رفتن به مطلب

معماری معاصر


spow

ارسال های توصیه شده

معماری معاصر

 

مدرنیته

 

1 . مقدمه

2 . معماری قبل از مدرن

3 . مدرنیته

 

این پژوهش بررسی است درباره پدید آمدن معماری مدرن، و عصری به نام مدرنیته و هدف از آن آشنایی با زمینه های فکری و اجتماعی مدرنیته که قالب شکل گیری معماری معاصر غرب می باشد.

لازم به ذکر است که بررسی معماری معاصر بدون بررسی گذشته و تاریخ کاری بیهوده می باشد، زیرا تاریخ صندوقچه مشهودات تغییر ناپذیز گذشته نیست.بلکه جریانی است متحرک. نمونه ای است از زندگی با همه تغییر رفتار و تعابیر آن.

بدین معنی که جزئی از طبایع ما است. و بازگشت به زمانهای گذشته تنها برای بازرسی آن نیست و یا یافتن نمومه ای که برای همه آیندگان یکی باشد.

یکی از وظایف تاریخ این است که به ما کمک می کند. در فضای وسیع تری از بینش و حواس زندگی کنیم. معنایش این نیست که باید همانند قرن نوزدهم دوره های گذشته را تقلید کنیم. اما باید زندگی را در زمینه ای تاریخی و وسیع تر پیش ببریم.

 

معماری قبل از مدرن

 

در هنر، دوره ها بوسیله ( سبک ها ) که در هر مرحله ای از بسط و گسترش ثابت و معین باقی می ماند، از یکدیگر متمایز می شوند.

معماری رنسانس:

بعد از گوتیک به یک دوره خیلی مهم به نام رنسانس می رسیم .خواستگاه رنسانس شهر فلورانس است و از نظر لغوی به معنای تجدید حیات و تولد دوباره می باشد .اولین بار لفظ رنسانس را فرانسویها در قرن 16 به کاربردند .علت اینکه به این دوره رنسانس می گویند این است که رنسانس بازگشت به تفکرات یونان و روم باستان است .یعنی تفکرات دوران کلاسیک .

دوره رنسانس دوره خردگرایی -ریاضیات -منطق -انسان مداری است در این دوره کلیسا و تفکرات مذهبی کنار می رود و یک جنبش دموکراتیک به وجود می آید و مثل روم و یونان باستان پیشرفت علمی مطرح می شود و تاثیر آن از قرون وسطی است چون مسلمانان مسیحیان را شکست داده علم آنها وارد اروپا شده و دانشمندانی از شرق به غرب می آیند و باعث شکوفایی علمی شده و رنسانس به وجود می آید.

از معماران دوره رنسانس مانند برونلسکی که در معماری دوره رنسانس تأثیرگذار بود و به عنوان پدر و بنیان‌گذار معماری رنسانس تلقی می‌شد؛ هنوز تحت تأثیر سبک گوتیک بوده و خود را از سیطره این شیوه رها نکرده و سبک او شیوه‌ای ترکیبی و آمیخته از عناصر گوتیک و رنسانس محسوب می‌گشت؛ اما به هر ترتیب، دوره سبک گوتیک به پایان رسیده بود و در معماری، افرادی همانند برونلسکی و برامانته از جمله مؤثرترین معماران سبک جدید بودند. این گروه از معماران تلاش می‌کردند تا شیوه‌های کلاسیک معماری روم و یونان را که در تاریخ هنر از شکوه و عظمت هنری برخوردار بود، با پاره‌ای از خلاقیت‌ها و ابداعات، بار دیگر احیا کنند .

برای دانلود تحقیق مهندسی معماری با عنوان معماری معاصر با فرمت پاورپوینت به لینک زیر مراجعه فرمایید :

 

دانلود کنید

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

پسورد :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...