رفتن به مطلب

موتور سیکلت ها


ارسال های توصیه شده

[h=2]موتورسيكلت‌ها‌ي آينده را امروز ببينيد[/h]

صنعت موتورسيكلت‌سازي در دنيا امروزه به سرعت در حال رشد و پيشرفت است و شركت‌هاي معتبر و بزرگ اين صنعت، هر روز ايده و طرحي جديد به بازار عرضه ‌مي‌كنند. اما در اين بين هم هستند شركت‌ها‌ي كوچكي كه گهگاه با معرفي محصولاتي جديد، روندي نو در بازار به وجود ‌مي‌آورند.

اگر از شما بپرسند كه تصور شما از سيستم‌ها‌ي حمل‌ونقل سريع در آينده چيست چه ‌مي‌گوييد؟ تاكسي‌ها‌ي جت و پرنده ؟ يا هواپيماهاي بدون سرنشين و قطارهاي پيشرفته؟

اما دكتر ماركوس از مهندسان اسبق شركت‌ها‌ي بزرگي چون مرسدس‌بنز و پورشه معتقد است در آينده موتورسيكلت‌ها‌ي سريع‌السير به طور چشمگيري در كشورهاي پيشرفته فراگير ‌مي‌شوند.

به تازگي يك موتورسيكلت هيبريدي و عجيب و غريب ساخته شده كه سرعت آن به 554 کیلومتر بر ساعت ‌مي‌رسد و سازنده آن ادعا ‌مي‌كند اين محصول را براي زماني ساخته كه در شهرهاي بزرگ، سيستم‌ها‌ي حمل‌و‌نقل به كمك خودروها و موتورسيكلت‌ها‌ي خورشيدي، به سرعت مسافران را جابه‌جا ‌مي‌كنند.

محصول جديد اين شركت Acabion GTBO نام دارد كه ظاهر آن شبيه خودروهاي مسابقه‌اي دهه 1950 است و در طراحي آن نيز از فاكتورهاي طراحي هواپيماي بمب‌افكن B-52‌ استفاده شده است، هر چند بايد گفت در اين موتورسيكلت، فناوري‌هاي بسيار نويني مورد استفاده قرار گرفته است.

استفاده از يك موتور الكتريكي به همراه يك موتور بنزيني 3/1 ليتري قدرتي 75 اسب‌بخاري به اين موتورسيكلت، شکل موشك مانند داده، به طوري كه به كمك آن، در دنده يك سرعت اين وسيله به 160 کیلومتر در ساعت ‌مي‌رسد. راننده اين وسيله ‌مي‌تواند با فشردن بر روي پدال گاز در عرض 30 ثانيه سرعت خود را به 480 کیلومتر در ساعت رسانده و با حداكثر سرعت 544 کیلومتر بر ساعت نيز حركت كند.

طراحي آيروديناميك و سبك وزن بودن اين وسيله باعث شده تا در سرعت‌ها‌ي بالاي چون 160 کیلومتر بر ساعت نيز مصرف سوخت بسيار پايين و تنها 4.5 لیتر در هر 160 کیلومتر باشد.

هم‌اكنون بوگاتي سريع‌ترين خودرو جهان به حساب ‌مي‌آيد ولي موتورسيكلت GTBO از آن نيز سريع‌تر است. در حالي كه بوگاتي جايي براي قراردادن اسباب و اثاثيه سرنشينان ندارد، شما ‌مي‌توانيد در اين موتورسيكلت كوچك جايي براي كيف‌ها‌ و ساك‌ها‌ي همراه خود بيابيد.

دو نفر به طور همزمان ‌مي‌توانند سوار بر اين وسيله شوند و با توجه به قراردادن دو چرخ كوچك كمكي در كناره‌ها‌ي موتورسيكلت، لازم نيست در حين رانندگي با آن در سطح شهر نگران از دست دادن تعادل خود باشيد.

حال به سراغ قيمت اين موتورسيكلت ‌مي‌رويم. پيشنهاد ‌مي‌كنيم تنها افراد بسيار ثروتمندي كه قادر به پرداخت قيمت 4/1 ميليون پوندي آن هستند و ‌مي‌توانند 3 سال هم براي دريافتش صبر كنند، اقدام به پيش خريد موتورسيكلت هيبريدي كنند.

لینک به دیدگاه

ابر قدرت جاده

 

چندی پیش در آمریکا نمایشگاهی برگزار شد که جمع کثیری از مردم، متخصصان و صنعت گران را به خود جذب کرد. نمایشگاهی برای نمایش جدیدترین دستاوردهای صنعت موتورسیکلت‌سازی دنیا. در این نمایشگاه انواع و اقسام موتورسیکلت‌های نوین جهان در معرض دید قرار گرفته بود. موتورسیکلت‌هایی که شاید نتوان روی برخی از آنها نام موتورسیکلت گذاشت.

در این شماره به سراغ یکی از محصولات جدید شرکت دوکاتی معروف رفته‌ایم. مدلی با نام کامل «مانستر 696». این موتورسیکلت در بین مدل‌های مانستر شرکت دوکاتی اولین مدل کاملاً تغییر یافته در 14 سال اخیر است.

بی‌شک، استفاده از فاکتورهای نوین و زیبای طراحی نیز در استقبال بی‌نظیر مردم از آن هم بی‌تاثیر نبوده است.

اگزوزهای این موتورسیکلت نه تنها در بالای لاستیک عقب که در وسط آن نیز قرار دارند و از هر دو اگزوز این دوکاتی جدید دود خارج می‌شود. لاستیک‌های بزرگ و پهن آن نیز باعث می‌شود تا در سر پیچ‌های تیز نیز، راننده بتواند با خم کردن موتور و استفاده از عرض لاستیک‌های Dunlop قرار گرفته بر روی رینگ‌های موتورسیکلت، بیشترین بهره را از نیروی اصطکاک جاده برده و لیز نخورد.

این موتورسیکلت تنها برای یک نفر طراحی شده و قسمت بالای موتور (انجین) آن به کمک سازه‌های فلزی پوشانده شده تا در اثر تصادف، برخورد با اجسام خارجی و یا افتادن بر روی زمین آسیبی به آن نرسد.

بر روی چرخ‌های جلوی این زیبای قرمز رنگ، یک جفت کمک فنر با لوله‌های سیاه رنگ وجود دارد که عمل جذب شوک‌های وارده از سوی جاده به موتورسیکلت را انجام می‌دهند.

مدل 1098R دوکاتی با وزنی بالغ بر 368 پوند و قدرتی بالغ بر 180 اسب‌بخار از جمله موتورسیکلت‌هایی است که با وجود یدک کشیدن نام سوپربایک (موتورسیکلت‌های فوق قوی) توانسته مجوز رانندگی در خیابان‌های شهر را کسب کند. البته اگر قیمت حدود 40 هزار دلاری آن مانعی برای خرید آن توسط مشتریان نباشد.

اما اگر کمی سخت‌گیرتر باشید با کمی پول بیشتر یعنی چیزی در حدود 72 هزار دلار می‌توانید Desmosedici D16RR را برای خود دست و پا کنید و با آن در خیابان‌ها به ویراژ دادن بپردازید.

ولی موتورسیکلتی که از نظر ما آدم‌های معمولی کمی به صرفه‌تر به نظر می‌رسد چیزی نیست جز یک دوکاتی 848 با قیمتی بالغ بر 13 هزار دلار. این موتورسیکلت هم از مدل 40 هزار دلاری دوکاتی چندان ضعیف تر نیست و 130 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

دوکاتی در مدل‌های جدید خود از ایده‌های نوین طراحی نیز بهره برده است. استفاده از سیستم‌های بازیابی گازهای خروجی از موتور و بهره‌گیری از تجهیزات افزایش کارایی باعث شده تا این موتورسیکلت‌ها ظاهری جدید به خود بگیرند.
لینک به دیدگاه

رابطه سياسي ميان ايالات‌ متحده و چين مدت‌هاست كه بهبود يافته، اما روابط اقتصادي ميان دو كشور همچنان دچار تنش است. چيني‌ها جدا از كپي‌كاري‌‌هاي معمول كه خواب را از چشم سازندگان آمريكايي ربوده، به هيچ‌وجه حاضر به گشودن بازار خود بر روي محصولات آمريكايي نيستند. هارلي ديويدسون آخرين قرباني سياست‌هاي سختگيرانه بازار چيني است.اين موتورسيكلت‌ساز معتبر و قديمي كه دو سال است خط توليد خود را در چين راه‌اندازي كرده، همچنان در انتظار صدور مجوز فروش محصولات خود به سر مي‌برد.

چين با جمعيت يك ميلياردي خود، مي‌تواند بزرگ‌‌ترين بازار براي هارلي ديويوسون باشد، اما سرنوشت اين شركت هم‌اكنون تبديل به موضوع گروكشي سياسي طرفين شده است.روزهاي پاياني هفته گذشته، چهار سناتور دموكرات آمريكايي در كميسيون بازارگاني كنگره آمريكا از اعضاي هيات مشترك تجاري چين و ايالات متحده خواستند تا براي برداشتن موانع از سر راه هارلي ديويدسون، دولت پكن را تحت فشار قرار دهد.شنيده‌ها و گزارشات رسانه‌‌اي در اين ميان حاكي از آن است كه سرنوشت محصولات اين شركت، قرار است موضوع اصلي مذاكرات دو طرفه هيات‌هاي ارشد تجاري دو طرف در ماه پاياني سال جاري ميلادي باشد.سناتور چارلز شومر مي‌گويد: چين مي‌تواند بهشت موتورسازان و خودروسازان آمريكايي باشد، اما سياست‌هاي عجيب دولت چين و عدم پاي‌بندي به توافقات تجاري امكان دسترسي به آن را گرفته است.اصرار چيني‌ها به بسته نگاه‌داشتن بازار موتور و خودروهاي خود به روي آمريكايي‌ها چندان هم عجيب نيست. چيني‌ها جزو بزرگ‌ترين صادركنندگان موتورسيكلت به نقاط ديگر جهان به شمار مي‌روند و محصولات اين كشور با درجه كيفيت‌هاي پايين تا عالي، بسته به تقاضاي بازار راهي خارج از مرزها مي‌شود. در بخش خودرو هم چيني‌ها با كپي‌برداشتن‌ از محصولات غربي بازار جهان‌ را اشباع كرده‌اند.نمونه بازار هر دو مورد را مي‌توان در بازار ايران مشاهده كرد. انبوه موتورهاي ارزان چيني در كنار خودرويي مانند mvm يا در واقع همان «چري qq» كه كپي از دوو ماتيز محسوب مي‌شوند، نشان مي‌دهد كه چگونه چيني‌ها به هر بازاري حمله مي‌كنند. طبيعي است كه پكن تحمل از دست‌دادن بازار داخلي را نداشته باشد!سناتورهاي آمريكايي اما اين بار ظاهراً مصمم هستند، اتوبان تجارت پكن- واشنگتن را دوطرفه كنند. هارلي ديويدسون هم در اين ميان بهانه‌اي براي تسويه‌حساب‌ها ميان طرفين محسوب مي‌شود و شايد حتي بهانه‌اي براي آغاز جنگ سردي ديگر!

لینک به دیدگاه

[h=2]ياماها و ابرموتورسيكلتي با حجم 1900 سي‌سي[/h]

بازار موتورسيكلت‌هاي پرقدرت هم به همان ميزان ابرخودروهاي سريع، داغ و پراهميت است . رقابت در اين بخش از جهات حيثيتي هم حايز اهميت است، به اين ترتيب جاي تعجب نيست اگر پس از موفقيت‌هاي مداوم ماه‌هاي اخير موتورسازان غربي مثل دوكاتي، هارلي ديويدسون، تريومف و ... موتورسازان پرنام و نشان شرقي مانند هوندا و ياماها هم به فكر عرض اندامي جدي افتاده باشند. عقب‌افتادن در اين بازار و واگذاركردن عرصه رقابت به رقباي ديگر يعني شكست تبليغاتي.در ميان شركت‌هاي شرقي، ياماها اين بار با مدل جديد و بهبود يافته‌اي تحت عنوان XV1900 صفحات خبري رسانه‌ها را به خود اختصاص داده است. محصول جديد اين شركت چنان مشخصات حيرت‌آوري دارد كه شما هم تصديق مي‌كنيد. معرفي آن، ارزش اختصاص ستوني خاص را دارد. كافي است نگاهي دوباره به نام اين موتورسيكلت بياندازيد و به عدد 1900 دوباره دقت كنيد. اين عدد نمايانگر حجم انجين موتورسيكلت است، انجيني با حجم 1900 سي‌سي!

ياماها XV1900 در بازارهاي اروپايي با نام «ستاره نيمه‌شب» معروف است. موتورهاي ژاپني كه مدت‌هاي متمادي بي‌رقيب به شمار مي‌رفتند، اكنون در رقابت با همتايان غربي خود روز به روز ابعاد بزرگتري پيدا مي‌كنند. افزايش حيرت‌آور حجم انجين محصولات شرقي در سال‌هاي اخير نشان از عزم آنها براي كنارزدن رقباي خود دارد. حوزه موتورسيكلت‌هاي حجم‌ درون شهري چند سالي بود كه شاهد يكه‌تازي غربي‌ها بود و ژاپني‌ها عمدتاً توجه خود را صرف ساخت موتورهاي پرتوان اما مسابقه‌اي مي‌كردند. اين وضعيت اما مدت‌هاست كه تغيير كرده و موتورسازان غربي نفس‌گرم ژاپني‌ها را پشت‌سر خود حس مي‌كنند. موتور جديد ياماها به اعتراف اكثر نشريات تخصصي، از معدود محصولاتي است كه مي‌تواند حتي دوستداران پر و پا قرص هارلي ديويدسون را هم به حسادت و شايد حتي تفكري دوباره در مورد خريد آتي خود وادار كند.مهمترين ويژگي «ستاره نيمه‌شب» در انجين پرتوان آن نهفته است. موتور دوقلو و خورجيني آن با حجم حيرت‌آور 1900 سي‌سي (چيزي در حد خودروهاي برتر درون‌شهري) گشتاور فوق‌العاده بالايي را براي راندن اين موتورسيكلت‌ به جلو توليد مي‌كند. كافي است مقايسه‌اي ميان‌وزن اين موتورسيكلت و خودروهاي شهري در ذهن خود انجام دهيد تا متوجه شويد كه 115 اسب‌بخار توان چه سرعت و شتابي به اين محصول ياماها مي‌بخشد.

موتورهاي ياماها مطابق معمول داراي انجين‌هاي كم‌ سروصدايي هستند. «ستاره نيمه‌شب» را در اين ميان مي‌توان كم‌سروصداترين موتورسيكلت سنگين جهان دانست. در شرايطي كه استانداردهاي زيست‌محيطي (از آلودگي صوتي گرفته تا آلاينده‌هاي هوا) روز به روز تشديد مي‌شوند، با خريد اين موتور مي‌توانيد مطمئن باشيد كه با هيچ مشكلي حداقل تا چند سال آينده روبه‌رو نخواهيد شد. مصرف سوخت متعادل اين موتور هم باعث مي‌شود از اين كه به محيط‌زيست صدمه‌اي مي‌زنيد و يا اين كه پول با ارزش خود را صرف بنزين گران‌قيمت مي‌كنيد، عذاب‌وجدان نگيريد!

ياماهاي جديد با توجه به موتور پرحجم خود از وزن منطقي 329 كيلوگرم برخوردار است. اين وزن قابل مقايسه با اكثر موتورهاي هم‌كلاس- و البته با حجم پايين‌تر است. طراحان اين موتورسيكلت براي جبران وزن بالاي انجين، بدنه را از آلومينيوم ساخته و به اين ترتيب نه تنها وزن كلي موتورسيكلت را كاهش داده‌اند كه هدايت آن را هم ساده‌تر كرده‌اند.بهاي «ستاره نيمه‌شب» هم مزيت بزرگ ديگر آن است. اين موتور با بهايي برابر با 15 هزار دلار، هرچند هنوز هم گران‌قيمت محسوب مي‌شود، اما در مقايسه با رقباي خود به مراتب ارزان‌تر و منطقي‌تر جلوه مي‌كند.

مهم‌ترين رقباي ساخته جديد ياماها را مي‌‌توان كاوزاكي VN2000 و هوندا VTX1800 تلقي كرد، اما اين موتورسيكلت كه درست در حد ميانه كاوزاكي و هوندا (از لحاظ حجم) قرار مي‌گيرد، به باور بسياري از لحاظ انبوه تجهيزات استاندارد نصب شده برتري‌هاي ويژه‌اي دارد.

مديران ياماها اميدوارند با «ستاره نيمه‌شب» خود، خواب را به رقباي پرقدرت غربي‌شان حرام كنند‍!

 

3kssqu1wwrdncq3qf3.jpg

لینک به دیدگاه

[h=2]دربي؛ موتوري براي نوجوانان[/h]

داشتن موتورسيكلت و راندن آن را مي‌توان تقريباً آرزوي هر نوجوان و جواني دانست. در شرايطي كه موتورسيكلت‌هاي معمول را تنها با داشتن گواهينامه معتبر و رسيدن به سن قانوني- كه در اكثر نقاط جهان 18 ساله تمام است- مي‌تواند راند، برخي سازندگان موتورسيكلت با ساخت موتورهايي با حجم پايين سعي دارند تا از قوانين مربوط به اسكوترها يا دوچرخه‌هاي برقي استفاده كنند. بريتانيا يكي از كشورهايي است كه راندن چنين وسايل را به شرط حركت با سرعتي پايين‌تر از 50كيلومتر در ساعت براي نوجوانان بالاي 16 سال مجاز مي‌شمرد. به اين ترتيب نوجوانان 16 ساله اين كشور و بسياري ديگر از كشورها مي‌توانند براي اخذ گواهينامه ويژه رانندگي با آنها اقدام كنند.

محدوديت سرعت 50 كيلومتر در ساعت قطعاً براي ارضاي حس ماجراجويي و عشق به سرعت نوجوانان و جوانان پرشور چندان مناسب نيست، اما با اين وجود باز هم بسياري ترجيح مي‌دهند با اكتفا به اين محدوديت (و البته شايد گذر از آن در دور از چشمان مراقبان) لذت‌سواري و راندن موتور را دو سال زودتر از ديگران بچشند.

بازار موتورسيكلت‌هاي كم‌حجم و كم‌سرعت هم به اين ترتيب به همان ميزان موتورهاي سنگين پررونق و جذاب است. در ميان سازندگان اروپايي اين موتورها، دربي نامي‌آشنا است. اين شركت كه عمدتاً با محصول معروف و محبوب خود، همان دربي سندا شناخته مي‌شود، بيش از يك دهه است كه موتورهاي كم‌حجم اما جذاب و زيبايي را براي نوجوانان به بازار مي‌فرستد.

معروف‌‌ترين ساخته اين شركت «دربي سندا 50» است. اين موتورسيكلت زيبا كه از همه جهات، به استثناي توان و سرعت پايين، مشابه موتورهاي اسپرت طراحي شده است هم‌اكنون در مدل‌هاي مختلف از دربي سندا اكستريم گرفته تا دربي سندا سوپر موتو و يا دربي سندا ريسينگ روانه بازار مي‌شود.

دربي گذشته از نوجوانان زير سن قانوني، براي آنهايي كه مي‌خواهند دومين تجربه موتورسواري پس از رسيدن به سن دريافت گواهينامه را هم داشته باشند، مدل 125 سي‌سي دربي سندا را توليد و عرضه مي‌كند.

مدل 50 سي‌سي، يا به عبارت دقيق‌تر 49 سي‌سي ساخت اين شركت از توان رسيدن به سرعتي برابر با 90 كيلومتر در ساعت برخوردار است. اين سرعت قطعاً براي لذت‌بردن نوجوانان از موتورسواري كافي است، هرچند بنابر قوانين اعمال شده در اكثر كشورها، حداكثر سرعت رانندگي براي نوجوانان همان 50 كيلومتر است و سرعت‌هاي بالاتر از اين صرفاً در پيست‌هاي خاص و تحت نظر مربيان ممكن است.

دربي سندا اما عليرغم توان و حجم پايين موتور از شتاب مناسبي برخوردار است. اين موتور شش دنده (!) كه انجين آن با جريان آب خنك مي‌شود، داراي وزن سبك 90 كيلوگرمي است. اين وزن كم باعث مي‌شود تا موتور 9 اسب‌بخاري آن، اگرچه نمي‌تواند لذت سرعت بالا را به شما بدهد، اما مي‌تواند از درك لذت شتاب بالا شما را بي‌نصيب نگذارد.

مدل‌هاي اسپرت‌تر اين موتور 50 سي‌سي، ظاهري زيبا و شيك همانند زيباترين موتورهاي اسپرت موجود در بازار دارند. نگاهي به تصوير اين موتورسيكلت كافي است تا بتوانيد تصور كنيد داشتن آن تا چه حد باعث غرور و افتخار نوجوانان مي‌شود.

امكانات موتورسيكلت، به ويژه در بخش تعليق و ترمز كاملاً با استانداردهاي روز مطابقت دارند. در برخي موارد، تعبيه اگزوزهاي كرومي، پوشش چرم زين و موارد مشابه، اين موتور را به مراتب بالاتر از رقباي هم‌كلاسش قرار مي‌دهند.

دربي سندا، با توجه به ويژگي‌‌هاي خود مي‌تواند بهترين انتخاب براي هر نوجوان دوستدار موتورسواري باشد. در اين ميان اما تنها يك مشكل وجود دارد. شما چند نوجوان 16 ساله را سراغ داريد كه بتوانند با پول توجيبي يا پس‌اندازهاي خود بهاي 5200 دلاري اين موتورسيكلت را بپردازند؟

تنها نقاط ضعف مدل 50 سي‌سي ساخت اين شركت را بايد در همين بهاي بالاي آن دانست. جالب اينجاست كه مدل 125 سي‌سي اين شركت با بهايي حدود 5800 دلار به فروش مي‌رسد كه در مقايسه با ساير رقبا بهايي معقول و منطقي است. مديران شركت مي‌گويند علت بهاي بالاي موتورهاي كم‌حجم ساخت آنها به اين دليل است كه برخلاف رقبا، كم‌ حجم‌بودن موتور را دليل كم‌توجهي به امكانات و كيفيت محصول خود نمي‌دانند. به باور آنها، مدل 50 سي‌سي اين شركت، به استثناي حجم پايين انجين، يك موتور كاملاً استاندارد و مطابق با آخرين مدل‌هاي اسپرت عرضه شده به بازار است.

دربي با اين استدلال مي‌گويد، بهترين‌ها را براي نوجوانان فراهم آورده و معتقد است. حجم پايين موتور به معناي كيفيت پايين آن نيست. نوع قطعات به كار رفته يا كيفيت سيستم‌هاي مختلف هم در اين ميان ادعاي مديران شركت در مورد برتري چشمگير ساخته آنان بر رقبا را اثبات مي‌كند، اما به پرسش مطرح شده در مورد قيمت موتور و توان خريد نوجوانان پاسخ نمي‌دهد. با در نظر گرفتن استدلال مديران شركت و حتي پذيرفتن آنها تنها مي‌توان پرسش مطرح شده را اين‌گونه تغيير داده و مطرح كرد كه «شما چند نوجوانان 16 ساله را سراغ داريد كه بتوانند با پول توجيبي و پس‌اندازهاي خود بهاي 5200 دلاري اين موتورسيكلت فوق‌العاده و استثنايي را بپردازند؟».

 

لینک به دیدگاه

[h=2]هوندا عليه ب‌ام‌و[/h]

اسطوره‌هاي موتورسازي آنقدر زياد هستند كه شما نمي‌توانيد به راحتي آنها را نام ببريد، اما هميشه يك جنگ تن‌به‌تن با رقباي جان سخت و ثابت اتفاق‌ نادري بوده است. به عنوان مثال هميشه تقابل دوكاتي و سوزوكي، كاوازاكي و هارلي، ياماها و آپريليا و در نهايت هوندا و ب‌ام‌و، ديدني بوده است. اين بار هم رقيب آلماني به دست و پاي جنگجوي ژاپني پيچيده است. ب‌ام‌و با مدل K1200S و هوندا با مدل CBR 1100XX وارد شده‌اند، در مقايسه موتورها برخلاف خودروها آنچه كه برتري به حساب مي‌آيد، فقط و فقط كاربري موتورسوار است.

تا جايي كه حداكثر تلاش‌هاي موتورساز محدود به ارائه امكانات فني فوق‌العاده مي‌شود. ب‌‌ام‌و اين خودروساز آلماني كه اين بار در نقش موتورسيكلت ظاهر شده، با حجم دقيق و وحشتناك 1115 سي‌سي توانسته است، 163 اسب‌بخار را در دور موتور 10250 دور در دقيقه توليد كند. گشتاور اين غول به ظاهر 127 نيوتن‌متر است كه آن هم در دور موتور 80250 دور در دقيقه توليد مي‌شود.

رقيب اين موتور علاوه بر همين هوندا، سوزوكي مدل B-King نيز است، اما در آنسوي ميدان اسب ژاپني ناآرام قرار دارد. اين موتور كه به آن پرنده سياه‌پوش هم مي‌گويند، از سال 1996 تا 2007 با موفقيت توليد شده است. حجم دقيق پيشرانه اين موتور 1136 سي‌سي است كه دماي آن توسط سيستم مايع خنك‌ كنترل مي‌شود. اين هوندا با وجود اين پيشرانه چهار سيلندري كه هر سيلندر آن 79 ميليمتر قطر دارد، مي‌تواند 153 اسب‌بخار قدرت را در دور موتور 10000 دور در دقيقه توليد كند، از طرفي گشتاور اين موتور رويايي هم 161 نيوتن‌متر در 7250 دور در دقيقه است، گذشته از تفاوت‌هاي موتور از نظر قدرت و حجم موتور، نوع سيستم پاشش آنها هم فرق مي‌كند.

در ب‌ام‌و اين پديده به كمك سيستم الكترونيكي تمام اتومات انجام مي‌شود ولي در هوندا اين جريان توسط يك كيت هوشمند نيمه دستي صورت مي‌گيرد. با ملاحظه طول، عرض و ارتفاع دو موتور خودتان به ابعادشان پي ببريد! در هوندا به ترتيب 1170- 720- 2160 ميلي‌متر و در ب‌ام‌و 1120- 908- 2182 ميلي‌متر است. گرچه ثبت يك رقم ثابت براي شتاب صفر تا 100 موتورها امري كاملاً غيرممكن مي‌نمايد، اما كارشناسان اين شتاب را در مورد آنها بررسي كرده‌اند.

ب‌ام‌و از حالت سکون با حفظ 6/2 ثانيه به 100 كيلومتر در ساعت مي‌رسد و هوندا هم با اندك اختلافي همين مقدار را طي 9/2 ثانيه طي مي‌كند. باوركردني نيست! هر دو موتور از يك پيشرانه چهار سيلندر با سيستم احتراق DOHC بهره مي‌برند. وزن ب‌ام‌و 248 كيلوگرم است، در حالي كه وزن هوندا 227 كيلوگرم مي‌باشد.

اين هوندا تا سال 1996 سريع‌ترين موتورسيكلت بود، اما همان ركوردش توسط سوزوكي هابوسا شكست. حجم باك هوندا با چهار ليتر رزرو 23 ليتر است و حجم باك ب‌ام‌و هم 19 ليتر است .

برتري موتور ب‌ام‌و در كلاچ‌هاي هيدروليك آن است كه كمك شاياني در انتقال قدرت توسط جعبه‌دنده شش سرعته آن مي‌كند. در جدال سرعت نهايي هم اين هوندا است كه با 275 كيلومتر در ساعت بر سرعت نهايي ب‌ام‌و كه 225 كيلومتر در ساعت است، برتري دارد.

لینک به دیدگاه

[h=2]موتورسیکلت خورشیدی[/h]

کمپانی اسپانیایی سان رد ( SunRed ) در زمینه موتور اسپرت فعالیت می‌کند و با ساخت اتومبیل‌های تولید محدود و فعالیت در مسابقات رالی، یک کمپانی معظم شناخته می‌شود. این کمپانی به تازگی یک موتورسیکلت شهری خورشیدی ساخته است که در نمایشگاه بارسلونا از آن پرده‌برداری شد و جایزه «بهترین تکنولوژی نوآورانه» را از آن خود کرد.

یک موتور الکتریکی تعبیه شده درون چرخ عقب، نیرو بخش این کانسپت خورشیدی است. برای اینکه انرژی در باتری به سهولت ذخیره شود، بدنه از پانل‌های خورشیدی متحرک ساخته شده است.

به هنگام حرکت پانل‌ها در عقب موتورسیکلت جمع می‌شود تا فضای کافی برای راننده ایجاد شود، ضمن اینکه مرکز ثقل به حداقل می‌رسد. اما زمانی که این کانسپت پارک شده، پانل‌ها باز مي‌شوند و همانند سقفی روی موتورسیکلت قرار می‌گیرند تا از حداکثر انرژی خورشید برای ذخیره باتری استفاده شود. باتری با شارژ کامل می‌تواند مسافت 20 کیلومتر را با میانگین سرعت 50 کیلومتر بر ساعت بپیماید. تمام ادوات در یک مانیتور 4/6 اینچی گنجانده شده است. هدف از معرفی چنین پروتوتایپی عرضه وسایل نقلیه خورشیدی در آینده‌ای نزدیک بوده است.
لینک به دیدگاه

[h=2]سريعترين موتور سيكلت جهان[/h]

در يكي از روزهاي سپتامبر سال 2006 ميلادي يك بار ديگر تاريخ رقم خورد اين رويداد زماني رخ داد كه كريس كار موتور سيكلت BUB7streamliner را هدايت كرد و با آن ركورد سرعت سريعترين وسيله نقليه خاكي را شكست. يعني به سرعت متوسط 354/832 مايل در ساعت معادل 571 كيلومتر در ساعت رسيد. اين آزمايش در صحراهاي نمكي بونويل ايالت يوتا آمريكا انجام شد. و طراح و سازنده اين موتور سيكلت شگفت انگيز كسي نبود جز دنيس مانينگ.

fast_moto.jpg

قبل از اين موتور سيكلت كه به اختصار آن را seven يا 7 مي نامند 4 وسيله نقليه ديگر افتخار سريعترين بودن را داشتند.

جو پترالي در 13 مارس 1938 ميلادي با يك موتور سيكلت هارلي ديويدسون ركورد 219 كيلومتر در ساعت را ثبت كرد كه براي 11 سال كسي نتوانست اين ركورد را بشكند.

در سال 1957 نئو پين بر روي يك موتور سيكلت هارديدسون اصطلاحات اساسي انجام داد و توانست سرعت آن را به 321/8 كيلومتر در ساعت برساند. او براي اين منظور كاربراتوري ساخت كه پايه كاربراتورهاي موتور سيكلت هاي مسابقه آينده شد.

در سال 1999 موتور سيكلت Tramp111 ركورد را شكست و به سرعت 363/95 كيلومتر در ساعت رسيد.

البته اين ركورد قبلاً توسط يك هارلي ديويدسون ديگر شكسته شده بود. و آن هم در سال 1970. كارل ريبون با اين موتور سيكلت توانست به سرعت 427/3 كيلومتر در ساعت دست پيدا كند. اين موتور سيكلت 317 كيلوگرم وزن و بيش از 3 متر طول داشت.

fast_moto2.jpg

و اما BUB7streamliner موتور اين موتور سيكلت V شكل 4 سيلندر همراه با توربوشارژر است كه با آب خنك مي شود و حجم اين موتور نزديك به 3 ليتر است كه توان بيشينه آن را به 500 اسب بخار مي رساند و شاسي اين موتور سيكلت قدرتمند از فيبر كربن و كولار ساخته شده است تا در برابر چنين سرعت هايي دوام بياورد
لینک به دیدگاه

[h=2]تراورتسون v-rex موتور سيكلت به ياد ماندني[/h]

اين موتور سيكلت طراحي منحصر به فرد و ظاهر به ياد ماندني توجه كلكسيونرهاي موتور سيكلت را به سمت خود جلب كرده است. در دنياي موتور سيكلت هاي كرويزر 50 هزار دلاري براي موتور سيكلتي كه نسبت به رقباي خود ظاهر منحصر به فردي دارد قيمت زيادي محسوب نمي شود حال آنكه اين موتور سيكلت ها آن چنان فرقي با يك موتور سيكلت كرويز معمولي ندارند. اما تراورتسون ظاهري كاملاً خاص و منحصر به فرد دارد. و شبيه هيچ موتور سيكلت كرويز ديگري كه تاكنون سوار شده ايد نيست.

اولين چيزي كه در v-rex خودنمايي مي كند سيستم تعليق چرخ هاي جلو است اما هر چه بيشتر دقت كنيد چيزهاي جالبتري از اين موتور سيكلت خواهيد ديد از آن جمله بدنه و شاسي دست ساز البته با كيفيت بسيار بالا، سيستم تعليق يك طرفه چرخ هاي عقب و دماغه عجيب و غريب آن را مي توان نام برد. اگر خواهان خريد اين موتور سيكلت زيبا كه چشمهاي رانندگان ديگر را خيره مي كند هستيد بهتر است بدانيد قيمت آن 40 هزار دلار است و تعداد محدودي از آن ساخته شده است.
لینک به دیدگاه

موارد روغنکاری موتور سیکلت هوندا

روغن به وسیله پمپ روغن از کارتل مکیده می شود و پس از تصفیه در ***** توری و ***** گریز

از مرکز به وسیله یک مدار به یاتاقانها موتور و مدار دیگر از طریق یک پیچ سوراخدار سرسیلندر

به اسبک ها می رسد و پس از روغنکاری روی سوپاپ و اهرمهای L شکل ریخته شده , سپس

وارد کارتل می گردد روغن به وسیله کانال دیگری وارد جعبه دنده و سیستم انتقال قدرت می شود

و چرخ دندانه و یاتاقانها را روغنکاری می کند

سیستم خنک کاری موتورسیکلت هوندا

نحوه خنک کاری موتور از نوع هوا خنک است که حرارت مازاد موتور به وسیله بدنه الومینیومی

پره دار موتور به فضای ازاد و روغن موتور انتقال پیدا می کند

روغن موتور نیز در خنک کاری موتور تاثیر بسزایی دارد لذا در بعضی از موتورهای هوا خنک , رادیاتور

روغن نیز پیش بینی شده است تا اثر خنک کاری روغن و هوا افزایش یابد

mw1kfn7dskc078z6w16b.jpg

 

منبع : تکنولوژی مولدهای قدرت mclwrm4mr8w04r062twz.gif

لینک به دیدگاه

بررسی‌ قوی‌ترین موتورسیکلت توئین‌‌سیلندر دنیا

 

 

 

دنیای‌خودرو: این ژاپنی‌ها روی دنیای قهرمانی چمبره زده‌اند؛ هوندا، یاماها، کاوازاکی و سوزوکی. جام طلا هر بار در خانه یکی از آنها جا خوش می‌کند. مهندسی، اولین و آخرین چیزی است که به شدت در آنها دیده می‌شود. روی پیست غوغا می‌کنند. وقتی وارد شدند، دیگران بر سر مقام دوم رقابت خواهند کرد. اما می‌دانید، انگار یک چیزی کم دارند. چیزی مثل یک مزه. طعم تندی که داغشان کند. این تندی را کم دارند. این درست همان چیزی است که در دوکاتی به وفور یافت می‌شود. چاشنی فلفلی ایتالیایی در این برند به قدری استفاده شده است که پیست را به آتش می‌کشد. او هم مثل دیگر هم‌وطنانش فراری و لامبورگینی تشنه رقابت است. اینک با جدیدترین محصول خود آمده تا ورق را برگرداند. دوکاتی شاخص‌ترین عضو خانواده 1199 را با نام Panigale S معرفی می‌کند. جادوی قرمز رنگ، آماده زین شدن است.

لینک به دیدگاه

تولد مامور مخصوص

نوامبر سال 2011. میلان، ایتالیا. در بزرگ‌‌ترین گردهمایی موتورسازان دنیا موسوم به ECIMA قرار است بزرگان هرآنچه دارند و ندارند را به رخ بکشند. همه هستند از هارلی‌های مغرور آمریکایی گرفته تا آن چهار ژاپنی خودخواه. از روسیه و انگلستان هم شرکت‌کننده‌هایی دیده می‌شوند. امایک لحظه صبر کنید. چرا جلوی غرفه دوکاتی تا این حد شلوغ است؟ شاید اتفاقی افتاده. نزدیک‌تر که می‌شویم می‌بینیم واقعاً اتفاق بزرگی روی داده است. یک اتفاق خوب. این برند ناآرام ایتالیایی از محصول جدیدی رونمایی کرده است. 1199. یک عدد چهار رقمی ساده خیلی معانی را در دلش دارد. دوکاتی این فرزندش را با نام دیگری نیز صدا می‌زند؛ پانیگل. شهری در میانه بولونیا و محل اسقرار دفتر اصلی شرکت. ولی خبر بد این است که این موتور تا سال آینده وارد بازار نمی‌شود. چند ماه می‌گذرد. پانیگل به خیابان‌ها می‌آید. همه را تحت تاثیر هیبت خود قرار می‌دهد. بعد از آن دوکاتی چند وقت آرام می‌گیرد. بدون سر و صدا روی پروژه‌ای جدید کار می‌کند. جوانان که هنوز از نمونه اول سیراب نشده‌اند، Panigale S را معرفی می‌کند. شوک خوش‌یمنی که بازار را منفجر کرد.

لینک به دیدگاه

به سوی کهکشان

شبح سرخ‌پوش ایتالیا در قامتی جدید ظاهر شده است. آنچه نمونه S را از نمونه استاندارد متمایز می‌کند، استفاده از سیستم تعلیق هوشمند Öhlins است. سیستمی که اوهلینس برای این موتور طراحی کرده، شامل کمک‌فنرهای بادی با بازوی 43 میلی‌متری روغنی به اضافه جاذب منعطف می‌شود. این یعنی نرمی سواری با آن هم‌چون یک رولزرویس است. روی چرخ جلو و عقب سیستم ابداعی DES (تعلیق الکترونیکی دوکاتی) دیده می‌شود. همین چرخ‌ها را شرکت Marchesini به صورت ضربه‌کاری تا حد ممکن سبک کرده است. چرخ جلو 3 پره با اندازه 3.5 در 17 اینچ و چرخ عقب نیز 6 در 17 اینچ در نظر گرفته شده است.

گلگیرها از جنس فیبر کربن هستند. پانیگل‌ اس، از LEDهای چند حالته روی آمپر، مغزی چراغ جلو و عقب استفاده کرده است. پیشانی این موتور کمی بزرگ‌تر و کمی خمیده‌تر شکل گرفته است. دلیل اصلی آن قابلیت آئرودینامیک بیشتر است. دوکاتی فوق هم‌چنین به مُد‌های مختلف رانش مانند DTC (کنترل کشش دوکاتی)، DQS (شتاب‌گیری سریع دوکاتی) و EBC (کنترل ترمز پیشرانه‌ای) مجهز شده است. نصب ترمزهای ضد قفل ABS‌ برای موتورسیکلت‌ها به صورت اجبار نیست.

دوکاتی نیز این مکانیزم را در صورت تمایل مشتری روی محصولاتش نصب می‌کند. البته گفتنی است ABS روی موتورها برخلاف خودروها، کمی از لذت سواری را کاهش می‌دهد. وجود یا عدم وجود این سیستم، بحث وجود یا عدم 2.5 کیلوگرم وزن بیشتر است. اعمال تمام این تغییرات روی مدل S منجر به کاهش 10 کیلوگرمی از وزن و اضافه شدن 25 اسب‌بخار به نیروی پیشرانه شده است. به گفته مدیران بخش طراحی و مهندسی، روی پانیگل اس کمترین اهمالی صورت نگرفته است. حتی در ریزترین قسمت‌ها نیز با مدیران کارخانه چالش بوجود آمد تا با بهترین قیمت، بهترین قطعه نصب شود. به همین دلیل است که Panigale S تبدیل به قوی‌ترین محصول نه تنها دوکاتی بلکه کلاس خودش شده است.

شاید برای کسی مهم نباشد اما روی زیبایی قطعات داخلی پیشرانه، تعلیق و فرمان نیز دقت شده است. شک نکنید که این موتور ترکیبی از زیبایی مهندسی است. وقتی بحث زیبایی به مشخصات فنی نیز کشیده شده باشد، در مورد زیبایی چهره‌اش چه باید گفت؟ چراغ‌های اخمالود جلو با هنرمندی تمام، هم‌سو با زوایای کنار باک درآمده است. تردیدی نیست یکی از زیباترین الما‌ن‌های بصری این دوکاتی چراغ‌های عقبش هستند.

نور قرمزرنگی که از انتها شروع می‌شود و آرام آرام وقتی به صندلی می‌رسد، محو می‌شود. این ترکیب‌بندی را پیش‌تر روی محصولات مفهومی ب‌ام‌و دیده بودیم. اغلب برای ساخت یک موتور و یا حتی یک خودرو، از شاسی‌ یک‌پارچه بهره می‌گیرند. به این صورت که قالب کلی شاسی از دستگاه پرس بیرون می‌آید و ملزومات دیگر روی آن نصب می‌شود. دستان Panigale S متفاوت است. شاسی این موتور ترکیب چند بخشی از قسمت‌های مجزایی است که خیلی ظریف به هم متصل شده‌اند. هیچ‌ ترکیبی بهتر از مثلث نمی‌توانست توانایی هم‌خوانی با قسمت‌های دیگر داشته باشد. مشکل بزرگ برای این ساختار، جدا از چگونه سر هم کردن قطعات، ساخت بدون نقص آنها بود. بنا بر این با یک چرخش 180 درجه دوباره صنایع ریخته‌گری زنده شد. اما اینبار به صورت مدرن. همین عمل باعث شد تا به خودی خود 5 کیلوگرم از وزن موتور صرف‌جویی شود. این رقم برای یک شاسی فوق‌العاده است.

از ساختار چند تکه‌ای فوق برای ساخت سرسیلندرها،‌ شاتون و کل بلوک پیشرانه استفاده شد. این پروسه نیز به کاهش 1.9 کیلوگرمی وزن انجامید.

ریز مشخصات فنی

ترمزها مثل همیشه کاری از Brembo هستند. در چرخ جلو از نمونه 2 دیسکه نیمه‌چرخان 330 میلی‌متری با کالیپرهای 4 پیستونه استفاده شده است. چرخ عقب نیز برای هدایت بهتر از نمونه تک دیسکه 2 پیستونه 245 میلی‌متری بهره می‌برد. حجم باک 17 لیتر است. وزن موتور در حالت خشک با احتساب مایعاتی مانند آب‌، روغن و بنزین به 164 کیلوگرم و در حالت نهایی به 188 کیلوگرم می‌رسد. از همه‌چیز و همه‌جا گفتیم تا رسیدیم به پیشرانه. پیشرانه‌ای موسوم به Superquadro. تمام توانمندی‌‌های دوکاتی به لطف همین پکیج نیرومند است. یک بلوک آلومینیومی 2 قلو با 4 سوپاپ روی هر سیلندر. دوکاتی این بار سعی کرد با استفاده از مکانیزم آب‌خنک به جای هواخنک، کمی در فرآیند گرماگریزی موتور تغییر ایجاد کند. سیلندرهای گفته شده هرکدام به قطر و ارتفاع 112 و 60.8 میلی‌متر رسیده‌اند. خروجی عصیان‌گر Panigale S دقیقاً 195 اسب‌بخار (143 کیلووات) در دور موتور 10 هزار و 750 rpm و گشتاورش 132 نیوتن‌متر (98.1 پوندفوت) در دور موتور 9 هزار rpm است. اگزوزهای دوبل با استفاده از حربه 2-1-2 علاوه بر بازدم بهتر، صدای پرطنینی را نیز تولید می‌کنند. دست آخر به بحث قیمت می‌رسیم. قیمت این دوکاتی در حالت استاندارد 22 هزار و 995 دلار اعلام شده است. این رقم با آن ترکیب‌بندی سه رنگ پرچم ایتالیا موسوم به Tricolore، صندلی‌های چرم دست‌دوز به 27 هزار و 995 دلار می‌رسد.

لینک به دیدگاه

هایابوسا در زبان ژاپنی به معنای شاهین است .

 

در حالی که سوزوکی قصد داشت موتور سیکلتی بسازد که با سرعتی بالاتر از 300 کیلومتر در ساعت حرکت کند ، شاهین تنها حیوانی بود که در هنگام شیرجه رفتن به چنین سرعتی می رسد . و سوزوکی نام هایابوسا را برای این موتور سیکلت در نظر گرفت .

هایابوسا در حالی از سال 1999 عنوان سریعترین موتورسیکلت جهان را به خود اختصاص داده که قطعا تا آینده ای نه چندان نزدیک هیچ موتور سیکلتی نخواهد توانست به صورت رسمی این عنوان را به خود اختصاص دهد .

پس از عرضه هایابوسا به بازار و در شرایطی که تب رقابت میان موتور سیکلت سازان به حد بالایی رسیده بود ، در سال 2000 سازندگان بزرگ موتور سیکلت توافق کردند تا برای حفظ ایمنی موتور سواران به این رقابت پایان دهند . به این ترتیب توافق نامه ای امضاء شد که به موجب آن حداکثر سرعت برای موتور سیکلت ها 290 کیلومتر در ساعت می باشد .

و بدین ترتیب هایابوسا همچنان عنوان سریعترین موتور سیکلت تاریخ جهان را به خود اختصاص داد .

چون به بازار آمدن هایابوسا قبل از قرارداد مذکور بود ، در سالهای بعد هم سوزوکی این موتور سیکلت را با همان کیفیت و سرعت به بازار عرضه کرد و این قرار داد عملا مانعی شد برای رقبای سوزوکی که موتور هایی جدید را با سرعت بالاتر از هایابوسا به بازار عرضه کنند .

در حالی که موتور سکلت هایی چون : کاوازاکی ZX-11 ، هوندا بلک برد ، CBR1100XX ، BMWK1200 و ZX12R با آن رقابتی شانه به شانه داشتند .

مشخصات فنی هایابوسا :

* مصرف بنزین : در شهر 5/6 لیتر برای هر 100 کیلومتر ، در بزرگراه 5/1

با هر بار پر کردن باک بین 350 تا 400 کیلومتر مسافت را طی می کند .

* شتاب اولیه برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت : 3 ثانیه ، برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر در ساعت : 7/6

* توان موتور : 175 اسب بخار در دور موتور 9800

* حجم موتور : 1300 سی سی

* حد اکثر سرعت در هر دنده :

دنده 1 : 135 کیلومتر در ساعت

دنده 2 : 185 کیلومتر در ساعت

دنده 3 : 230 کیلومتر در ساعت

دنده 4 : 275 کیلومتر در ساعت

دنده 5 : 305 کیلومتر در ساعت

دنده 6 : هر چقدر که جرأت داشته باشید .

بیشترین سرعت ثبت شده با دنده 6 برابر 323 کیلومتر در ساعت بوده است .

مشخصات قوای محرکه : 1340cc, 4-stroke, four-cylinder, liquid-cooled, DOHC, 16-valve, TSCC

حجم اتاق احتراق: 1340 سی سی

سیستم استارت: : استارت الکتریکی

گیربکس: 6-speed, constant mesh

وزن: 220 kg (485 lbs)

ظرفیت باک: 21 liter (5.5 gal.) 20.0 liter (5.3)

رنگ بدنه: نارنجی/مشکی - مشکی/خاکستری

لینک به دیدگاه

موتور

نوع / نوع L-دوقلو سیلندر، 4 سوپاپ در هر سیلندر، خنک کننده مایع / L-دوقلو سیلندر، 4 سوپاپ در هر سیلندر، مایع سرد

جابجایی / جابجایی 1198.4cc

 

 

نسبت تراکم / 12.7:1 نسبت تراکم

* قدرت / * قدرت 170hp - 125kw @ 9750 REV / دقیقه / 170hp - 125kw @ 9750rpm

* گشتاور / گشتاور 13.4 kgm * - 131.4Nm @ 8000 دور در دقیقه / دقیقه / 97 £ فوت @ 8000rpm 131.4Nm

قدرت / تزریق سوخت Marelli الکترونیکی تزریق سوخت، بدن ساسات بیضی شکل / Marelli تزریق سوخت الکترونیکی، بدن ساسات بیضوی است.

اگزوز / اگزوز اگزوز '2 در 1 در 2 دقیقه روشن با مبدل کاتالیزوری و دو پروب لامبدا. دو صدا خفه کن از جنس استنلس استیل / سبک 2-1-2 سیستم با مبدل کاتالیزوری و دو پروب لامبدا. دوقلو مفلرس فولاد ضد زنگ

مصوبات / انتشار یورو 3

انتقال - انتقال

انتقال / گیربکس 6 سرعت 6 / سرعت

گزارش / نسبت 1 37/15، 2 30/17، 3 27/20، 4 24/22، 5 23/24، 22/25/1 37/15، 6 2 30/17 3 27/20، 4 24 22/5 23/24، 6 22/25

انتقال اولیه / درایو اولیه مستقیما برش چرخ دنده ها، 1.84:1 نسبت نهایی / راست چرخ دنده ها برش، نسبت 1.84:1

انتقال ثانویه / زنجیره درایو نهایی، چرخ دنده جلو 15، زنجیری عقب 38 / زنجیره ای، چرخ دنده جلو 15، زنجیری عقب 38

کلاچ / کلاچ خشک multiplate با کنترل هیدرولیک / خشک multiplate با کنترل هیدرولیک

خودرو - شاسی

کیس / قاب لوله فولادی قاب داربست در ALS 450 / لوله فولادی قاب داربست در ALS 450

فاصله بین محور جلو و محور عقب / فاصله بین محور جلو و محور عقب 1430mm / 56.3

شن کش / شن کش 24 ° 30 '/ 24،5 °

زاویه چرخش فرمان / زاویه چرخش فرمان 28 درجه 30 / 28.5 °

سیستم تعلیق جلو / تعلیق جلو حرکت صعودی 43mm پایین چنگال Öhlins با قلع، به طور کامل قابل تنظیم / Öhlins 43mm به طور کامل قابل تنظیم وارونه چنگال با قلع

چرخ جلو / سفر چرخ جلو 120mm سیستم / 4.7in

چرخ جلو / نور آلیاژ چرخ جلو 7-صحبت کرد: "GP بدل" 3.50 × 17 / "GP بدل" 7 صحبت در آلیاژ سبک جعلی 3.50 × 17

تایر جلو / تایر جلو 120/70 ZR17

پیوندی تعلیق عقب سیستم تعلیق عقب / با monoshock به طور کامل قابل تنظیم Öhlins با جهش. تک طرفه swingarm در آلومینیوم / پیوندی پیشرو با Öhlins فصل بهار با بالا monoshock کاملا قابل تنظیم. آلومینیوم تک طرفه swingarm

چرخ عقب / سفر چرخ عقب 127mm / 5in

چرخ عقب / چرخ عقب آلیاژ نور 7-صحبت کرد: "GP بدل" 6.00 × 17 / "GP بدل" 7 سخن گفت جعلی آلیاژ سبک 6.00 × 17

تایر عقب / تایر عقب 190/55 ZR17

ترمز جلو / ترمز جلو 2 * 330mm نیمه شناور دیسک، شعاعی نصب شده Brembo Monobloc کالیپر 4 پیستون، 2 پد / 2 * 330mm نیمه شناور دیسک، شعاعی نصب شده Brembo Monobloc کالیپر 4 پیستون، 2 پد.

ترمز عقب / ترمز عقب دیسک های 245mm، 245mm / 2 پیستون کولیس دیسک، 2 پیستون کولیس

ظرفیت مخزن سوخت / 15.5L

 

 

169kg وزن خشک

ارتفاع صندلی / 820mm ارتفاع صندلی

حداکثر ارتفاع / حداکثر ارتفاع 1100mm

حداکثر طول / حداکثر طول 2100mm

 

 

 

 

gxez9nmln1v35e8fiwb.jpg

 

bfff1kogdij0zzj6qu.jpg

qsflownk3dbwuprxk228.jpg

لینک به دیدگاه

اینم honda cbr 1000rr repsol

 

Click here to view the original image of 680x427px.

573fy10r8lo7rpvlg9d.jpg

 

 

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD=class: cms_table_xl24]Make Model[/TD]

[TD=class: cms_table_xl25, width: 570]Honda CBR 1000RR Fireblade Repsol[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: cms_table_xl24, width: 180]Year[/TD]

[TD=class: cms_table_xl26, width: 570]2013[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: cms_table_xl24, width: 180]Engine[/TD]

[TD=class: cms_table_xl26, width: 570]Liquid cooled, four stroke, transverse four cylinder, DOHC, 4 valve per cylinder.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: cms_table_xl24, width: 180]Capacity[/TD]

[TD=class: cms_table_xl26, width: 570]998[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: cms_table_xl24, width: 180]Bore x Stroke[/TD]

[TD=class: cms_table_xl27, width: 570]76 x 55.1 mm[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: cms_table_xl24, width: 180]Compression Ratio[/TD]

[TD=class: cms_table_xl27, width: 570]12.3 : 1[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: cms_table_xl24, width: 180]Induction[/TD]

[TD=class: cms_table_xl27, width: 570]PGM-DSFI electronic fuel injection 46mm Throttle Bore[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: cms_table_xl28, width: 180]Ignition / Starting[/TD]

[TD=class: cms_table_xl26, width: 570]Computer-controlled digital transistorised with electronic advance / electric[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: cms_table_xl24, width: 180]Clutch[/TD]

[TD=class: cms_table_xl26, width: 570]Wet, multiplate with diaphragm spring[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: cms_table_xl24, width: 180]Max Power[/TD]

[TD=class: cms_table_xl26, width: 570]175.6hp 131.0 kW @ 12000 rpm[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: cms_table_xl24, width: 180]Max Torque[/TD]

[TD=class: cms_table_xl26, width: 570]112.0 Nm @ 8500 rpm[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: cms_table_xl24, width: 180]Transmission / Drive[/TD]

[TD=class: cms_table_xl26, width: 570]6 Speed / chain[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: cms_table_xl24, width: 180]Rake / Trail[/TD]

[TD=class: cms_table_xl26, width: 570](Caster Angle): 23.3° / 96.2mm (3.8 inches)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: cms_table_xl24, width: 180]Gear Ratio[/TD]

[TD=class: cms_table_xl26, width: 570]1st 2.286 (32/14) / 2nd 1.778 (32/18) / 3rd 1.500 (33/22) / 4th 1.333 (32/24) / 5th 1.214 (34/28) / 6th1.138 (33/29)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: cms_table_xl24, width: 180]Frame[/TD]

[TD=class: cms_table_xl26, width: 570]Diamond; aluminium composite twin-spar[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: cms_table_xl24, width: 180]Front Suspension[/TD]

[TD=class: cms_table_xl26, width: 570]43mm inverted Big Piston Fork with spring preload, rebound and compression damping adjustability[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: cms_table_xl24, width: 180]Rear Suspension[/TD]

[TD=class: cms_table_xl26, width: 570]Unit Pro-Link Balance-Free Rear Shock with spring preload, rebound and compression damping adjustability[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: cms_table_xl24, width: 180]Front Brakes[/TD]

[TD=class: cms_table_xl26, width: 570]2x 320mm discs 4 piston calipers, Combined ABS and sintered metal pads[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: cms_table_xl24, width: 180]Rear Brakes[/TD]

[TD=class: cms_table_xl26, width: 570]Single 220mm disc, Combined ABS and sintered metal pads[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: cms_table_xl24, width: 180]Front Tyre[/TD]

[TD=class: cms_table_xl29, width: 570]120/70ZR-17[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: cms_table_xl24, width: 180]Rear Tyre[/TD]

[TD=class: cms_table_xl29, width: 570]190/50ZR-17[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: cms_table_xl24, width: 180]Seat Height[/TD]

[TD=class: cms_table_xl26, width: 570]820 mm / 32.3 in[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: cms_table_xl24, width: 180]Wet Weight[/TD]

[TD=class: cms_table_xl26, width: 570]210 kg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: cms_table_xl24, width: 180]Fuel Capacity [/TD]

[TD=class: cms_table_xl26, width: 570]17.7 Litres (including 4-litre LCD-indicated reserve) / 4.7 gal

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[h=2][/h]

Honda CBR600F Prices and Review

 

iizjv46fq13mfqjvq618.png

 

Expected Price

 

Rs. 6,00,000 - Rs. 6,00,000

[TABLE=class: cms_table_cms_table_veh_details cms_table_cms_table_twDetails]

[TR]

[TD=colspan: 2, align: left]
VEHICLE SUMMARY
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Name:[/TD]

[TD]CBR600F[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Type:[/TD]

[TD]
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2, align: left]
ENGINE SPECIFICATIONS
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Displacement:[/TD]

[TD]599cc[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Engine:[/TD]

[TD]599cc[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Maximum Power:[/TD]

[TD]100 Bhp @ 12000 rpm[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Maximum Torque:[/TD]

[TD]64 Nm @ 10500 rpm[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Gears:[/TD]

[TD]6 Manual[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Cooling Type:[/TD]

[TD]Liquid Cooling[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Carburetor:[/TD]

[TD]-[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2, align: left]
DIMENSIONS
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Length:[/TD]

[TD]N/A[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Width:[/TD]

[TD]N/A[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Height:[/TD]

[TD]N/A[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2, align: left]
OTHER SPECIFICATIONS
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Headlamp:[/TD]

[TD]Halogen Bulb[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Horn:[/TD]

[TD]Dual[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wheel Type:[/TD]

[TD]Alloys[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wheel Size:[/TD]

[TD]124/40-R17 - 180/55-R15 mm[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tubeless:[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Colors:[/TD]

[TD]White with Blue, White with Red, Black[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

Powerful!

2.500cc machine is claimed as the largest motorcycle engine in the world. Biggest is not modified or used car engine. But actually the engine that was developed for motorcycles.

Midalu 2500 V6 uses water-cooled engine with clean engine capacity 2.442cc. V6 configuration with an angle of 90 degrees. With 6 cylinders it has, the power generated is quite large.

In the standard state alone, FGR claimed capable of producing up to 240 Dk power and torque to 200 Nm. The sensation was confirmed as riding a car with just two wheel

 

fww3bbamooi5glcfw9e.jpg

 

 

Even when compared with the World Superbike racing was still higher energies. In WSBK, power machine that has dioprek 1.000cc only reaches 170 to 190 Dk only.

Although a large engine, but fuel consumption is believed to remain economical. FGR claim to one liter of fuel can be used for a distance of 12.5 kilometers.

Currently Midalu 2500 V6 is still in testing in prototype form. And when on his way some investors who wanted to finance it is possible to be produced in a limited mass

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

Spect Moto FGR

Engine type: 6 cylinders, 4-stroke, 90° V6

Displacement: 2440 cc (149.08 cubic inches)

Bore × stroke: 90 mm × 64 mm (oversquare - shortstroke)

Cooling system: Water cooled

Power: 239.97 HP (176.5 kW)

Torque: 200 Nm (20.39 kg-m)

Throttle: Cable operated

Valves

Valve train: SOHC, non-variable

Valves per cylinder: 4

Fuel and ignition

Sparks per cylinder: 1

Ignition type: Digital CDI

Compression: 9.9:1

Engine mounting: Transverse

Gear box: Manual

Final drive: Chain

Starter: Electric

Dimensions

Weight

Curb weight: 270 kg

Chassis and suspension

Frame type: Trellis frame

Front

Suspension: Cartridge

Brake: Twin Disk

Rear

Suspension: twin shock, Swingarm

Brake: Disk

Other

ABS available: No

Power-to-weight ratio: 0.65 HP/kg (1.53 kg/HP)

Number of riders: 2 persons

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...