رفتن به مطلب

رونق خرید و فروش ملخ در عربستان


Lean

ارسال های توصیه شده

مردم عربستان در فصل مهاجرت ملخ ها براي شکار اين حشره به مکانهاي دوردست مي روند.

 

0990e766ac2a632c2c87f334825c533d_M.jpg

Free.gifبه گزارش مشرق به نقل از پايگاه خبري الوطن، هزاران عربستاني در فصل مهاجرت ملخ ها خوشحال مي شوند، چرا که اين فصل براي شهروندان عربستاني، فصل رونق بازار تجارت ملخ محسوب مي شود.از همين رو هزاران عربستاني اين شبها براي شکار ملخ به مناطق دوردست مي روند چرا که گرفتن ملخ در شبها آسانتر است.

اين در حالي است که وزارت بهداشت اين کشور سعي دارد شهروندان عربستاني را از خريد و فروش و خوردن ملخ باز دارد، چرا که کشاورزان براي حفظ محصولات زمينهاي کشاورزي خود از سم و موادشيميايي استفاده مي کنند و خوردن ملخ ممکن است سلامتي مردم را به خطر بياندازد.گفته مي شود که هر يک کيسه کوچک پر از ملخ در اين کشور به قيمت هزار ريال به فروش مي رسد.

لینک به دیدگاه

سم‌پاشی گسترده به منظور مقابله با هجوم ملخ ها به مزارع عربستان، موجب گرانی بی‌سابقۀ ملخ خوراکی در این کشور شده است.

 

به گزارش شفقنا به نقل از العالم، مدیر مرکز ملی مبارزه با آفات و حشرات مزارع عربستان، اعلام کرد: زنده بودن ملخ در زمان فروش، دلیل سمی نبودن آن نیست و خوردن آن می تواند بیماری و حتی مرگ را موجب شود.

 

به گفتۀ عدنان خان، تلاش سازمان های ذی ربط برای جلوگیری از فروش ملخ هایی که به سم آلوده شده اند، موجب پیدایش بازار سیاه و افزایش بی سابقه قیمت این محصول شده و ممکن است بهای هر کیسه ملخ به 3 تا 5 هزار ریال سعودی برسد.

 

به نوشته روزنامه الاقتصادیه عربستان، همزمان با فرارسیدن فصل زاد و ولد حشرات، دسته های بزرگی از ملخ ها وارد عربستان شده اند که بزرگترین آنها حدود 40 کیلومتر مربع وسعت دارند.

 

بنا بر اعلام مقامات مسئول در اداره دفع آفات زراعی، برای مبارزه با این ملخ ها که تهدید بزرگی برای محصولات کشاورزی به شمار می آیند، در مناطق مختلف سم پاشی انجام شده و این احتمال وجود دارد که ملخ هایی که برای مصرف خوراکی مورد استفاده قرار می گیرند، در معرض سم واقع شده و برای انسان خطر داشته باشند.

 

ملخ از طبیعت شکار شده و به صورت زنده به مشتریان عرضه می شود.

 

روزنامه سعودی "المدینه" تأکید کرد، افزایش قیمت ملخ موجب شده است که در عربستان، کویت و برخی کشورهای شورای همکاری، فقط برخی از ثروتمندان در مناسبتهایی آن را سر سفره خود ببینند.

 

بر اساس این گزارش، بازار ملخ در استان رابغ، از نخستین ساعات صبح با حضور صدها تن از صیادان و تجار آغاز می شود.

 

المدینه نوشت، اگر در این بازار کودکان به دنبال شما دویدند و شما را متوقف کردند تا یک ملخ فراری را که روی شانه و یا لباس شما نشسته به دام بیندازند، تعجب نکنید.

 

ملخ در این بازار فقط به صورت زنده عرضه می شود، زیرا فقط از این راه است که مشتری می تواند مطمئن شود ملخ ها با سم و یا حشره کش شکار نشده اند.

 

شکار، فروش و صادرات ملخ اکنون به فعالیت و حرفه ای شاخص در استان رابغ عربستان تبدیل شده است.

 

"ابوزید البقیلی" از صیادان و فروشندگان ملخ در اینباره می گوید: در عربستان ملخ غذا و دارو است؛ زیرا ملخ کپسولی است که از انواع درختان و گیاهان دارویی تغذیه کرده است.

8exc1e15eh6eeznnxgs.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...