» به یک سرمایه گذار واگذار شده است.

 

محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران بارها در این زمینه به شهردار تهران تذکر داده است. اما بارها هم اعلام کرده که دلایل شهرداری برای این کار «قانع‌کننده نیست». او در گفتگو با CHN می‌گوید درباره تغییر کاربری زمین بوستان مادر به شهردار تهران تذکر داده است اما «هیچ تغییری در وضعیت ساخت و ساز در این زمین» ایجاد نشده است.

 

حقانی این‌بار اما به تذکر اکتفا نکرده است و به صورت رسمی و کتبی از محمدباقر قالیباف خواسته تا در جلسه شورا حضور پیدا کند و دلایل تغییر پهنه و متوقف‌نکردن ساخت و ساز در این زمین را توضیح دهد. به گفته او قالیباف به زودی و در همین روزهای پیش رو به شورا خواهد آمد.

 

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران معتقد است شهرداری نسبت به تذکر اعضای شورا از خود «بی‌تفاوتی» نشان می‌دهد بنابراین اعضا هم از حق قانونی خود با توجه به قانون و مقررات استفاده می‌کنند و بر اساس روندی که در شورا تعریف شده و در حدود اختیار اعضای شورا که قانون آن را مشخص کرده است بعد از تذکر به شهردار و بی‌پاسخ ماندن آن از او سوال می‌کنند. او ابراز امیدواری کرد که شهردار تهران به این نظر برسد که این کار غیرقانونی است و «کار غیرقانونی هم یعنی کار غیرشرعی» و ساخت و ساز در این زمین را متوقف کند.

 

محمدباقر قالیباف کمتر از 2 ماه پیش هم راهی شورای شهر شد تا به سوال رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر پاسخ بگوید. هرچند حافظی اعلام کرد که از پاسخ‌های شهردار تهران درباره علت دعوت نشدن روسای کمیسیون‌های شورا به کمیته تخصیص قانع نشده است اما از ادامه روند سوال و استیضاح شهردار خودداری کرد.

 

امروز هم محمد حقانی در انتظار حضور شهردار در شورا است،‌ اما اگر از پاسخ‌های شهردار قانع نشد چه اتفاقی خواهد افتاد. حقانی می‌گوید «آن بحث‌اش جدا است». گویا اعضای منتقد شهردار تهران فعلا به سوال از قالیباف اکتفا می‌کنند و حرف استیضاح را به میان نمی‌آورند و در انتظار آینده‌ نشسته‌اند.

 

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...